Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Για τους λάτρεις των υψηλών επιδόσεων, η Ford προτείνει τη νέα Mustang στις εκδόσεις coupe και convertible που έχουν πιο αιχμηρή σχεδίαση, επαναστατική ψηφιακή εμπειρία, και βελτιωμένες ικανότητες και επιδόσεις στην πίστα. Από σήμερα η νέα Mustang με τον V8 κινητήρα είναι διαθέσιμη και μπορείτε να κάνετε παραγγελία και στις δύο εκδόσεις coupe η convertible. Για όσους θέλουν να ανεβάσουν την αδρεναλίνη τους υπάρχει η έκδοση Dark Horse, είναι ότι καλύτερο κυκλοφορεί. Είναι η καταλληλότερη Mustang όλων των εποχών με ατμοσφαιρικό κινητήρα για χρήση σε πίστα. Διαθέτει αναβαθμισμένη ανάρτηση και αεροδυναμική, καθώς και έναν V8 κινητήρα 5,0 λίτρων για επιδόσεις εμπνευσμένες από αγωνιστικά αυτοκίνητα. Αποδίδει 453 ίππους και διαθέτει ειδικές ρυθμίσεις σε ανάρτηση και πλαίσιο.
Το καθηλωτικό ψηφιακό cockpit είναι εστιασμένο στον οδηγό και διαθέτει προσαρμοζόμενη διπλή οθόνη με συνδεσιμότητα SYNC 4 και γραφικές απεικονίσεις που δημιουργήθηκαν με το λογισμικό Unreal Engine. Το 2024 η Ford Mustang γιορτάζει 60 χρόνια συνεχούς παραγωγής. Στο διάστημα αυτό έχουν πωληθεί περισσότερα από 10 εκατομμύρια αντίτυπα της, με την Mustang να έχει κάνει χιλιάδες εμφανίσεις στον κινηματογράφο, την τηλεόραση, τη μουσική σκηνή και τα βιντεοπαιχνίδια. Την ίδια στιγμή έχει γίνει το πιο δημοφιλές όχημα στον κόσμο στο Facebook.
Αναλυτικά οι εντυπωσιακές σπορ επιδόσεις
Η νέα Ford Mustang έρχεται να απογειώσει τις θρυλικές επιδόσεις του μοντέλου σε νέα επίπεδα διαθέτοντας αναβαθμισμένο hardware, λογισμικό και ρυθμίσεις, καθώς και έναν νέο V8 κινητήρα 5,0 λίτρων τέταρτης γενιάς (Gen IV) που αποδίδει ισχύ 446 ίππων και ροπή 540 Nm 3.
Ο κινητήρας της Mustang GT είναι εφοδιασμένος με νέο σύστημα εισαγωγής με διπλή εισαγωγή αέρα και δύο πεταλούδες γκαζιού με στόχο την ελαχιστοποίηση των απωλειών στην εισαγωγή και την επίτευξη υψηλότερου ρυθμού ροής αέρα για καλύτερη απόδοση. Σε χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής ανοίγει μία μόνο πεταλούδα γκαζιού για λόγους αποδοτικότητας, ενώ η δεύτερη ανοίγει συγχρονισμένα στις υψηλότερες στροφές για μεγιστοποίηση της αποδιδόμενης ισχύος. Ο άμεσος και έμμεσος ψεκασμός υψηλής και χαμηλής πίεσης συνεργάζονται αρμονικά για την παροχή, αντίστοιχα, αυξημένης ροπής και ισχύος στις χαμηλές και υψηλές στροφές
Ο τέταρτης γενιάς (Gen IV) V8 κινητήρας των 5,0 λίτρων διαθέτει επίσης στροφαλοφόρο άξονα από σφυρήλατο χάλυβα με επίστρωση πολυμερούς για μειωμένη τριβή και αυξημένη αντοχή, αλλά και μπιέλες που κατασκευάζονται με τη διαδικασία της πυροσυσσωμάτωσης για αξιόπιστη λειτουργία στις υψηλές στροφές. Οι νέοι εκκεντροφόροι εισαγωγής και εξαγωγής ελέγχουν τις βαλβίδες μεγάλης διαμέτρου, ενώ το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των εκκεντροφόρων Ti-VCT εξασφαλίζει ιδανική κατανομή της ισχύος σε όλο το εύρος περιστροφής του κινητήρα.
Έως και έξι προφίλ οδήγησης είναι διαθέσιμα βελτιστοποιώντας την απόδοση της νέας Ford Mustang σε διάφορα σενάρια οδήγησης. Τα Drive Modes που διατίθενται είναι τα Normal, Sport, Slippery, Drag και Track, 4 ενώ μια ρύθμιση που μπορεί να εξατομικευτεί επιτρέπει στον οδηγό να «συντονίσει» την Mustang του σύμφωνα με τις προσωπικές του προτιμήσεις. Με την επιλογή κάθε Drive Mode, τα υψηλής πιστότητας και ποιότητας γραφικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων προσαρμόζονται ανάλογα στις επιμέρους λειτουργίες.
