Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Είναι φαντεζί, ξεχωριστό, με νεανικό εσωτερικό, πλούσιο εξοπλισμό και έναν αποδοτικό 1.200άρη κινητήρα που χαρίζει σπιρτάδα και σε απαλλάσσει από τα τέλη κυκλοφορίας.
Γαλλική φινέτσα
Όπως η πρώτη γενιά του C1, έτσι και αυτή, συνεχίζει να κατασκευάζεται από κοινού με τα Peugeot 108 και Toyota Aygo, με την παραγωγή των τριδύμων να γίνεται στο Κολίν της Τσεχίας. Τα αυτοκίνητα Ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο πόλης είναι η τελευταία γενιά του C1 βασίζονται πάνω στην ίδια πλατφόρμα, φέρουν όμοια μηχανικά μέρη και τεχνολογία. Το μόνο που αλλάζει είναι η αισθητική τους, με τους σχεδιαστές της κάθε εταιρείας να διαφοροποιούν την εικόνα του αμαξώματος ώστε να τονίσουν τον χαρακτήρα του εκάστοτε μοντέλου.
Το C1 είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο μοντέρνα και τολμηρά αισθητικά αυτοκίνητα πόλης. Τα ιδιαίτερα εμπρός φωτιστικά σώματα το διαφοροποιούν από τα «αδερφάκια» του, με τον επίδοξο αγοραστή να έχει τη δυνατότητα να το διαμορφώσει σύμφωνα με τα γούστα του, χάρη στις πολλές επιλογές εξατομίκευσης και συνδυασμό χρωμάτων.
Χαρούμενο και πρακτικό
Ανοίγοντας τις πόρτες του χαριτωμένου γαλλικού τετράτροχου, αντικρίζεις ένα απόλυτα λειτουργικό και μοντέρνο περιβάλλον. Η ποιότητα των υλικών είναι σαφώς ποιοτικότερη παρά την ύπαρξη σκληρών πλαστικών, με τη μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό να κλέβει τις εντυπώσεις. Βέβαια, το σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών προσφέρεται ως έξτρα, αλλά αξίζει και με το παραπάνω. Στον εξοπλισμό και ανάλογα την έκδοση, περιλαμβάνονται από έξι αερόσακοι, έως σύστημα ESP με Hill Assist, σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών, δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphones, κάμερα οπισθοπορείας, θύρες USB, AUX και πολλά ακόμα.
Τα καθίσματα είναι διαθέσιμα σε διάφορες αποχρώσεις και παρά το μονοκόμματο σχεδιασμό τους, προσφέρουν τη βέλτιστη άνεση σε οδηγό και συνοδηγό. Θήκες για μικρά αντικείμενα και ποτήρια υπάρχουν παντού, με την εργονομία να κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα. Ωστόσο, θα θέλαμε τα πίσω παράθυρα να ήταν ηλεκτρικά ή έστω μηχανικά και όχι να ανοίγουν με ανάκληση.
Από πλευράς χώρων, δεν μπορείς να περιμένεις πολλά από ένα αυτοκίνητο μήκος 3,5 μέτρων. Παρόλα αυτά, οι τέσσερις θέσεις είναι αξιοποιήσιμες και δύο ενήλικες θα βολευτούν στο πίσω κάθισμα για μια βόλτα στην πόλη. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 168 λίτρα, φιλοξενώντας τις αποσκευές ενός ζευγαριού ή τα ψώνια του σουπερμάρκετ.
Ισχυρό και οικονομικό
Κάτω από το καπό του C1 υπάρχει ο τρικύλινδρος 1.0 λίτρου των 69 ίππων και ο επίσης τρικύλινδρος Η αρχική έκδοση εφοδιάζεται με κινητήρα του 1.0 λίτρου απόδοσης 69 ίππων… ατμοσφαιρικός 1.2 λτ. απόδοσης 82 ίππων. Το ισχυρότερο μοτέρ είναι ιδανικό, καθώς απογειώνει το λιλιπούτειο γαλλικό στον δρόμο και συνάμα δεν υπάρχει διαφορά στην τιμή αγοράς, σε σχέση με τον 1.000άρη.
Οι 82 ίπποι και τα 116 Nm ροπής σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του αμαξώματος, κινούν με απίστευτη ευκολία το C1 στα αστικά κέντρα, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις. Εκεί όμως όπου πραγματικά θα σε γοητεύσει είναι στον αυτοκινητόδρομο, με το μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων να βοηθά σημαντικά στην πολιτισμένη και γραμμική λειτουργία του μηχανικού συνόλου. Όσο για την κατανάλωση καυσίμου, σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται ανάμεσα σε 5,8 – 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή σαφώς υψηλότερη από τα 4,3 λτ. που δίνει η εταιρεία, με τις εκπομπές ρύπων να είναι κάτω από 100 γρ/χλμ.
Σβέλτο, σταθερό και ασφαλές
Οι συμπαγείς διαστάσεις και οι αναβαθμίσεις που έχουν γίνει σε πλαίσιο και ανάρτηση, βελτίωσαν σημαντικά την οδική συμπεριφορά. Το C1 είναι εύκολο στην οδήγηση, χωράει παντού, παρκάρει με αξιοθαύμαστη άνεση και απορροφά αποτελεσματικότερα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να κουράζει τους επιβάτες.
Ο νέος και άπειρος οδηγός θα εκτιμήσει την παρουσία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων στο στάνταρ εξοπλισμό, όπως και τη σταθερότητά του στην εθνική οδό. Βέβαια, θα θέλαμε λίγο καλύτερη ηχομόνωση, καθώς στα πολλά χιλιόμετρα οι αεροδυναμικοί θόρυβοι που περνούν στην καμπίνα είναι αισθητοί.
Συμπέρασμα
Τολμούμε να πούμε ότι το C1 είναι το πιο ελκυστικό από άποψη σχεδίασης μικρό πόλης. Έχει ιδιαίτερα τολμηρές γραμμές, συνδυάζει άψογα τους χρωματισμούς και διαθέτει αρμονία τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.
Ο κινητήρας είναι εξαιρετικός και η οδική συμπεριφορά έχει βελτιωθεί σημαντικά, πλησιάζοντας τους κορυφαίους ανταγωνιστές της κατηγορίας (up!, Citigo, Mii). Στα ατού του αυτοκινήτου είναι ο πλούσιος εξοπλισμός και η τιμή, αφού στην έκδοση 1.2 PureTech 82 ξεκινά από 10.010 ευρώ, με απόσυρση και προσφορά της εταιρείας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Citroen C1 1.2 PureTech |
Κυβισμός (cc) | 1.199 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 82/5.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 118/2.750 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 10,9 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 170 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,3 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 99 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας (ευρώ) | 0 |
Μήκος (μέτρα) | 3.466 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.615 |
Ύψος (μέτρα) | 1.460 |
Βάρος (κιλά) | 940 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 168 |
Τιμή (από…) | 10.010 €* |
* με το όφελος της απόσυρσης και την προσφορά στη βασική έκδοση