Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Ξεκίνησε η εμπορική σταδιοδρομία του νέου DS 3 στην Ελλάδα με τρείς εκδόσεις. Με κινητήρα βενζίνης, με κινητήρα ντίζελ αλλά και με την ηλεκτρική E-Tense που διαθέτει νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης 115 kW (156 ίππων) και νέα μπαταρία 54 kWh που του επιτρέπει να φτάσει σε αυτονομία έως και 404 km στον μικτό κύκλο κατά WLTP.
Το νεότερο μοντέλο της DS Automobiles, που προβλήθηκε ιδιαίτερα στον πιο προβεβλημένο θεσμό υψηλής ραπτικής, την Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, ήρθε στην Ελλάδα και ήδη ξεκίνησε η διάθεσή του.
Το νέο DS 3 που κατασκευάζεται αποκλειστικά στο Poissy, στο Παρίσι για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό παρουσιάσθηκε με την ονομασία DS 3 CROSSBACK το 2018. Δύο χρόνια αργότερα παρουσιάσθηκε η αμιγώς ηλεκτρική έκδοσή του που το κατέστησε σημείο αναφοράς στην Premium B SUV κατηγορία.
Σήμερα το νέο DS 3, με ανανεωμένη την εξωτερική του σχεδίαση, ενσωματώνει νέες τεχνολογίες και εξελίσσει την αποδοτικότητα των κινητήρων του με σκοπό να προσφέρει στους επιβάτες το επίπεδο της πολυτέλειας που φέρει την υπογραφή DS Automobiles.
THE ART OF REFINEMENT!
Το νέο DS 3 βασίζεται στην πλατφόρμα τελευταίας γενιάς CMP. Η πλατφόρμα αυτή προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια, άνεση και οδηγική απόλαυση. Την πλατφόρμα αυτή τη λένε και “πολυενεργειακή” γιατί μπορεί να δεχθεί πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, χωρίς καμία απώλεια επιδόσεων ή συμβιβασμό στο χώρο της καμπίνας ή τον χώρο αποσκευών.
Το DS 3 διατηρεί τη τολμηρή σχεδιαστική του ταυτότητα, ενώ υιοθετεί καθαρές γραμμές που τονίζουν την εξωτερική του εμφάνιση. Οι Γάλλοι εφάρμοσαν νέες διαδικασίες σχεδίασης και συναρμολόγησης. Η τεχνική συγκόλλησης των εξαρτημάτων προσφέρει αυξημένη ακαμψία κατά 30%, παράλληλα τα εξαρτήματα που βιδώνονται αυξάνονται κατά 10% και αντικαθιστούν τα συνδεόμενα εξαρτήματα, ενώ γίνεται χρήση ειδικών υλικών μεταξύ των συναρμογών που βοηθούν στην ελαχιστοποίηση της τριβής με αποτέλεσμα να εξαλείφεται ο ανεπιθύμητος θόρυβος στην καμπίνα.
Παράλληλα είναι το μοναδικό αυτοκίνητο της κατηγορίας που διαθέτει στάνταρ πίσω πλευρικούς αερόσακους (θώρακος), επιπλέον των αερόσακων οροφής (κεφάλης).
Το εμπρός τμήμα του νέου DS 3 ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της DS Automobiles. Οι λεπτοί προβολείς LED, μέρος του βασικού εξοπλισμού του οχήματος, καθώς και τα φώτα ημέρας, τα οποία αποτελούνται από δύο κάθετες λωρίδες LED, αναδεικνύονται από τη νέα μάσκα χαρακτηριστικής DS σχεδίασης και τα επανασχεδιασμένα DS Wings.
Παράλληλα όμως με την αισθητική αρτιότητα στο σχεδιασμό του Νέου DS 3, έμφαση δόθηκε στην βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής. Στο κάτω τμήμα της μάσκας οι αεραγωγοί πλαισιώνονται από δύο αεροτομές, που βελτιώνουν αισθητά τον αεροδυναμικό συντελεστή του οχήματος. Στο πλαϊνό τμήμα του οχήματος ξεχωρίζουν οι αναδυόμενες χειρολαβές, οι οποίες ενσωματώνονται πλήρως στο αμάξωμα .
Στο πίσω μέρος του οχήματος ξεχωρίζει η υπογραφή της “DS AUTOMOBILES” που κοσμεί την πόρτα του χώρου αποσκευών. Το νέο μοντέλο διατίθεται με επτά εξωτερικά χρώματα ενώ ξεχωρίζει το νέο χρώμα Diva Red που είναι τριπλής επίστρωσης. Το χαρακτηριστικό είναι ότι η απόχρωσή του αλλάζει ανάλογα με το φωτισμό και την γωνία παρατήρησης.
Με τη χρήση του χάλυβα πολύ υψηλής αντοχής, τα σύνθετα υλικά αλουμινίου σε συνδυασμό με τη χρήση συμπαγών κινητήριων συνόλων υψηλών επιδόσεων, βοηθούν στην μείωση του βάρους του οχήματος. Έτσι το νέο DS3 έχει μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και βελτιωμένο αεροδυναμικό συντελεστή (-5 έως -8dm2) σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Έμφαση στη λεπτομέρεια στο εσωτερικό
Σημείο αναφοράς για την ποιότητα και την έμφαση στη λεπτομέρεια είναι το εσωτερικό του DS 3. Τα καθίσματα μπορούν να παραγγελθούν θερμαινόμενα με λειτουργία μασάζ. Η ποιότητα είναι υψηλή όπως άλλωστε αρμόζει στα αυτοκίνητα όλων των DS. Υφάσματα υψηλής ποιότητας, δέρμα Claudia και δέρμα Nappa αναδεικνύονται και ξεχωρίζουν μέσα από εξιδεικευμένες τεχνικές κατεργασίας όπως η μοναδική ραφή pearl, η τεχνοτροπία φινιρίσματος “Clous de Paris” που την συναντάμε στην υψηλή ωρολογοποιία και η επεξεργασία δέρματος σε μοτίβο “bracelet”.
Το νέο DS 3, είναι το πρώτο όχημα της κατηγορίας B του ομίλου Stellantis που ενσωματώνει το νέο DS IRIS SYSTEM, το οποίο συναντάμε στο DS 4 και στο DS 7. Το νέο διαισθητικό σύστημα Infotainment είναι πλήρως προσαρμόσιμο με widgets, προσφέρει 3D πλοήγηση και περιλαμβάνει έναν προσωπικό βοηθό, την IRIS, που αναγνωρίζει φυσική ομιλία. Επιπλέον με το νέο σύστημα infotainment παρέχεται η λειτουργία wireless Mirror Screen (Android Auto, Apple CarPlay).
Η κεντρική οθόνη αφής 10,3” υψηλής ανάλυσης, βασικός εξοπλισμός σε όλη τη γκάμα του μοντέλου, χωρίζεται σε 12 (2×6) κελιά (ανάλογα με τον εξοπλισμό του οχήματος), ενώ τα μεγέθη των widgets κυμαίνονται από 1 έως 8 κελιά, δίνοντας εύκολη πρόσβαση σε όλες τις βασικές λειτουργίες οδήγησης. Κάτω από την οθόνη, ο κεντρικός πίνακας διατηρεί τον εντυπωσιακό του σχεδιασμό, χρησιμοποιεί χειριστήρια αφής σχεδιασμένα στο αναγνωρίσιμο στιλ του εμβλήματος DS, τα οποία έχουν τροποποιηθεί προκειμένου να βελτιωθεί η εργονομία.
Ο πίνακας οργάνων 7’’ χωρίζεται σε 2 ζώνες και επανασχεδιάστηκε βάσει των νέων προτύπων της μάρκας. Τέλος, το τιμόνι του Nέου DS 3 ενσωματώνει πλέον τα χειριστήρια των συστημάτων ADAS, τα paddles αλλαγής ταχυτήτων και τα χειριστήρια για βασικές λειτουργίες του νέου συστήματος infotainment.
Εκτός από το infotainment νέας γενιάς,συναντάμε τεχνολογικές καινοτομίες, τόσο στο βασικό, όσο και στον προαιρετικό εξοπλισμό του μοντέλου με κάποιες από αυτές να αποτελούν αποκλειστικότητα στην Premium Β SUV κατηγορία:
• DS MATRIX LED VISION: Οι προβολείς DS MATRIX LED VISION στο Nέο DS 3 αποτελούνται από 3 προβολείς LED για τη λειτουργία διασταυρώσεως και έναν προβολέα MATRIX BEAM για τη λειτουργία μεγάλης σκάλας, ο οποίος αποτελείται από 15 ανεξάρτητες μονάδες LED. Αυτές οι μονάδες ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται σταδιακά, ανάλογα με το περιβάλλον και την οδήγηση, που σκανάρονται από μία κάμερα που είναι τοποθετημένη στο επάνω μέρος του παρμπρίζ.
• DS DRIVE ASSIST: Το ημι-αυτόνομο σύστημα DS DRIVE ASSIST, είναι ένα βήμα πιο κοντά στην αυτόνομη οδήγηση. Αυτός ο καινοτόμος εξοπλισμός ρυθμίζει την ταχύτητα και την απόσταση σε σχέση με το προπορευόμενο όχημα και τοποθετεί με ακρίβεια το Νέο DS 3 στη λωρίδα κυκλοφορίας που έχει επιλέξει ο οδηγός, ενεργώντας στο τιμόνι. Βέβαια, επιτρέπει στον οδηγό να ανακτήσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου ανά πάσα στιγμή.
• ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΚΛΕΙΔΙ: Σε απόσταση 3 μέτρων, το όχημα αναγνωρίζει το κλειδί του οδηγού και ανάβουν τα εμπρός φώτα. Σε απόσταση 1,5 μέτρου, το όχημα ξεκλειδώνει, οι χειρολαβές των θυρών αναδύονται και οι καθρέπτες ανοίγουν αυτόματα. Τέλος, όταν ο οδηγός απομακρυνθεί σε απόσταση 2 μέτρων από το όχημα, οι χειρολαβές των θυρών και οι καθρέπτες αναδιπλώνονται και το όχημα κλειδώνει αυτόματα.
• EΝΕΡΓΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΛΩΡΙΔΑΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ & ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΟΠΤΕΥΣΗΣ ΝΕΚΡΑΣ ΓΩΝΙΑΣ: Βασικός εξοπλισμός σε όλη τη γκάμα του μοντέλου που εγγυάται την ασφαλή οδήγηση και την αποφυγή ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας. Επιπλέον το σύστημα νέας γενιάς που εξοπλίζει το Νέο DS 3, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό του, βοηθά στη διατήρηση του οχήματος στη λωρίδα του ή εντός του δρόμου, καθώς λειτουργεί ακόμα και με μόνο μια διαγράμμιση ή με μερικώς “σβησμένη” διαγράμμιση.
Παράλληλα το σύστημα επόπτευσης νεκράς γωνίας προειδοποιεί τον οδηγό ότι ένα άλλο όχημα βρίσκεται στο τυφλό σημείο του οχήματος, εάν αυτό το όχημα αποτελεί δυνητικό κίνδυνο.
Ας δούμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και την τεχνολογία E-TENSE
Να ξεκινήσουμε με το DS 3 E-TENSE που είναι το πρώτο μοντέλο του Ομίλου Stellantis που φέρει μια νέα ισχυρή μπαταρία, χωρητικότητας 54kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 50,8kWh), με νέα χημική σύσταση που βελτιώνει αισθητά την ενεργειακή πυκνότητα (220 λίτρα, ρεκόρ ενεργειακής πυκνότητας). Παράλληλα η θερμική διαχείριση με κυκλοφορία υγρού και η αντλία θερμότητας, επιτρέπει στη μπαταρία γρήγορη επαναφόρτιση, βελτιστοποιημένη αυτονομία και αυξημένη διάρκεια ζωής. Η νέα μπαταρία μπορεί να επαναφορτίσει από 0 έως 80% σε 25 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC 100 kW, ενώ σε τριφασικό wallbox 11 kW AC μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε περίπου 5 ώρες.
Η τοποθέτηση της νέας compact μπαταρίας μεταξύ των εμπρός και των πίσω καθισμάτων, κάτω από το κεντρικό τούνελ και η ειδική κατασκευή του πίσω άξονα, επιτρέπουν στο νέο DS 3 E-Tense να διατηρήσει όλα τα πλεονεκτήματα των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (άνετος χώρος για τους πίσω επιβάτες, μεγάλος χώρος αποσκευών, θέση οδήγησης πανομοιότυπη με τα οχήματα εσωτερικής καύσης κ.α).
Παράλληλα, ο νέος ηλεκτροκινητήρας HSM (Hybrid Synchronous Motor), κατασκευασμένος στο Trémery της Γαλλίας από τη νέα κοινοπραξία μεταξύ της NIDEC και της Stellantis, προσφέρει ισχύ 115 kW (156 ίππους) ροπή 260 Nm, άμεσα διαθέσιμη στον οδηγό και εξασφαλίζει την απόλυτη οδηγική απόλαυση με μηδενικές εκπομπές.
Η νέα μπαταρία σε συνδυασμό με την βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής αυξάνει την αυτονομία του οχήματος σε 404 χιλιόμετρα στον συνδυασμένο κύκλο WLTP, ενώ ο οδηγός του Νέου DS 3 E-Tense έχει στην διάθεσή του έως 575 χιλιόμετρα αυτονομίας σε αστικό περιβάλλον (WLTP).
Την γκάμα του Νέου DS 3, ολοκληρώνουν ο κινητήρας BlueHDi 130 με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8 και δύο κινητήρες βενζίνης PureTech 100 με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και PureTech 130 με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8.
Το νέο DS 3 προσφέρεται σε 5 επίπεδα εξοπλισμού ανάλογα με τον κινητήρα. Μπορείτε να το βρείτε στις εκδόσεις Bastille, Rivoli, Opera, Performance Line και Performance Line +.
Για να δείτε τις τιμές του νέου DS 3, πατήστε ΕΔΩ, ενώ να αναφέρουμε πως η ελληνική εταιρία του Ομίλου Συγγελίδη που αντιπροσωπεύει τα DS προσφέρει το πρόγραμμα DS Assistance, πέντε 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια ενώ δίνει επιπλέον πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.