Η απόκριση του αυτοκινήτου έχει αναβαθμιστεί, χάρη στη βελτιστοποίηση της γεωμετρίας της ανάρτησης που συνεισφέρει στη μείωση των τάσεων υποστροφής. Επίσης, ο ταχύτερος λόγος υποπολλαπλασιασμού του τιμονιού βελτιώνει με τη σειρά του τη δυναμική οδήγησης της νέας Mustang στις στροφές.
Το σύστημα rev-matching διατηρεί τις στροφές του κινητήρα κατά το χειροκίνητο κατέβασμα των ταχυτήτων, ώστε να διασφαλίζεται ομαλή εμπλοκή της επόμενης σχέσης. Είναι στάνταρ στην Mustang GT και προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια και εκλεπτυσμένη αίσθηση στον οδηγό.
Η Mustang GT διατίθεται με 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ή χειροκίνητο 6 σχέσεων. Το Performance Pack είναι στάνταρ και περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για αυξημένη πρόσφυση, φρένα με την υπογραφή της Brembo με ενισχυμένες δαγκάνες και Active Valve Exhaust που εξασφαλίζει ήχους κινητήρα ανάλογα με το οδηγικό σενάριο. Η προαιρετική ενεργή ανάρτηση MagneRide® παρακολουθεί τις συνθήκες του δρόμου χίλιες φορές το δευτερόλεπτο και χρησιμοποιεί ένα υγρό το οποίο ελέγχεται ηλεκτρονικά για να ρυθμίζει την απόσβεση ανάλογα με τις ανάγκες.
Με την οπτική απήχηση και λειτουργικότητα ενός παραδοσιακού, μηχανικού χειρόφρενου, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο drift brake 5 «ξεκλειδώνει» την ικανότητα drifting της πισωκίνητης Mustang. Το Performance Electronic Parking Brake είναι σχεδιασμένο τόσο για τους αρχάριους οδηγούς που θέλουν να μάθουν και να βελτιώσουν τις ικανότητές τους στο drift, όσο και για να παρέχει στους πιο έμπειρους ένα σύστημα έτοιμο για αγώνες.
Ψηφιακή εμπειρία με προσαρμοζόμενες ενδείξεις cockpit
Στο εσωτερικό, η Mustang έβδομης γενιάς διαθέτει ένα τεχνολογικά προηγμένο, οδηγοκεντρικό cockpit, που συνδυάζει ιδανικά την κληρονομιά της Mustang με την τεχνολογία αιχμής.
Το παραδοσιακό άνω τμήμα του ταμπλό με τα χαρακτηριστικά διπλά «φρύδια» έχει δώσει τώρα τη θέση του σε μια ρέουσα και πιο «ανοιχτή» διάταξη με επένδυση από γυαλί, προσφέροντας ένα πιο καθαρό και ελκυστικό περιβάλλον για τον οδηγό.
Πίσω από το νέο τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα και την παχύτερη στεφάνη που προσφέρει καλύτερο έλεγχο, βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,4 ιντσών, ο οποίος μπορεί να διαμορφωθεί ώστε να απεικονίζει διαφορετικές διατάξεις ενδείξεων και νέα, προσαρμοζόμενα γραφικά, ανάλογα με το Drive Mode.
Αυτός ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ρέει απρόσκοπτα καταλήγοντας σε μια κεντρική οθόνη SYNC 4 13,2 ιντσών 6. Με αισθητή κλίση προς τον οδηγό, οι δύο οθόνες βρίσκονται πίσω από το ίδιο κομμάτι ενσωματωμένου γυαλιού. Επίσης, η εργονομική τους θέση εξασφαλίζει κορυφαία ορατότητα στις πληροφορίες που παρέχουν και εύκολη πρόσβαση σε διάφορα χειριστήρια ελέγχου, τα οποία δημιουργούν σε συνδυασμό μια καθηλωτική ψηφιακή εμπειρία.
Οι πλήρως προσαρμόσιμες ενδείξεις του ψηφιακού συμπλέγματος που δημιουργούν οι οθόνες, καθώς και ο εσωτερικός φωτισμός της Mustang, χαρακτηρίζονται από τα σκούρα χρώματα και τις χάλκινες αποχρώσεις τους – με θέματα παρόμοια με αυτά της ηλεκτρικής Mustang Mach-E. Καθώς πλησιάζει το όχημα, ο φωτισμός με animation και οι μοναδικές για την Mustang ενδείξεις στις οθόνες καλωσορίζουν τον οδηγό. Συνολικά, οι ενδείξεις των οθονών και ο φωτισμός στην καμπίνα μπορούν να εξατομικευτούν, με τις πρώτες να προσαρμόζονται στο επιλεγμένο Drive Mode.
