Του Γιώργου Παλληκάρη

Τα νούμερα δεν λένε ψέματα. Οι Έλληνες λατρεύουν τα B-SUV όσο τίποτα άλλο. Λατρεύουν η θέση του οδηγού να είναι ψηλά, το όχημα να μπορεί να περάσει από λακκούβες αλώβητο αλλά ταυτόχρονα να μην είναι δυσκίνητο μέσα στην πόλη.

Η Fiat άκουσε την αγορά και έφερε ένα σύνολο που θα το λατρέψει το ελληνικό κοινό. Το νέο 600 είναι ένα B-SUV μοντέλο με άκρως μοντέρνα εμφάνιση, γεμάτο τεχνολογίες και ένα υβριδικό σύνολο που πάει και δεν καίει.

Δεν είναι μυστικό πως οι Ιταλοί έχουν γούστο. Το Fiat 600 (το οποίο δανείζεται το όνομα του από το πρώτο 600αράκι του 1950) έχει την δική του ταυτότητα, και σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο. Με δυναμική σιλουέτα, με χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα που θυμίζουν μάτια, το μεγάλο λογότυπο στο κέντρο και τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά, καταφέρνει να εδραιώσει την δική του σχεδιαστική υπογραφή.

Διαστάσεις: Μήκος 4.171χλστ. – Πλάτος 1.781χλστ. – Ύψος  1.536χλστ. – Μεταξόνιο 2.557χλστ. Χώρος αποσκευών – 385λτ.

Από τις παραπάνω διαστάσεις μπορείτε εύκολα να καταλάβετε πως το νέο Fiat 600 μπορεί πολύ εύκολα να σηκώσει τα οικογενειακά βάρη, χωρίς να χάνει τον μανιτζέβελο χαρακτήρα του. Μάλιστα στα πίσω καθίσματα θα χωρέσουν μέχρι και τρεις ενήλικες, χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις.

Μοδάτο, λιτό και πλήρως λειτουργικό εσωτερικό

Η μοντέρνα εξωτερική εικόνα περνάει και στο εσωτερικό, όπου έχει γίνει ευρεία χρήση ανακυκλωμένων υλικών και φιλικών προς το περιβάλλον. Μπαίνοντας στην καμπίνα, τις πρώτες εντυπώσεις κερδίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών και στη συνέχει το σύστημα πολυμέσων Uconnect με οθόνη αφής 10,25 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό.

Με υψηλή ευκρίνεια και απόλυτη συνδεσιμότητα (ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto) λύνει τα χέρια οδηγού και επιβατών και φέρνει ευκολίες άλλου επιπέδου.

Το ακόμα καλύτερο όμως είναι πως υπάρχουν φυσικά κουμπιά για βασικές λειτουργίες, τόσο στο τιμόνι, όσο και κάτω από την οθόνη, ώστε ο οδηγός να μην χρειαστεί να «επέμβει» στην οθόνη όσο οδηγεί. Μία μεγάλη ευκολία που βοηθάει να μένει η προσοχή, αποκλειστικά στραμμένη στο δρόμο.

Το νέο Fiat 600 ως υβριδικό

Η υβριδική έκδοση του νέου Fiat 600, είναι αυτή που αναμένεται να κάνει θραύση στην ελληνική αγορά. Αυτό γιατί δεν χρειάζεται να μπει στην πρίζα, έχει όμως την δυνατότητα να κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά με μηδενική σχεδόν κατανάλωση. Εξοπλίζεται με έναν 3κύλινδρο turbo 1.200άρη κινητήρα 100 ίππων, ένα ηλεκτρικό μοτέρ 29 ίππων και μία μπαταρία 48V, χωρητικότητας 0.9 kWh. Μάλιστα το ηλεκτρικό μοτέρ είναι μέσα στο στάνταρ 6άρι αυτόματο κιβώτιο και μπορεί να κινήσει το όχημα αμιγώς ηλεκτρικά σε ταχύτητες μέχρι 30χλμ./ώρα. Η ενέργεια για την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση δεν έρχεται από πρίζα όπως προείπαμε, αλλά από το φρενάρισμα, ρίχνοντας την κατανάλωση σημαντικά και ξεκλειδώνοντας τις αστικές μετακινήσεις.

Το υβριδικό Fiat 600 διατίθεται στις εκδόσεις Hybrid, Comfort Pack, Style Pack και La Prima με την λίστα εξοπλισμού να είναι εντυπωσιακή. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει (από την βασική έκδοση) οθόνη αφής 10,25 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης όπως Adaptive Cruise Control με αυτόματο φρενάρισμα, αισθητήρες, Intelligent Speed Assist, Blind Spot Detection κ.α. Να τονίσουμε πως σε όλες τις εκδόσεις, το κιβώτιο είναι αυτόματο, κάνοντας την οδήγηση ακόμα πιο εύκολη, ακόμα και στο μποτιλιάρισμα.

Το νέο Fiat 600 ως αμιγώς ηλεκτρικό

Για όσους έχουν λύση στην άσκηση της φόρτισης, υπάρχει και η αμιγώς ηλεκτρική 600e έκδοση που αποδίδει 156 ίππους. Διαθέτει μπαταρία 54 kWh και μπορεί να προσφέρει μέχρι και 600χλμ. αυτονομίας σε αστικό κύκλο. Δηλαδή αρκετοί θα χρειαστεί να φορτίσουν μία φορά την εβδομάδα, εάν κινούνται κυρίως εντός πόλης, καθώς κατά το φρενάρισμα η μπαταρία φορτίζει και η ηλεκτρική κίνηση γίνεται… παιχνίδι. Σε έναν τυπικό φορτιστή, μία πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 6 ώρες και φυσικά η ροπή είναι εντυπωσιακή, κάνοντας κάθε προσπέρασμα ασφαλέστερο και γρηγορότερο.

Το αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 600e προσφέρεται στις εκδόσεις RED (η οποία είναι και κόκκινη), αλλά και στην La Prima. Σε αυτή την περίπτωση, η λίστα εξοπλισμού είναι κορυφαία και μεταξύ άλλων προσφέρει: 18” ζάντες Diamond Cut, δερμάτινα καθίσματα με μασάζ στου οδηγού, προβολείς full LED με αυτόματη λειτουργία, λεπτομέρειες χρωμίου, infotainment με DAB και οθόνη 10”, θύρες USB A+C, βάση ασύρματης φόρτισης κινητού, περιμετρικούς αισθητήρες παρκαρίσματος, ενεργό cruise control με λειτουργία Stop&Go, κάμερα οπισθοπορείας 180ο και υποβοήθηση οδήγησης Επιπέδου 2.

Τιμές που ξεχωρίζουν

Εκτός από την εμφάνιση, εκτός από τις τεχνολογίες, εκτός από τα άκρως αποδοτικά και οικονομικά κινητήρια σύνολα, το Fiat 600 έχει ένα ακόμα πλεονέκτημα. Την πολύ καλή τιμή του. Στο ταμείο λοιπόν, το υβριδικό Fiat 600 των 100 ίππων, ξεκινάει από τα 23.990 ευρώ, καθιστώντας το αυτόματα το πιο προσιτό υβριδικό B-SUV της αγοράς. Παράλληλα και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση ξεκινά από τα 28.190 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης και την προωθητικής ενέργειας της Fiat). Κερασάκι στην τούρτα για το Fiat 600, το γεγονός ότι συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση μηχανικών μερών και ίσης διάρκειας οδική βοήθεια, ενώ η μπαταρία υψηλής τάσης της ηλεκτρικής έκδοσης καλύπτεται από 8 χρόνια.

Το νέο Fiat 600 έχει ήδη πάρει θέση στις εκθέσεις και μπορείτε να το γνωρίσετε από κοντά και να ανακαλύψετε όλα τα κρυφά ταλέντα του.

Δείτε όλες τις πληροφορίες εδώ.