Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

   

 


Πιέζεις το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, βάζεις πρώτη στο κιβώτιο και ξεκινάς. Προτού καλύψεις ένα χιλιόμετρο αναρωτιέσαι αν βρίσκεσαι σε γερμανικό αυτοκίνητο.

Η ποιότητα κύλισης του i30 είναι αξιοθαύμαστη. Ακόμη και στο κακοφτιαγμένο ελληνικό οδικό δίκτυο, το κορεατικό hatchback κινείται με τέτοια άνεση και τόσο ήσυχα που σε εκπλήσσει – κυρίως αυτούς που κάθονται στα πίσω καθίσματα. Οδηγήσαμε την έκδοση με τον 1.000άρι κινητήρα των 120 ίππων και το ήπιο υβριδικό σύστημα. Στόχος μας να δούμε πόσο ταιριάζει το μοντέλο της Hyundai σε μια τετραμελή οικογένεια.

Καινούριο ή facelift;

Με την πρώτη ματιά έχεις την αίσθηση πως πρόκειται για τη νέα γενιά του μοντέλου. Στην πραγματικότητα πρόκειται για την ανανεωμένη εκδοχή του i30 που κυκλοφορεί τα τελευταία τρία χρόνια στην αγορά. Το αυτοκίνητο έχει αναβαθμιστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό τόσο όσον αφορά στην εμφάνισή, όσο και σε τεχνολογικό επίπεδο.

Φέρει μια ελκυστική μάσκα με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED σε σχήμα V, νέο πίσω προφυλακτήρα, καινούρια παλέτα χρωμάτων και ζάντες 16 και 17 ιντσών.

Το εσωτερικό του είναι ποιοτικό και πρακτικό. Όχι τόσο μοντέρνο όσο θα θέλαμε, λόγω των σκούρων πλαστικών στο κάτω τμήμα του ταμπλό, αλλά με άψογη συναρμογή και κυρίως απόλυτα χρηστικό.

Μέσω της οθόνης αφής 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα μπορείς να ελέγξεις κάθε λειτουργία του, συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Να συνδέσεις εύκολα και γρήγορα το κινητό σου τηλέφωνο, έχοντας πρόσβαση σε πλειάδα εφαρμογών.

Βέβαια τη διαφορά κάνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) αλλάζει απόχρωση και γραφικά, προβάλλοντας όλες τις βασικές πληροφορίες στον οδηγό, από τη ροή ενέργειας έως την πλοήγηση.

 

Πόσοι χωράνε;

Στην καμπίνα του i30 μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση τέσσερις ενήλικες επιβάτες ή μια οικογένεια με δύο τέκνα. Ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα υπάρχει ένα υποβραχιόνιο που μετακινείται εμπρός/πίσω με μεγάλο αποθηκευτικό χώρο.

Πίσω, δύο άντρες άνω του μετρίου αναστήματος δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα με τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Τα παιδικά καθίσματα κουμπώνουν στις βάσεις isofix και τα παιδιά νιώθουν άνετα, απλώνοντας τα ποδαράκια τους. Το πορτμπαγκάζ έχει όγκο σχεδόν 400 λίτρα, είναι βαθύ και με ευέλικτο σχήμα, γεγονός που ευνοεί τη μεταφορά αποσκευών και όλων των μπαγκαζιών μιας οικογένειας.

Tόσες τεχνολογίες

Το i30 διαθέτει το κορυφαίο πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού στην κατηγορία του. Η Hyundai το έχει εξοπλίσει με τα συστήματα ADAS (Advanced Driver Assistance), περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων τα:

• Lane Following Assist (LFA- σύστημα διατήρησης του αυτοκινήτου  στο κέντρο της λωρίδας)
• Rear Collision-avoidance Assist (RCA)
• Leading Vehicle Departure Alert (LDVA- απόκλιση πορείας προπορευόμενου οχήματος)
• Blind-spot Collision-avoidance Assist (BCA- σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης τυφλού σημείου)
• Forward Collision-Avoidance Assist (FCA- σύστημα υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης) – [Νέο] τώρα με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών  
• Driver Attention Warning (DAW- προειδοποίηση κόπωσης οδηγού)
• High Beam Assist (HBA)
• Intelligent Speed Limit Assist (ISLA- έξυπνο σύστημα υποβοήθησης ορίου ταχύτητας)
• Lane Keep Assist System (LKA- υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας).

Σβήνει ακόμη και εν κινήσει 

Όσον αφορά στους κινητήρες, διατίθεται με μια πλήρη γκάμα μηχανικών συνόλων. Αυτός που ταιριάζει ιδανικά όμως στην ελληνική πραγματικότητα είναι ο τρικύλινδρος 1.0 T-GDI με τους 120 ίππους και το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 volt. Το μοτέρ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων με έξυπνο συμπλέκτη iMT (Ιntelligent Manual Transmition).

Τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport). Τι κάνει αυτός ο συμπλέκτης; Αποσυνδέει τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι. Για παράδειγμα, αν έχεις μια σχέση στο κιβώτιο και σηκώσεις το πόδι από το δεξί πεντάλ, σβήνει τον κινητήρα και το όχημα αρχίζει να ρολάρει. Μόλις πατήσεις φρένο, γκάζι ή συμπλέκτη, μπαίνει αμέσως σε λειτουργία.

Με αυτόν τον τρόπο, οι Κορεάτες κατάφεραν να μειώσουν την κατανάλωση και να περιορίσουν τις εκπομπές ρύπων. Σε πραγματικές συνθήκες καίει γύρω στα 6,5 με 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Από την πόλη στις εκδρομές

Σχεδιασμένο για τους ευρωπαίους οδηγούς, το πεντάθυρο hatch της Hyundai διακρίνεται για την ευελιξία του μέσα στα μεγάλα αστικά κέντρα και τη σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο. Ανάρτηση, πλαίσιο και κινητήρας συνδυάζονται άψογα, η ποιότητα κύλισης είναι εντυπωσιακή, όπως αναφέραμε και στην αρχή του κειμένου, και η ηχομόνωση βελτιωμένη σε μεγάλο βαθμό.

Ευκολοδήγητο, παρκάρει με δύο κινήσεις χάρη στο γρήγορο τιμόνι, τους αισθητήρες και την κάμερα οπισθοπορείας. Στον αυτοκινητόδρομο διατηρεί υψηλή ταχύτητα, μαζεύει τα χιλιόμετρα δίχως να κουράζεται και κυρίως χωρίς να κουράζει οδηγό και επιβάτες. Στρίβει με σιγουριά και σου δίνει μια αίσθηση ασφάλειας. Δεν είναι σπορ, ούτε προβάλλει κάτι τέτοιο. Ακόμη και να επιλέξεις το αντίστοιχο προφίλ από τον διακόπτη στην κονσόλα, παραμένει οικογενειακό.

Συμπέρασμα

Είναι από τα πιο ολοκληρωμένα compact hatchback. Δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις κορυφαίες προτάσεις της αγοράς. Προσφέρεται σε μια από τις πιο ανταγωνιστικές τιμές, διαθέτει εξαιρετικό εξοπλισμό και το κυριότερο πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων. Με απλά λόγια, αν πραγματοποιείς αρκετά χιλιόμετρα καθημερινά και συγχρόνως σου αρέσουν τα ταξίδια, αυτό το αυτοκίνητο θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο.   

Διαμορφώστε εδώ το Hyundai i30

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  Hyundai i30 1.0Τ Hybrid
Κυβισμός (cc) 998 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 120/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 172/1.500
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 11,2
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 196
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 4,5
Εκπομπές Ρύπων CO2 103 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 100,94€
Μήκος (μέτρα) 4.455
Πλάτος (μέτρα) 1.795
Ύψος (μέτρα) 1.455
Βάρος (κιλά) 1.216
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 395
Τιμή (από…)

18.190€