Κατά την επιλογή του εξατομικευμένου προγράμματος λειτουργίας (Drive Mode), στην κεντρική οθόνη εμφανίζεται μια απεικόνιση των ρυθμίσεων του οχήματος χρησιμοποιώντας το λογισμικό Unreal Engine 3D – μια μηχανή παιχνιδιών υπολογιστή που μπορεί να δημιουργήσει γραφικές απεικονίσεις μέσω ανάλυσης και παραγωγής εικόνων σε πραγματικό χρόνο. Οι ρυθμίσεις του οχήματος μπορούν να προσαρμοστούν αλληλεπιδρώντας με την οθόνη αφής – με κίνηση swipe το αυτοκίνητο περιστρέφεται στην οθόνη για προβολή 360 μοιρών.
Για τα δερμάτινα καθίσματα, τα μαλακά σε αφή πλαστικά που βρίσκονται στον πίνακα οργάνων και τις επενδύσεις των θυρών, καθώς και για το πλήρως δερμάτινο τιμόνι της νέας Mustang έχει αναπτυχθεί ένα νέο σαγρέ μοτίβο.
Η νέα Mustang επωφελείται από τις έγχρωμες διακοσμητικές ραφές στο τιμόνι και το μοναδικό διάτρητο σχέδιο της ταπετσαρίας σε όλη την κεντρική κονσόλα, το οποίο συμπληρώνεται από χρωματικά ταιριαστές, ασύμμετρες διακοσμητικές ρίγες στις ζώνες ασφαλείας.
Η αντικατάσταση και «μεταφορά» των φυσικών διακοπτών και χειριστηρίων για λειτουργίες όπως ο κλιματισμός στην οθόνη αφής απελευθέρωσε πρόσθετο χώρο στην κεντρική κονσόλα για την αποθήκευση προσωπικών αντικειμένων και την εγκατάσταση μιας επιφάνειας για την ασύρματη φόρτιση smartphone.
Το πιο πρόσφατο σύστημα SYNC 4 6 της Ford μπορεί επίσης να ενσωματώσει smartphone χωρίς καλώδια, χρησιμοποιώντας ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. 7 Για τους λάτρεις της οδήγησης σε πίστα, θύρες USB για τη σύνδεση καμερών ή συσκευών για την καταγραφή δεδομένων είναι έξυπνα τοποθετημένες πιο ψηλά από το σημείο του κεφαλιού των επιβατών, ώστε να μην κρέμονται καλώδια στο cockpit.
Το στάνταρ ηχοσύστημα B&O παράγει καθαρό ήχο μέσω 12 ηχείων και ενός subwoofer. Η θέση στην οποία έχουν τοποθετηθεί τα ηχεία, καθώς και η ρύθμισή τους, είναι ειδικά σχεδιασμένες για την Mustang, όπως και το ειδικό μενού ελέγχου στο σύστημα SYNC 4 6.
Για πρώτη φορά, κάθε μοντέλο της ολοκαίνουργιας σειράς Mustang φέρει το δικό του, μοναδικό εμπρόσθιο μέρος. Αντανακλώντας τη δύναμη και τις επιδόσεις της, η νέα Mustang GT διαθέτει μεγαλύτερα ανοίγματα στη μάσκα, για αυξημένη ροή αέρα. Η αεροδυναμική βελτιστοποιείται περαιτέρω τόσο με την προσθήκη νέων αεραγωγών στο καπό, όσο και με τον ανασχεδιασμό του εμπρός splitter.
Η κομψή γραμμή της οροφής, η φαρδιά σιλουέτα που θυμίζει δρομέα και ο κοντύτερος πίσω πρόβολος παραμένουν πιστές στις αναλογίες του μοντέλου πρώτης γενιάς, ενώ τα φαρδύτερα πίσω φτερά, σε πραγματικό στυλ Mustang, προσδίδουν δύναμη στο τμήμα του αμαξώματος που βρίσκεται πάνω από τους πίσω τροχούς.
Στο μακρύ πίσω μέρος της νέας Ford Mustang φιλοξενούνται τα τολμηρά φωτιστικά σώματα του μοντέλου με τις χαρακτηριστικές τρεις μπάρες, καθώς και ένας επανασχεδιασμένος διαχύτης για βελτιωμένη αεροδυναμική ισορροπία.
Οι νέες Mustang και Mustang Dark Horse διατίθενται τώρα για παραγγελία στην Ελλάδα στις παρακάτω εκδόσεις και τιμές: