Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Μετά από τρεις διαδοχικές γενιές το Sandero γίνεται best seller. Ξεχάστε τα Dacia της περασμένης δεκαετίας. Δεν έχουν καμιά σχέση με τα σημερινά. Και αυτό το έχουν καταλάβει και το εκμεταλλεύονται όσοι σκέφτονται με ανοικτό μυαλό και δεν έχουν «κολλήσει» στην ιστορία.
Μετά το Logan του 2004, το 2008 η Dacia αποφάσισε να φέρει στην αγορά το Sandero. Ένα στιβαρό και ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης για όλους. Ένα χρόνο αργότερα κυκλοφόρησε η έκδοση Stepway, φανερώνοντας τη στροφή που ήθελε να κάνει η Dacia προς τα οχήματα αναψυχής.
Οι διαστάσεις του είναι αρκετές για μια οικογένεια ενώ η μεγάλη απόσταση από το έδαφος διευκολύνει τις εξορμήσεις σε χωμάτινες διαδρομές. Από το 2017, το Dacia Sandero, άφησε το στίγμα της επιτυχίας και μετά από τρείς γενιές παρουσίας στους ευρωπαϊκούς δρόμους το 2021 έγινε best seller.
Πρόκειται για ένα στιβαρό και ευέλικτο αυτοκίνητο. Ο συνδυασμός ποιότητας, αξιοπιστίας αλλά και τιμής ήταν οι αιτίες που το ανέβασαν στις προτιμήσεις των αγοραστών. Αυτοί που δεν παγιδεύονται στην ιστορία είναι τελικά οι κερδισμένοι αφού κάνουν έξυπνες αγορές και κυκλοφορούν με εμβληματικά αυτοκίνητα που δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι από τα αντίστοιχα αναγνωρισμένα ευρωπαϊκά.
Οι τρεις διαδοχικές γενιές του Sandero, ανέβασαν τον συνολικό αριθμό των οχημάτων που πουλήθηκαν, στα 2,6 εκατομμύρια από τη μέρα που πρωτοπαρουσιάστηκε το μοντέλο, ενώ σήμερα το 42% των αυτοκινήτων που πωλούνται κινούνται από κινητήρες διπλού καυσίμου (βενζίνης & LPG). Και όσοι δεν το γνωρίζουν αυτός ο συνδυασμός αυξάνει την αυτονομία. Όσοι φροντίζουν να κινούνται μόνο με LPG τότε πετυχαίνουν χαμηλές καταναλώσεις και πάμφθηνες μετακινήσεις.
Ας δούμε αναλυτικά ποια είναι τα μυστικά της επιτυχίας
Η ζήτηση του Sandero είναι μεγάλη. Το πετυχημένο μοντέλο της Dacia κατασκευάζεται σε τρία εργοστάσια, σε 4 γραμμές παραγωγής. Κάθε ένα λεπτό, ένα αυτοκίνητο βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής.
Η δελεαστική τιμή του είναι το μεγαλύτερο ατού του Sandero. Και μη νομίζετε ότι υστερεί στην ασφάλεια η στην άνεση. Κάθε άλλο. Ας μην ξεχνάμε ότι έχει τη σφραγίδα του γκρουπ της Renault.
To Dacia Sandero έχει σύγχρονο design και ελκυστική σχεδίαση. Όλες οι λύσεις που προτείνονται μπαίνουν στο μικροσκόπιο για να βρεθεί αυτή που ανταποκρίνεται καλύτερα στις επιθυμίες του πελάτη. Σχεδιαστές και μηχανικοί πετυχαίνουν τις καλύτερες λύσεις με το μικρότερο κόστος.
Η φιλοσοφία “design-to-cost” ανέβασαν την εμπορική επιτυχία του μοντέλου.
Οι αρθρωτές μπάρες οροφής ρυθμίζονται ανάλογα με τις ανάγκες της οικογένειας. Οι μπάρες μπορούν να μετατραπούν από διαμήκεις σε εγκάρσιες.
Το σύστημα Media Control δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε το δικό σας smartphone στο αυτοκίνητό σας, σαν οθόνη πολυμέσων, χάρη στην εξέλιξη μίας έξυπνης ιδέας: μίας βάσης στήριξης που σχεδιάστηκε από την αρχή του για να ενσωματώνεται απευθείας στο ταμπλό.
Το απλό και πρακτικό ταμπλό διαθέτει ένα στοιχείο που κάνει τεράστια διαφορά στη σχεδίαση. Μία υφασμάτινη ‘φάσα’ που καλύπτει απ’ άκρη σ ’άκρη το ταμπλό είναι ευχάριστη τόσο στην εμφάνιση, όσο και στην αφή.
Στη νέα γενιά του μοντέλου, μία αύξηση κατά 40χλστ. του χώρου για τα γόνατα, εξασφαλίζει μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες που κάθονται στο πίσω κάθισμα.
Οι ζάντες των 16 ιντσών παρέμειναν αμετάβλητες και στις τρείς γενιές, ώστε να ικανοποιούν τις απαιτήσεις όλων των αγορών που δραστηριοποιείται. Το Sandero προσαρμόζεσαι στις ανάγκες και τις συνθήκες διαβίωσης των πελατών από 44 χώρες, λαμβάνοντας υπόψη τις διάφορες εθνικές νομοθεσίες, την κατάσταση των δρόμων και τις ταξιδιωτικές συνήθειες κάθε τόπου.
Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ένας μικρός γάντζος που διευκολύνει το κρέμασμα μίας τσάντας με ψώνια, ή κάποιων προσωπικών αντικειμένων.
Κατά μέσο όρο, οι αγοραστές του Dacia Sandero νέας γενιάς, είναι τρία χρόνια νεότεροι από τους αγοραστές της προηγούμενης γενιάς του μοντέλου.
Στη Γαλλία, το 15% των αγοραστών ενός Sandero είναι κάτω των 40 ετών.
Στην Ισπανία, το Sandero είναι το πρώτο καινούργιο αυτοκίνητο που αγοράζει σχεδόν 1 στους 10 πελάτες.
Το 64% των πελατών (σε Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία Αγγλία, τις μεγαλύτερες αγορές του μοντέλου) αγοράζει Sandero για την τιμή του, το 22% για τη σχεδίασή του και το 18% είναι οι πιστοί της μάρκας.
Στην Ευρώπη, το 44% των αγοραστών του νέου Sandero το περιγράφουν ως κομψό, σε σύγκριση με το 20% όσων είχαν αγοράσει τις προηγούμενες γενιές του. Το 39% των αγοραστών του Sandero (στις μεγαλύτερες αγορές του) ζει σε υπεραστική περιοχή, το 37% σε μια μικρή πόλη, το 10% σε μια μεσαία/μεγάλη πόλη, και το 10% στα προάστια.
Οι αγοραστές του Sandero Sandero (στις μεγαλύτερες αγορές του) αγαπούν πολύ τον τρόπο ζωής στην ύπαιθρο: το 26% λατρεύει το περπάτημα και την πεζοπορία, στο 13% αρέσει να διαβάζει και το 12% είναι λάτρεις της ποδηλασίας