Του Περικλή Χαλάτση

Ήταν η πρώτη φορά που χρησιμοποιήσαμε για χωμάτινο αγώνα του WRC ένα Ι.Χ αυτοκίνητο. Συνήθως οι μετακινήσεις μας σε προηγούμενους αγώνες στην Ελλάδα η στο εξωτερικό γίνονταν η με κάποιο ψηλό αυτοκίνητο 4Χ4 τύπου Jeep, η κάποιο πανίσχυρο τετραθέσιο αγροτικό που περνάει μέσα από τα δάση εκεί όπου δεν υπάρχουν δρόμοι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αυτοκίνητο που είχαμε (είμασταν τρεις δημοσιογράφοι) στη διάθεσή μας τις τέσσερις ημέρες του Eko Rally Acropolis, ήταν ένα Citroen C3 Aircross 1.5 με το αναβαθμισμένο Blue HDi που αποδίδει 110 PS. Πριν σας αναφέρω τις εντυπώσεις μου για το αυτοκίνητο του …αγώνα θεωρώ ότι πρέπει να σας παραθέσω κάποιες επισημάνσεις. 
Αυτή τη φορά πήραμε σκόπιμα ένα Ι.Χ. με το οποίο κάναμε πολλά χιλιόμετρα σε άσφαλτο.  Για να  φθάσουμε στο μέσο των ειδικών ( στην ορολογία των αγώνων λέγεται «κοπάνα» ) χρειάσθηκε να κινηθούμε σε χώμα. Άλλωστε το Aircross μπορεί να κινηθεί και σε άλλα εδάφη. Αρκεί να έχει βατό χώμα, χωρίς πέτρες και βράχια.

Δεν μπήκαμε σε κατσικόδρομους. Δεν ταλαιπωρήσαμε το κιβώτιο ταχυτήτων, ούτε το διαφορικό, ούτε καταστρέψαμε τα ελαστικά και πάνω από όλα δεν …κάψαμε το δίσκο του αμπραγιάζ.Κάποιοι άλλοι το έκαναν.
Σεβαστήκαμε το αυτοκίνητο και το επιστρέψαμε άθικτο. Θα μου πείτε γιατί κάνω όλες αυτές τις επισημάνσεις. Λίγο υπομονή και θα καταλάβετε.
Σεβαστήκαμε την ξένη περιουσία. Κάποιοι άλλοι τη λέξη ΣΕΒΑΣΜΟΣ δεν την έχουν καν στο λεξιλόγιό τους. 
Δεν είπαμε « Δεν είναι δικό μας, ας το σπάσουμε…». 
Απο αυτόν το δρόμο πέρασαν τα Ι.ΧΜε τις επισημάνσεις αυτές στέλνουμε ταυτόχρονα και ένα μήνυμα στις εταιρίες ενοικιάσεων αυτοκινήτων. Κάποιοι ξένοι που ήρθαν στην Ελλάδα και νοίκιασαν αυτοκίνητα μπορεί να αγαπούν τα ράλλυ αλλά σίγουρα δεν σέβονται τα αυτοκίνητα που οδηγούν . Ίσως γιατί δεν είναι δικά τους . Κάποιοι τα μετέτρεψαν σε φορτηγάκια, τα πέρασαν από αγροτικούς δρόμους , σε απίθανες ανηφόρες, είτε σπρώχνοντας τα είτε τραβώντας τα με τον «εργάτη» των αγροτικών αυτοκινήτων. 
Η λέξη τα «κατέστρεψαν» είναι μικρή. Και αυτά τα αυτοκίνητα μετά από ένα χρόνο, θα γράφουν στο κοντέρ τους λίγα χιλιόμετρα και θα προωθηθούν στην αγορά ως ελαφρά μεταχειρισμένα αλλά στην πραγματικότητα θα είναι τόσο ταλαιπωρημένα όσο δεν λέγεται. 
Σε δύο περιπτώσεις που γίναμε παρατηρητές βανδαλισμών. Ποιοι ήταν αυτοί οι οδηγοί που κατέστρεψαν την ξένη περιουσία δεν ξέρουμε. Όλα τα αυτοκίνητα ήταν με ελληνικές πινακίδες. Στη μία περίπτωση ήταν Γερμανοί και στην άλλη Γάλλοι. Δεν είχαν πινακίδες από την διοργάνωση του αγώνα, Δεν ήταν ούτε δημοσιογράφοι ούτε φωτογράφοι. Είδαμε οδηγούς αγροτικών να κάνουν το σταυρό τους με την αδιαφορία των βανδάλων. Αυτό τα λέει όλα.
Προσοχή λοιπόν όσοι αγοράζουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που προέρχονται από εταιρίες ενοικιάσεων.
Φέτος χρησιμοποιήσαμε τις οδηγίες της οργάνωσης του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις που υποδείκνυαν τις εύκολες προσβάσεις στις ειδικές διαδρομές. Μπράβο τους έκαναν πολύ καλή δουλειά.

Μαζί με το Citroen C3 Aircross με τον  κινητήρα πετρελαίου 1.5 cc που αποδίδει 110 ίππους κάναμε περισσότερα από 1500 χιλιόμετρα. Άλλοτε με τρείς και άλλοτε με πέντε  μέσα στο αυτοκίνητο. Όλοι  ενήλικες. Έχει σημασία να ταξιδεύουν πέντε ενήλικες και να μην ακούς παράπονα ότι είναι στριμωγμένοι η έχουν κουραστεί από το ταξίδι. 
Το C3 Aircross, έχει μήκος  4.154 mm,  πλάτος 1.756 mm και ύψος 1.597-1.637 mm. Το μεταξόνιο είναι 2.604 mm . Έχει μεγάλους χώρους για να μην στριμώχνονται οι επιβάτες. Ακόμη και οι πίσω επιβάτες δεν ακουμπούσαν τα γόνατά τους στα μπροστινά καθίσματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η απόσταση από το έδαφος αρκετά ικανοποιητική (178 mm). Ο χώρος αποσκευών είναι από  410 λίτρα έως 1289 λίτρα. Είναι ένα φοβερό SUV που κινείται άνετα και το σπουδαιότερο οικονομικά. Ο αναβαθμισμένος Blue HDi κινητήρας αποδείχτηκε σούπερ οικονομικός. Παρά την μικτή χρήση μετακίνησης δεν περάσαμε τα 5.7 λίτρα για κάθε 100 χλμ ενώ για την ίδια απόσταση στην εθνική οδό είμασταν ελάχιστα κάτω από 5 λίτρα. Η εργοστασιακή μέτρηση είναι (μέση κατανάλωση)  4.7- 4.8 ενώ ο συνδυασμένος κύκλος σε CO2 από 122/124 g/km.

Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την ιδανική του θέση και έχει καλή ορατότητα.Καλή είναι η ορατότητα και για τους πίσω επιβάτες, Τα μπροστινά καθίσματα έχουν καλή πλευρική στήριξη.
Το τιμόνι υπάκουο . Είναι φορτωμένο με αρκετά χειριστήρια. Το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων έχει  καλές διαδρομές  και συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα. Πολύ καλά είναι τα «κουμπώματα» ακόμη και στις γρήγορες αλλαγές.
Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 205/60/R16 και οι ζάντες αλουμινίου 16”. Το αυτοκίνητο «πατάει» καλά στο δρόμο, έχει πολύ καλή και αθόρυβη κύλιση. Πολύ καλά είναι και τα φρένα του. Το Citroen C3 Aircross 1.5 cc έχει αεριζόμενους δίσκους μπροστά και δίσκους πίσω. Η μπροστινή ανάρτηση είναι τύπου MacPherson ενώ πίσω έχει ημιάκαμπτο άξονα.

Πολύ καλό το σύστημα διεύθυνσης που είναι μεταβαλλόμενης ηλεκτρικής υποβοήθησης.
Να σας δώσω και μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά. Κάτω από το καπό υπάρχει ο κινητήρας Turbo Diesel, άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης με 8 βαλβίδες. Ο κινητήρας αποδίδει 110 ίππους στις 3750 στροφές. Η ροπή του είναι 250 Nm / 1750 σ.α.λ. Οι εκπομπές ρύπων 122 gr/km.  Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις το C3 AirCross χρειάζεται από 0-100 μόλις 11.2 δευτερόλεπτα. Βέβαια όποιος αποφασίζει να αγοράσει το αυτοκίνητο ποτέ δεν θα ενδιαφερθεί για το τελικό αποτέλεσμα ούτε της επιτάχυνσης αλλά ούτε και της τελικής.
Το εσωτερικό διαθέτει ότι χρειάζεται ο σύγχρονος οδηγός. Μπροστά στο ταμπλό υπάρχει μια οθόνη 9 ιντσών με αναβαθμισμένο σύστημα infotainment. Όλα τα όργανα που χειρίζεται ο οδηγός είναι ευκολόχρηστα και οι κινήσεις γίνονται χωρίς να του αποσπάται η προσοχή. Έχει πέντε τεχνολογίες συνδεσιμότητας και 12 τεχνολογίες οδήγησης. 
Κάναμε και αρκετά χιλιόμετρα τη νύκτα χωρίς να προβληματισθούμε. Οι Led προβολείς δεν σε κουράζουν.
Στον στάνταρ εξοπλισμό έχει σύστημα διεύθυνσης μεταβαλλόμενης ηλεκτρικής υποβοήθησης, τιμόνι ρυθμιζόμενο σε ύψος και βάθος,ABS με EBD και Brake Assist,ESP με λειτουργία αντιολίσθησης Hill Assist,σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε δρόμο με κλίση, σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών. Το C3 διαθέτει το προηγμένο σύστημα Grip Control με Hill Assist Descent.
Το Pack Safety 1 περιέχει σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας (AFIL), σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας (Speed Limit Information) και έξυπνο σύστημα προσαρμογής ταχύτητας μέσω του Ρυθμιστή ταχύτητας (Intelligent Speed Adaption) .

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε έξι αερόσακους (Οδηγού, Συνοδηγού, Πλαϊνοί και Οροφής), κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ζώνες ασφαλείας οδηγού και συνοδηγού με πυροτεχνικό προεταντήρα και σύστημα περιορισμού δύναμης, ζώνες ασφαλείας πίσω επιβατών τριών σημείων με πυροτεχνικό προεταντήρα και σύστημα περιορισμού δύναμης στις πλαϊνές θέσεις, μπροστινά προσκέφαλα ρυθμιζόμενα σε ύψος,αυτόματη λειτουργία προβολέων, παιδικές ασφάλειες θυρών, αυτόματο κλείδωμα των θυρών κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου, αυτόματο ξεκλείδωμα των θυρών σε περίπτωση πρόσκρουσης, προβολείς ομίχλης, προβολείς τεχνολογίας LED και φώτα ημέρας LED.

Το νέο πρόγραμμα δωρεάν αναβάθμισης εξοπλισμού “Upgrade Now”, για το Citroën C3 Aircross ανάλογα με την έκδοση περιλαμβάνει:
Σύστημα πλοήγησης Citroën Connect 3D NAV με έγχρωμη οθόνη αφής 9″
Έγχρωμο Σύστημα Head Up Display
Πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 3,5″
Πίσω συρόμενα καθίσματα με υποβραχιόνιο και αλεξήλια πίσω επιβατών
Σύστημα Grip Control με Hill Assist Descent και ελαστικά All Seasons
Το πρόγραμμα δωρεάν αναβάθμισης εξοπλισμού “Upgrade Now” είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις του Compact SUV Citroën C3 Aircross: Feel Pack, C-Series, Shine και Shine Pack.
Το C3 Aircross είναι ένα SUV που συγκαταλέγεται στο B-SUV Segment. Ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του οικογενειάρχη και η τιμή του ξεκινάει από 20.400 ευρώ.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης