Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα hatchback που κυκλοφορούν αυτήν τη στιγμή στην αγορά. Πρώτο σε πωλήσεις διεθνώς και πλέον ένα από τα πιο οικονομικά στην κατηγορία του, χάρη στον πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDCi.

Ενεργειακές απαιτήσεις

Στην εποχή που ζούμε, τα αυτοκίνητα με περιορισμένες ενεργειακές απαιτήσεις, που έχουν ως αυτοσκοπό χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων, είναι πρώτα στις προτιμήσεις των καταναλωτών, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η Ford έχει στην γκάμα της ορισμένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα, κάτι που οφείλεται κυρίως στους αποδοτικούς κινητήρες.

Το best seller είναι αναμφισβήτητα το Focus. Το μικρομεσαίο hatchback, εκτός από το πολυβραβευμένο μοτέρ 1.0 Ecoboost, τροφοδοτείται και από τον 1.600άρη diesel, ο οποίος στη φιλικότερη έκδοση «ECOnetic» αποδίδει 105 ίππους και 270 Nm ροπής.

Δεν καίει, δεν πληρώνεις

Έχουμε και λέμε: μέση κατανάλωση 3,7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα και εκπομπές ρύπων κάτω από 100 γρ./χλμ. Με απλά λόγια, το γεμίζεις μία φορά και ξεχνάς πότε να πας πάλι στο πρατήριο καυσίμων, ενώ δεν ασχολείσαι με τέλη κυκλοφορίας, ούτε με περιορισμούς στον δακτύλιο. Το σύστημα start/stop βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό, με την τελική σχέση μετάδοσης να είναι μακρύτερη, προς όφελος του περιορισμού της κατανάλωσης. Στην πράξη, είναι πολύ δύσκολο να πετύχεις την εργοστασιακή τιμή, ωστόσο τα 5,8 λτ/100 χλμ. που είδαμε εμείς στο trip computer είναι ένα πολύ καλό νούμερο. Δεν καίει ακόμα και αν κινείσαι συνεχώς μέσα στην πόλη και συγχρόνως σε ξαφνιάζει ευχάριστα με την απουσία θορύβου και κραδασμών.

Κι όμως, έχει γκάζι

Το Focus 1.6 TDCi ECOnetic, παρά το αυξημένο βάρος του αμαξώματος, δεν περιορίζεται στην εθνική οδό, ούτε σε πιο απαιτητικές διαδρομές, με συνεχείς ανηφορικές στροφές. Έχει δύναμη στις χαμηλές και μεσαίες σ.α.λ., ώστε να επιταχύνει και να κρατά μια σταθερή ταχύτητα στον ανοικτό δρόμο, με το εξάρι κιβώτιο να έχει καλή αίσθηση και σωστή κλιμάκωση. Είναι σταθερό και ευχάριστο στην οδήγηση, δεν πρόκειται να κουράσει σε πολύωρα ταξίδια, με την ανάρτηση να απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος ομαλά και την καμπίνα να είναι απόλυτα ηχομονωμένη.

Στην κορυφή της κατηγορίας

Για το εσωτερικό του Focus, παρότι έχουμε αναφερθεί σε παλαιότερες δοκιμές, θα τα ξαναπούμε. Η υψηλή ποιότητα κατασκευής και η συναρμογή διακρίνονται σε κάθε λεπτομέρεια, με τα αφρώδη υλικά στο ταμπλό να προσδίδουν μεγαλοπρέπεια. Στο κέντρο του πίνακα οργάνων προσφέρονται όλες οι πληροφορίες για το όχημα, με την εργονομία να είναι υπέρ το δέον ικανοποιητική. Για το μόνο που μπορεί να φέρει αντιρρήσεις κάποιος, είναι για την απουσία θηκών στην κεντρική κονσόλα. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετές σε άλλα σημεία, μεταξύ των οποίων και δύο στο πλάι των πίσω καθισμάτων. Παρά τη χαμηλότερη οροφή, ακόμα και επιβάτες άνω του μετρίου αναστήματος δεν πρόκειται να προβληματιστούν με το ύψος. Τέσσερις ενήλικες θα ταξιδέψουν με άνεση, βολεύοντας και τις βαλίτσες τους στον χώρο αποσκευών.

Προτεραιότητα στην άνεση και την οικονομία

Το πετρελαιοκίνητο Focus με τους 105 ίππους απευθύνεται σε αυτούς που ζητούν ένα ποιοτικό και ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, ιδανικό για καθημερινές μετακινήσεις αλλά και ταξίδια, που δεν απαιτεί πολύ καύσιμο και σε απαλλάσσει από τον «βραχνά» των τελών κυκλοφορίας. Στη βασική έκδοση Trend κοστίζει 17.597 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης, με τον εξοπλισμό να διαθέτει όλες τις βασικές ηλεκτρικές ευκολίες και τα συστήματα.  

Tεχνικά Χαρακτηριστικά

 Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic 

Κυβισμός (cc)

1.560 κ.εκ.

Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.)

105/3.600

Ροπή (Nm/σ.α.λ.)

270/1.750

Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα)

11,8

Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα)

189

Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.)

3,7

Εκπομπές Ρύπων CO2

99 γρ./χλμ.

Τέλη Κυκλοφορίας

0 €

Μήκος (μέτρα)

4.358

Πλάτος (μέτρα)

1.823

Ύψος (μέτρα)

1.484

Βάρος (κιλά)

1.350

Χώρος Αποσκευών (λίτρα)

316

Τιμή (από…)*

17.597 ευρώ

* Συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης