Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης
Τα τελευταία χρόνια τα αυτοκίνητα που πωλούνται αφορά στην συντριπτική τους πλειοψηφία αυτά με μικρούς κινητήρες, χαμηλή κατανάλωση και όσα έχουν προτέρημα να…. αποφεύγουν τους φόρους. Έχει αποδειχτεί πως τα γρήγορα και μικρά έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από την πιάτσα αλλά επίσης είναι αποδεδειγμένο πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν ολοένα και καλύτερα μικρά… πυραυλάκια προκειμένου να ικανοποιήσουν τις άγριες ορέξεις των οδηγών.
Κάτι τέτοιο είναι και το Ford Fiesta ST. Ενα μικρό (;) μοντέλο που σε βάζει στην πρίζα να θυμηθείς τα παλιά (προ κρίσης). Με κινητήρα turbo χωρητικότητας 1.6 λίτρων και απόδοση 182 ίππους μπορεί ο καθένας να καταλάβει πως η οδήγηση γίνεται ξεχωριστή αν το επιθυμείς ή ακόμα καλύτερα αν έχεις τα.. κότσια να πατήσεις βαθειά το γκάζι. Την κορυφαία έκδοση του Fiesta είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή και είναι σίγουρο πως το ευχαριστηθήκαμε με το παραπάνω ενώ ταυτόχρονα λυπηθήκαμε που ένα τόσο καλό αυτοκίνητο πωλείται στην Ελλάδα του 2014…
Το κράτημα του ST απλά δεν παίζεται. Μόνο αν το οδηγήσεις μπορείς να καταλάβεις τι χάνεις.Σπορ μοντέλο με προτερήματα…
Τι είναι όμως αυτό που καθιστά την έκδοση ST τόσο ξεχωριστή; Αρχίζοντας από την εξωτερική εμφάνιση διαπιστώνεις πως οι σπορ γραμμές και ο επιθετικός χαρακτήρας έχει κάτι να σου πει. Ένα στοιχείο που αρέσει και ξεχωρίζει είναι η μεγάλη κυψελωτή μάσκα στο εμπρός τμήμα αλλά και οι όμορφες ζάντες αλουμινίου. Εσωτερικά, επικρατεί η σπορ διάθεση με τα καθίσματα να χαρακτηρίζονται «όλα τα λεφτά» προσφέροντας και επί της ουσίας ,πολύ καλή πλευρική στήριξη. Ποιότητα και εργονομία βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο ενώ οι χώροι για οδηγό και συνοδηγό μπορούν να προσαρμοστούν σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Χώροι βεβαίως υπάρχουν και για πίσω επιβάτες που όμως σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν παίζει ρόλο αν κάθονται άνετα (οι πίσω) ή όχι…
Οι… Ford-άκηδες jέρουν από καλά αμάξια
Επειδή το Fiesta ST φτιάχτηκε για να νοιώθεις όμορφα πίσω από το τιμόνι του, απλά θα το πούμε πως οι Ford-άκηδες σε αυτό τον τομέα δεν παίζονται. Θέλεις η εμπειρία από τους αγώνες, θέλεις οι ικανότητες, το αποτέλεσμα τους βγάζει ασπροπρόσωπους. Με το πάτημα του γκαζιού στο τέρμα, ο μικρός πύραυλος τρελαίνεται και αφήνει τον οδηγό να δοκιμάσει τις ικανότητές του. Αυτό που εκπλήσσει είναι το κράτημα. Το στρίβεις από εδώ, το στρίβεις από εκεί και αυτό κρατάει… Θα λέγαμε πως είναι ένα ιδανικό αυτοκίνητο που πρέπει να απολαμβάνεις στην πίστα και να τους δίνεις να καταλαβαίνει… Στο δρόμο αυτό που σου μεταφέρει είναι μία σιγουριά και ασφάλεια αλλά και πως ότι και να σου συμβεί θα το αντιμετωπίσεις εύκολα.
Επιδόσεις για… γούστα
Σαφώς και απευθύνεται σε μικρές ηλικίες αλλά δεν θα πρέπει να παραλείψουμε και αυτούς που θέλουν να… περνούν καλά σε όποια δεκαετία της ζωής τους και να βρίσκονται. Το Fiesta ST δεν θέλει πολλά, πολλά. Είναι ένα γρήγορο αυτοκίνητο που δεν σε βαραίνει με φόρους και προσφέρει επιδόσεις. Για παράδειγμα το 0-100 επιτυγχάνεται σε 6.9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα. Αυτό που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο είναι το κράτημα που συναρπάζει και σε κάνει να θέλεις και άλλο…
Εφοδιάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και έχει την πολυτέλεια να καταναλώνει σε φυσιολογικές συνθήκες σχεδόν 7 – 7.5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Το σίγουρο είναι πως αρέσει, όμως τα 18.974 ευρώ είναι πολλά για αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα του 2014 αλλά ταυτόχρονα και λίγα για ένα τόσο εξαιρετικά ποιοτικό και εντυπωσιακό μικρό…
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Ford Fiesta ST |
Κυβισμός (cc) | 1.596 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 182/5.700 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 240/1.600 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 6.9 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 220 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 5.9 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 1138 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας | 151.8 € |
Μήκος (μέτρα) | 3.975 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.709 |
Ύψος (μέτρα) | 1,456 |
Βάρος (κιλά) | 1.163 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 276 |
Τιμή (από…) | 18.974 ευρώ |