Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Με την τιμή της βενζίνης να βρίσκεται σε δυσθεώρητα ύψη, οι εναλλακτικές μορφές καυσίμων λαμβάνουν όλο και μεγαλύτερης εκτίμησης. Το δίλλημα σχετικά με το ποια είναι η πιο αποτελεσματική λύση προκειμένου να μειωθεί το κόστος καυσίμου, δεν είναι και το πιο απλό ωστόσο. Το υγραέριο, είναι μια από τις επιλογές που επιδιώκουν οι περισσότεροι κάτοχοι οχημάτων, με όλο και περισσότερες εταιρείες να τοποθετούν στα μοντέλα τους κιτ υγραεριοκίνησης.
Η Fiat ήταν μια από τις πρώτες εταιρείες που προέβη σε αυτή την κίνηση, διαθέτοντας το δημοφιλές Panda και ως υγραεριοκίνητο, προσφέροντας όλες τις εγγυήσεις που απαιτούνται. Οδηγήσαμε το Panda 1,2 LPG, ώστε να διαπιστώσουμε τα οφέλη του. Έτσι με το συνδυασμό βενζινοκινητήρα και υγραερίου, εκτός από μείωση του κόστους καυσίμου έως 30% αυξήθηκε σημαντικά και η αυτονομία, η οποία στην συγκεκριμένη περίπτωση φθάνει τα 800 χιλιόμετρα.
Η έκδοση LPG 1,2 των 69 ίππων κοστίζει 2.000 ευρώ επιπλέον από την συμβατική (συνολικό κόστος 12.800 ευρώ), με τη φιάλη υγραερίου να είναι τοποθετημένη στη θέση της ρεζέρβας, έτσι ώστε να μην επηρεάζει τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ. Η επιλογή του καυσίμου γίνεται μέσω διακόπτη που βρίσκεται αριστερά από το τιμόνι, με το σύστημα να επιλέγει αυτόματα τη βενζίνη κατά την εκκίνηση έως ότου ζεσταθεί ο κινητήρας.
Με το κόστος υγραερίου να είναι στα 0,95 ευρώ ανά λίτρο, το ντεπόζιτο γεμίζει με 27 ευρώ περίπου. Η μέση κατανάλωση του κυμάνθηκε στα 6,6 λτ./100 χλμ., αυξημένη κατά 1 λίτρο περίπου σε σχέση με λειτουργία βενζίνης. Το κέρδος είναι εμφανές, αφού με γεμάτο το ντεπόζιτο υγραερίου διανύεις περισσότερα από 300 χιλιόμετρα, ενώ αν συνυπολογίσεις και αυτό της βενζίνης, τότε μπορεί να φθάσεις ακόμα και τα 800. Το ποσό των 2.000 ευρώ που απαιτείται επιπλέον για την αγορά του Panda LPG αποσβένεται σε περίπου 4 χρόνια, αν υπολογίσουμε τις τωρινές τιμές καυσίμων και την διάνυση 15.000 χιλιομέτρων ετησίως.
Σε ότι αφορά την απόδοση και την συμπεριφορά στο δρόμο, το ιταλικό μοντέλο έχει ως πεδίο δράσης τα αστικά κέντρα. Δεν προσφέρει υψηλές επιδόσεις σε καμία περίπτωση, ωστόσο είναι σπιρτόζικο μέσα στην πόλη, κινείται σβέλτα και ευέλικτα στα στενά, με τις κόμπακτ διαστάσεις του, το γρήγορο τιμόνι και το ελαφρώς αυξημένο ύψος του αμαξώματος, να κάνουν ακόμα πιο εύκολη τη ζωή του
Το Fiat Panda LPG 1,2, είναι ένα από τα πιο οικονομικά μικρά αυτοκίνητα, με το εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης να μειώνει τα έξοδα καυσίμου έως 30%. Οι επιδόσεις του σίγουρα δεν ενθουσιάζουν, ωστόσο προσφέρει ξεκούραστες μετακινήσεις και φυσικά μακρινές… διαδρομές διαθέτοντας ιδιαίτερα μεγάλη αυτονομία σε συνδυασμό των δύο καυσίμων.
Έκδοση | Μέση κατανάλωση |
Τιμή Καυσίμου |
1.000 χλμ. |
10.000 χλμ. |
30.000 χλμ. |
Βενζίνη | 5,7 λτ./100χλμ. | 1,75 € | 99,75 € | 997,5 € | 2.992,5 € |
Υγραέριο | 6,6 λτ./100 χλμ. | 0,95 € | 62,7 € | 627 € | 1.881 € |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (cc) | 1.242 |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 69/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 102/3.000 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 14,7 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 162 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 5,7 – 6,6 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 113 γρ./χλμ (104) |
Τέλη Κυκλοφορίας | 101,7 ευρώ |
Μήκος (μέτρα) | 3,538 |
Πλάτος (μέτρα) | 1,578 |
Ύψος (μέτρα) | 1,540 |
Βάρος (κιλά) | 965 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 206 |
Τιμή (από…) | 12.800 ευρώ |