Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Η επιλογή της Ford να τοποθετήσει τον ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο κινητήρα των 125 ίππων στην γκάμα του Focus δημιούργησε έναν νέο κύκλο ανταγωνισμού στη μικρομεσαία κατηγορία, με τα οφέλη των καταναλωτών να είναι πλέον περισσότερα από ποτέ.
Κόντρα κορυφής
Για περισσότερο από μία δεκαετία, Ford και VW «κονταροχτυπιούνται» σε μια από τις πλέον απαιτητικές κατηγορίες της αγοράς, με τα Focus και Golf να είναι από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα. Οι Γερμανοί μέχρι πρότινος όμως είχαν το αβαντάζ των κινητήρων TSI, κάτι που διαπιστώθηκε και από τις πωλήσεις. Οι Αμερικανοί άργησαν να απαντήσουν, αλλά το έκαναν με τον πλέον εμφατικό τρόπο. Το τρικύλινδρο μοτέρ των 999 κ.εκ. ανατρέπει όλα τα δεδομένα και επαναπροσδιορίζει τη θέση του μοντέλου, όντας πιο ολοκληρωμένο από ποτέ άλλοτε.
Η νέα γενιά του Focus αισθητικά διχάζει, με τους μισούς να θεωρούν ότι οι σχεδιαστές τόλμησαν να κάνουν ένα βήμα παραπάνω και τους υπόλοιπους να τονίζουν ότι τώρα είναι πιο μοντέρνα και νεανική. Εκεί όπου κανείς δεν μπορεί να φέρει αντιρρήσεις είναι η καμπίνα. Η προσεγμένη ποιότητα και αισθητική διακρίνεται σε κάθε λεπτομέρεια, το μεγάλο σε όγκο ταμπλό με τα αφρώδη υλικά προσδίδει μια μεγαλοπρέπεια, με την κεντρική κονσόλα με τα δεκάδες κουμπιά και την ψηφιακή οθόνη να δεσπόζει. Στο κέντρο του πίνακα οργάνων προσφέρονται όλες οι πληροφορίες για το όχημα, με την εργονομία να είναι υπέρ το δέον ικανοποιητική. Για το μόνο που μπορεί
Τα 999 κ.εκ. της νιότης!
Αυτό που κάνει τη διαφορά στο Focus δεν είναι άλλο από το μηχανικό σύνολο που κρύβεται κάτω από το καπό. Παρά τα 999 κ.εκ. και το μόνο ένα turbo, αποδίδει 125 ίππους και 175 Nm ροπής. H λειτουργία του σε σχέση με άλλα τρικύλινδρα μοτέρ είναι υποδειγματική. Συμπεριφέρεται και λειτουργεί σαν 1.600άρης κινητήρας, δεν εμφανίζει πουθενά υστέρηση και έχει δύναμη από τις 1.500 κιόλας στροφές, ξεκινώντας ακόμα και με δεύτερη σχέση στο κιβώτιο! Θόρυβος και κραδασμοί δεν υπάρχουν ούτε στο ρελαντί, κάτι πρωτοποριακό για τρικύλινδρο σύνολο.
Στον δρόμο η απόδοση έρχεται γραμμικά, δεν χρειάζεται πολύ το γκάζι για να επιταχύνεις, ούτε να αλλάζεις συνεχώς ταχύτητες. Το εξάρι κιβώτιο με την πολύ καλή κλιμάκωσή του αναδεικνύει την ελαστικότητα του κινητήρα, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να κινείται και με μια σχέση πάνω. Οδηγικά, χαρακτηρίζεται από την άψογη συμπεριφορά και την ποιότητα κύλισης. Ο συνδυασμός πλαισίου και ανάρτησης καθιστά τις
Συμπέρασμα
Στα διά ταύτα λοιπόν, το Focus 1.0 Ecoboost είναι ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα μικρομεσαία αυτοκίνητα. Καλύπτει όλες σχεδόν τις απαιτήσεις που θα ζητήσει κάποιος από όχημα αυτής της κατηγορίας, έχει πλούσιο εξοπλισμό, χαμηλά τέλη κυκλοφορίας και έναν κινητήρα που εκπλήσσει με τη λειτουργία του. Βασικό προσόν του, φυσικά, είναι και η ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή, η οποία, παρότι ξεκινά από 19.000 ευρώ, με το όφελος της απόσυρσης και τις επιπλέον προσφορές της Ford Ελλάς πέφτει στα 15.750 ευρώ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (cc) | 999 |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 125/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 175/1.500 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 11,3 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 193 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 5 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 114 γρ./χλμ |
Τέλη Κυκλοφορίας | 102,6 € |
Μήκος (μέτρα) | 4,358 |
Πλάτος (μέτρα) | 1,858 |
Ύψος (μέτρα) | 1,484 |
Βάρος (κιλά) | 1.480 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 316 |
Τιμή (από…)* | 15.750 ευρώ |