Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Η νέα έκδοση 1.0 Black Edition του δημοφιλέστερου μικρού της ευρωπαϊκής αγοράς καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο το χάσμα μεταξύ του κορυφαίου ST και της Sport εκδοχής των 125 ίππων, συναρπάζοντας τους φίλους της γρήγορης οδήγησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ποντάρεις σε μαύρο ή κόκκινο

Η κόκκινη γρίλια στη μάσκα 'ψαρώνει' κόσμο

Η special αυτή έκδοση του Fiesta διατίθεται είτε σε μαύρο χρώμα με κόκκινες λεπτομέρειες (Black Edition) είτε σε κόκκινο με μαύρες λεπτομέρειες (Red Edition), και σε αποκλειστικά τρίθυρο αμάξωμα. Η έντονη διχρωμία προσδίδει στο αυτοκίνητο δυναμισμό και «αγριάδα», με τη χαρακτηριστική μάσκα, τις πλαϊνές ποδιές, τη διαφορετική απόχρωση σε οροφή και καθρέπτες, την πίσω πτέρυγα και τις ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών να κάνουν τη διαφορά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μοντέλο απευθύνεται σε νεαρότερες ηλικίες –όχι ότι δεν θα μπορούσαν να το αγοράσουν και 40άρηδες που νιώθουν ακόμα παιδιά–, με τις εξωτερικές επιφάνειες να είναι προσαρμοσμένες στο σπορτίφ προφίλ της έκδοσης, δηλώνοντας παράλληλα και την ταυτότητά του.

Με ύφος ST

Σπορτίφ εσωτερικό με καλή ποιότητα αλλά μέτρια η εργονομία

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το εσωτερικό ακολουθεί τα χνάρια του ισχυρότερου ST, αν και δεν έχει τα μπάκετ καθίσματα της Recaro. Ωστόσο και αυτά αγκαλιάζουν σωστά το σώμα του οδηγού, με τις επενδύσεις και τα διακοσμητικά να υιοθετούν τη φιλοσοφία του εξωτερικού αμαξώματος. Το μαύρο χρώμα συνδυάζεται αρμονικά με τις κόκκινες ραφές και τα σπορ πεντάλ, ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, το τριάκτινο τιμόνι ιδανικό και η ποιότητα των υλικών στο ταμπλό ανώτερης ποιότητας. Από την άλλη, τα πολλά κουμπιά στην κεντρική κονσόλα, όπου βρίσκεται το ηχοσύστημα της Sony, δεν ευνοούν την πρακτικότητα και χρειάζεται λίγος χρόνος μέχρι να τα συνηθίσεις.

Σε πολύ καλά επίπεδα κυμαίνονται οι χώροι, φιλοξενώντας με άνεση τέσσερις ενήλικες. Οι πίσω επιβάτες θα παραπονεθούν μόνο για την επιβίβαση και την αποβίβαση λόγω της απουσίας θυρών, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 276 λίτρων. Ο εξοπλισμός είναι αρκετά πλούσιος, περιλαμβάνοντας ESP, ASR, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, επτά αερόσακους, σύστημα start/stop, κλιματισμό, σπορ ανάρτηση, τα συστήματα MyKey και SYNC και πολλά ακόμα.

Το διαμάντι της Ford

Το μόνο που λείπει για να «δέσει το γλυκό» είναι ο μπάσος ήχος του μοτέρ

Ο κινητήρας-αριστούργημα, το πολυβραβευμένο μοτέρ των 999 κ.εκ., για μια ακόμα φορά μας υποχρεώνει να υποκλιθούμε μπροστά του. Οι μηχανικοί της Ford έκαναν πάλι το θαύμα τους, δημιουργώντας το ισχυρότερο μηχανικό σύνολο της κατηγορίας. Για να καταλάβετε για τι μιλάμε, το Fiesta 1.0 Ecoboost των 140 ίππων αποδίδει περισσότερη ισχύ στο λίτρο από τις Ferrari 458 Speciale, Lamborghini Aventador και Bugatti Veyron!

Στην πράξη, η γραμμικότητα και η δύναμή του σε όλο το φάσμα των στροφών εκπλήσσει ευχάριστα. Η πλούσια ροπή των 210 Nm βοηθά στις επιταχύνσεις εν κινήσει και στα ρεπρίζ, με τα 0-100 να έρχονται σε 9 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 200 χλμ/ώρα. Παρά τον χαμηλό κυβισμό δεν παρουσιάζει σημάδια υστέρησης, με το σφιχτό σε κλιμάκωση πεντάρι κιβώτιο να είναι αρωγός σε αυτό. Όσο για τη μέση κατανάλωση καυσίμου, σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Για να πιάσεις τα 4,5 λτ./100 χλμ. που δίνει η εταιρεία, είναι από δύσκολο έως απίθανο.

Σημαδεύεις και στρίβεις

Είναι φιλικό, προβλέψιμο και πάνω απ΄όλα ευχάριστο

Το ακριβές πλαίσιο, η σπορ ανάρτηση και ο ισχυρός κινητήρας, θέτουν τους όρους στην άσφαλτο, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό όχι απλά να κινηθεί ταχύτατα, αλλά και να πιέσει στο όριο σε στριφτερές διαδρομές. Η οδήγηση πίσω από το τιμόνι του Fiesta 1.0 Black Edition είναι με απλά λόγια απολαυστική. Μέσα στα αστικά κέντρα ίσως κουράσει, αλλά όταν βγεις στην εθνική οδό ή αποφασίσεις να πεταχτείς μέχρι τον αγαπημένο σου δρόμο θα το ευχαριστηθείς στο έπακρο.

Το πάτημά του είναι σταθερότατο, το τιμόνι πιο ακριβές και η αίσθηση που δίνει σε κάθε περίπτωση είναι πως δεν πρόκειται να χάσεις ποτέ τον έλεγχο. Έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, το ESP παρεμβαίνει όπου χρειάζεται –δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί– και η κλίση του αμαξώματος είναι ελάχιστη.

Προκαλεί τα καθαρόαιμα hot hatch

To Fiesta 1.0 Black Edition έχει χαρακτήρα, προσωπικότητα, νεανικό στιλ και άψογη οδηγική συμπεριφορά. Ο κινητήρας των 140 ίππων είναι εξαιρετικός, προσφέροντας επιδόσεις και συνάμα  χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Η τιμή των 16.960 ευρώ είναι αρκετά δελεαστική και τα πάγια έξοδα αρκετά χαμηλά, κάτι που θα εκτιμήσουν οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Ford Fiesta 1.0 Black Edition
Κυβισμός (cc) 999 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 140/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 210/1.400
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 9”
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 210
Μέση Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 4,5
Εκπομπές Ρύπων CO2 104 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας (ευρώ) 93,6
Μήκος (μέτρα) 3.969
Πλάτος (μέτρα) 1.709
Ύψος (μέτρα) 1.495
Βάρος (κιλά) 1.091
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 276
 Τιμή (από…) 16.960 €*

 * με το όφελος της απόσυρσης

 Το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής με 1.000άρη κινητήρα

Δυνατά φρένα παρότι με ταμπούρα στους πίσω τροχούς

Με πλαίσιο αριστούργημα και κινητήρα εξαιρετικό, ψάχνεις συνέχεια για στροφιλίκια

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης