Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Η ναυαρχίδα της Ford επιστρέφει δριμύτερη στην αγορά, έχοντας το κύρος ενός premium μεσαίου οικογενειακού μοντέλου, τεχνολογίες που συναντώνται σε ακριβότερα αυτοκίνητα, εντυπωσιακούς χώρους και κινητήρες για όλα τα γούστα και βαλάντια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κομψό και καλαίσθητο

Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το νέο Mondeo, ειδικότερα στο εμπρός τμήμα θυμίζει έντονα τα μοντέλα της Aston Martin, παρότι η αμερικανική εταιρεία προσπαθεί να «σπάσει» κάθε συγγένεια με τους Βρετανούς. Η τραπεζοειδής μάσκα με τις χρωμιωμένες γρίλιες, τα λεπτά φωτιστικά σώματα, οι έντονες γραμμές στο καπό και η κυρτή οροφή, αναδεικνύουν το δυναμισμό του αμαξώματος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο όγκος του αυτοκινήτου δεν κρύβεται, ενώ παρά τη χρήση ελαφρών υλικών, όπως μαγνήσιο στον εσωτερικό σκελετό, το βάρος κυμαίνεται ανάλογα την έκδοση από 1.454 έως 1.609 κιλά. Στο πίσω τμήμα, οι σχεδιαστές έχουν προσπαθήσει να δώσουν ένα coupe προφίλ, με το design ωστόσο, να θυμίζει έντονα αυτό της προηγούμενης γενιάς.

Όσοι πιστοί προσέλθετε

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έπειτα από 6 χρόνια συνεχούς εξέλιξης, η καμπίνα δεν θα μπορούσε να μην έχει την αύρα ενός πολυτελούς μοντέλου. Σε σχέση με τον προκάτοχό του, αυτό το Mondeo είναι… κλάσεις ανώτερο, με την ποιότητα των υλικών, τη συναρμογή και το φινίρισμα να κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα. Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει η ψηφιακή οθόνη, ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και αναλογικός, περιλαμβάνοντας όλες τις ενδείξεις, με τα καθίσματα να έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε οδηγός και συνοδηγός να βγαίνουν «ατσακάλωτοι», ακόμα και μετά από ένα πολύωρο ταξίδι.

Οι χώροι είναι εντυπωσιακοί, με τα πίσω καθίσματα να φιλοξενούν τρεις ενήλικες επιβάτες χωρίς καμία παραχώρηση. Το πορτμπαγκάζ, με 541 λίτρα χωρητικότητας είναι βέβαιο πως θα βγάλει από τη δύσκολη θέση ακόμα και τις πιο απαιτητικές γυναίκες, που αρέσκονται να κουβαλούν μαζί τους τεράστιες βαλίτσες. Η πίσω πόρτα είναι ηλεκτρικά ανοιγόμενη από τη βασική έκδοση και χάρη στο χαμηλό κατώφλι, κάνει παιχνιδάκι την φόρτωση και εκφόρτωση μεγάλων αντικειμένων.

Σε επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, το νέο Mondeo καινοτομεί, όπως αναφέραμε σε προηγούμενο άρθρο, με τον εξοπλισμό να είναι υπέρ-πλούσιος από τη βασική έκδοση. Ο υποψήφιος αγοραστής, εκτός από 9 αερόσακους, σύστημα start/stop, ΕSP με Hill start assist, πίσω φώτα LED, διζωνικό κλιματισμό, σύστημα SYNC με οθόνη 4,2 ιντσών TFT, ράδιο/CD, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης, φώτα με αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας, υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρες βροχής και ζώνες ασφαλείας με ενσωματωμένους αερόσακους για τους πίσω επιβάτες, θα πάρει επιπλέον: ηλεκτρικό χειρόφρενο, σύστημα My Key, Hill Launch Assist και ενεργές γρίλιες μάσκες.

Όλα στο diesel ή να περιμένουμε τον 1.0 Ecoboost;

Στο πλαίσιο της παρουσίασης που έγινε στην Αράχοβα και τον Παρνασσό, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε μόνο την πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6 TDCi με τους 115 ίππους. Ο κινητήρας χάρη στη μεγάλη ροπή των 270 Nm κινεί αξιοπρεπέστατα το βαρύ αμάξωμα στον ανοικτό δρόμο, έχει δύναμη στις μεσαίες στροφές και δεν δυσκολεύεται σε μια γρήγορη προσπέραση. Αντίθετα, στις χαμηλές η απόκριση στο γκάζι δεν είναι τόσο άμεση, με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο να έχει σχετικά μακριές σχέσεις, προς όφελος της κατανάλωση καυσίμου. Όπως διαπιστώσαμε κατά τη σύντομη επαφή μας, η μέση κυμαίνεται σε πραγματικές συνθήκες γύρω στα 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Η ελληνική εισαγωγική εταιρεία στηρίζει πολλά στο συγκεκριμένο μοτέρ, αλλά προσωπικά θα ήθελα να δω τον πολυβραβευμένο 1.0 Ecoboost των 125 ίππων, ο οποίος είναι άμεσα διαθέσιμος προς παραγγελία, αλλά θα έρθει λίγο αργότερα στη χώρα μας.

Άνετο και σπορτιφ

Στο δρόμο, το Mondeo παραμένει ένα από τα πιο διασκεδαστικά αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Παρότι, έχουν γίνει πολλές αλλαγές στο πλαίσιο και στην ανάρτηση, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια στις στροφές, να ευχαριστηθεί την οδήγηση σε απαιτητικές διαδρομές όπως αυτή του Μπράλου και της  Αράχοβας. Βέβαια, δεν έχει τις «επιθετικές» αρετές του προηγούμενου και το τιμόνι υπολείπεται σε αμεσότητα, αλλά έχει βελτιωθεί σε σημεία που χόλωνε.

Η ποιότητα κύλισης είναι σημαντικά αναβαθμισμένη, όπως και η ηχομόνωση της καμπίνας, με τις πόρτες να σφραγίζουν κυριολεκτικά, απομονώνοντας κάθε κραδασμό και θόρυβο.

Το στοίχημα είναι ένα!

Με περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις στην ιστορία του, το Mondeo είναι ένα από τα πιο καλοπουλημένα μεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα. Η νέα γενιά χαρακτηρίζεται ως η καλύτερη όλων, αλλά το θέμα είναι αν μπορεί να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορική πορεία. Ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός «βλέπε VW Passat»,  αλλά έχει όλα τα εφόδια για να πρωταγωνιστήσει. Οι τιμές ξεκινούν από 21.705 ευρώ για τον 1.0 Ecoboost με τους 125 ίππους, με την έκδοση 1.6 TDCi να κοστίζει 23.635 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Ford Mondeo 1.6 CDTi 
Κυβισμός (cc) 1.498 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 115/3.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 270/1.750
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 12,1
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 192
Μέση Κατανάλωση (κιλα/100χλμ.) 4,2
Εκπομπές Ρύπων CO2 109 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 98,1 €
Μήκος (μέτρα) 4.871
Πλάτος (μέτρα) 1.852
Ύψος (μέτρα) 1.482
Βάρος (κιλά) 1.495
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 541
Τιμή (από…) 23.635

 
Δείτε τις γραμμές στο καπό

Με φόντο τις πίστες του χιονοδρομικού κέντρου Παρνασσού

Πατάει γερά στην άσφαλτο

Με πεσμένα τα καθίσματα κάνεις και μετακόμιση

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης