Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Η Citroen δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει από την πρώτη ματιά, ένα εκκεντρικό σχεδιαστικά μοντέλο που όταν τον οδηγείς εκπλήσσεσαι με την απλότητά του και τον ιδιαίτερα οικονομικό πετρελαιοκινητήρα.
Σε δική του κατηγορία
Ακολουθώντας τα χνάρια της Nissan με το άκρως επιτυχημένο Juke, η γαλλική εταιρεία επιχειρεί κάτι έξω από τα συνηθισμένα, λανσάροντας ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σχεδιαστικά αυτοκίνητα που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Παρότι ανήκει στα compact crossover, το Cactus ουσιαστικά εκπροσωπεί μια δική του κατηγορία.
Προτεραιότητα των μηχανικών αποτέλεσε και η μείωση του βάρους, προς όφελος του κόστους και της οικονομίας καυσίμου. Σε σχέση με το απλό C4 είναι πιο ελαφρύ κατά 200 κιλά, χάρη στο καπό από αλουμίνιο, την πόρτα του πορτμπαγκάζ από πλαστικό, τον ενιαίο πάγκο στα πίσω καθίσματα και τα σταθερά πίσω παράθυρα.
Όλα είναι νέα
Η ίδια ανατρεπτική φιλοσοφία ακολουθείται και στο εσωτερικό. Μόλις ανοίξεις την πόρτα, το πρώτο πράγμα που θα σου κάνει εντύπωση είναι οι ρετρό χειρολαβές που θυμίζουν χερούλια από δερμάτινες αποσκευές παλιάς εποχής. Στην συνέχεια θα δεις πως δεν υπάρχουν τα κλασικά καθίσματα πίσω, αλλά μια ενιαία θέση που δίνει την εντύπωση καναπέ. Μην επιχειρήσεις να βρεις το κουμπί για τα πίσω παράθυρα, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει. Ανοίγουν μόνο προς τα έξω, υπό γωνία και φυσικά χειροκίνητα.
Από τον πίνακα οργάνων απουσιάζει το στροφόμετρο, οι ποτηροθήκες είναι είδος προς εξαφάνιση, ενώ το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε απόσταση. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί και δύο ενήλικες επιβάτες θα βολευτούν με άνεση πίσω, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 348 λίτρων. Μια ακόμα καινοτομία του Cactus, είναι ότι ο αερόσακος συνοδηγού είναι τοποθετημένος στην οροφή! ενώ τα πιτσιλιστήρια πλύσης του παρμπρίζ είναι πάνω στους υαλοκαθαριστήρες, ώστε να ψεκάζουν μικρότερη ποσότητα υγρού.
Ευχαριστιέσαι να το οδηγείς
Οδηγώντας το νέο C4 Cactus για μια εβδομάδα περίπου, ένιωθα σαν κάτοχος κάποιου εξωτικού supercar. Όλα τα βλέμματα στρέφονταν πάνω στο αυτοκίνητο και δεν ήταν λίγοι αυτοί που με σταματούσαν στο δρόμο για να ρωτήσουν πότε το αγόρασα, πόσο και αν είμαι ευχαριστημένος. Αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη επιτυχία του νεοφερμένου γαλλικού μοντέλου.
Στον αυτοκινητόδρομο δεν δυσκολεύεται να πιάσει τα 130-140 χλμ./ώρα., πατάει σταθερά και χάρη στα καθίσματα – πολυθρόνες, το ταξίδι είναι αρκετά ευχάριστο. Αν πιεστεί λίγο παραπάνω εμφανίζει κλίση στις στροφές και το μακρύ σε κλιμάκωση πεντάρι κιβώτιο, δεν βοηθά για γρήγορους ρυθμούς.
Ο τολμών νικά
Δεν μοιάζει με κανένα άλλο και έχει ήδη προκαλέσει το ενδιαφέρον χιλιάδων καταναλωτών σε όλη την Ευρώπη. Το C4 Cactus έχει όλα τα εφόδια για να αποτελέσει το επόμενο best-seller της Citroen, αποδεικνύοντας πως μερικές φορές αξίζει να ξεφεύγεις από τα συνηθισμένα και να τολμάς. Επίσης, είναι και αρκετά οικονομικό, με τη βασική έκδοση να ξεκινά από τα 13.940 ευρώ με το όφελος της απόσυρσης και την πετρελαιοκίνητη 1.6 BlueHDi από τα 17.170 ευρώ, έχοντας καλό εξοπλισμό και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDI 100 |
Κυβισμός (cc) | 1.560 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 100/3.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 255/1.750 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 10,7 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 184 |
Μέση Κατανάλωση (κιλα/100χλμ.) | 3,4 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 87 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας | 0 € |
Μήκος (μέτρα) | 4.157 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.946 |
Ύψος (μέτρα) | 1.530 |
Βάρος (κιλά) | 1.070 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 348 |
Τιμή (από…) | 17.170 |