Του Περικλή Χαλάτση 

Η νέα Citroen C4 συνδύασε τη hatchback/coupe γραμμή σε Crossover πακέτο C Cross. Και εδώ στηρίζεται όλη η φιλοσοφία της. Ασφάλεια, χώροι στο εσωτερικό, δύναμη στον κινητήρα και απροβλημάτιστες βόλτες σε επαρχιακούς χωμάτινους δρόμους.

Το νέο μοντέλο αποτελεί ένα πολύ δυνατό βήμα, σε ότι έχει να κάνει με τον σχεδιασμό των αυτοκινήτων της Citroën. Έχει ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος (15.6 εκ) που σημαίνει ψηλό αμάξωμα και  ψηλή θέση οδήγησης.

Χρησιμοποιεί  τροχούς μεγάλης διαμέτρου και περνάει απροβλημάτιστα στις διαδρομές με πέτρες και μικρά νεροφαγώματα. Το αυτοκίνητο  της δοκιμής μας, είχε 18 ιντσών ζάντες και ελαστικά 195/60. 

Την άνεση στο δρόμο την πέτυχαν χάρη στην ανάρτηση που χρησιμοποιεί τα Progressive Hydraulic Cushions. Μάλιστα αυτή η ανάρτηση χρησιμοποιείται από την βασική έκδοση του αυτοκινήτου.
Οδηγήσαμε σε άσφαλτο και χώμα το C-Cross και αυτό που παρατηρήσαμε είναι το πόσο άνετα κινείται χωρίς να μεταφέρει σε οδηγό και επιβάτες τους ενοχλητικούς κραδασμούς. Άλλωστε η Citroen έχει παράδοση στις αναρτήσεις .

Είναι μέσα στα γονίδια της για περισσότερα από 100 χρόνια. Και πάντα πρωτοπορεί σε οτιδήποτε παρουσιάζει.Οι Γάλλοι υποστηρίζουν ότι για τη συγκεκριμένη τεχνολογία στην ανάρτηση  έχουν κατατεθεί 20 πατέντες από τη Citroën.

Εκτός από την ανάρτηση η Citroen C4 C Cross 1.2 έχει και πολύ καλή ηχομόνωση. Έτσι το ταξίδι γίνεται ευχάριστο και ξεκούραστο. Τα καθίσματα είναι με μαλακά υλικά.

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου θυμίζει ένα μικρό σαλονάκι που είναι όμως ευρύχωρο. Με πρακτικά σημεία αποθήκευσης αντικειμένων και  έξυπνη διαρρύθμιση. Γενναιόδωρος είναι και ο χώρος για τις αποσκευές χάρη στο χαμηλό επίπεδο κατώφλι και το μεγάλο του άνοιγμα. Η χωρητικότητα στο χώρο αποσκευών αγγίζει  τα 380 λίτρα. Μάλιστα για μεγαλύτερη ευκολία υπάρχει ένα δάπεδο δύο θέσεων.

Το ταμπλό δίνει στους επιβάτες μια διαφορετική αίσθηση χώρου και διαθέσιμου όγκου.Στο τιμόνι με τη μεγάλη κάθετη ακτίνα ενσωματώνονται τα χειριστήρια υποβοήθησης του οδηγού στα αριστερά,καθώς και αυτά για το χειρισμό του συστήματος ψυχαγωγίας στα δεξιά.Ο οδηγός ενημερώνεται εύκολα για τις λειτουργίες του αυτοκινήτου από την οθόνη αφής 10 ιντσών. Νέος σε σχεδίαση είναι ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου που αφήνει αρκετό ελεύθερο χώρο στην κεντρική κονσόλα. 

Ακόμη υπάρχουν νέα,γυαλιστερά μαύρα paddles (μόνο για τις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) που είναι ενσωματωμένα σταθερά πίσω από το τιμόνι και επιτρέπουν άμεσες αλλαγές ταχυτήτων, ανεξάρτητα από τη γωνία του τιμονιού.Το ζεστό και υψηλής τεχνολογίας εσωτερικό του ανεβάζει τον πήχη των απαιτήσεων. Ακόμη ανάλογα με τις επιθυμίες του κάθε πελάτη το Citroen C4 C Cross,μπορεί να διαμορφωθεί με 31 συνδυασμούς εξωτερικής διαμόρφωσης και 6 συνδυασμούς στην καμπίνα των επιβατών. 

Εξωτερικά διακρίνεις την επιβλητική του σιλουέτα. Η αλήθεια είναι ότι οι σχεδιαστές ήθελαν να προχωρήσουν λίγο παραπάνω το C4 αλλά ήταν εγκλωβισμένοι  αρχικά στις  γραμμές της φίρμας αλλά και στους κανονισμούς που αφορούν την ασφάλεια των πεζών. Οπότε  αρκέστηκαν σε κάτι πιο καινούριο και  πιο μοντέρνο χωρίς να  ξεφεύγουν από τα όρια. Στο μπροστινό μέρος διακρίνεις τους προβολείς LED,τη μάσκα και τους αεραγωγούς ενώ πίσω την αεροτομή  που  «χωρίζει» στα δύο το μεγάλο κρύσταλλο.  Η αεροτομή  ενισχύει τη sport διάθεση  ενώ η ελαφρώς κεκλιμένη οροφή με τα 3 πλευρικά παράθυρα, αποτελούν παραπομπή στο εμβληματικό Citroën GS.

Οι κοντοί πρόβολοι εμπρός και πίσω, σε συνδυασμό με τους τροχούς μεγάλης διαμέτρου και την απόσταση από το έδαφος των 156 mm, δίνουν στο αυτοκίνητο έναν ξεχωριστό δυναμισμό.

Όμορφα είναι και τα  προστατευτικά πλαστικά και τα airbumps  που βρίσκονται χαμηλά στις πόρτες. Είναι σαφέστατη η  προσέγγιση της εταιρείας σε μοντέλα με χαρακτήρα Crossover/SUV.

Πριν αναφερθούμε στις εντυπώσεις μας από την οδηγική μας εμπειρία να δούμε και τον κινητήρα. Κάτω από το καπό φιλοξενεί  έναν 3κύλινδρο τεχνολογίας PureTech turbo βενζινοκινητήρα 1.200 κ.εκ. που αποδίδει 130 ίππους. Η  ροπή  είναι 230 Nm. Ο κινητήρας  αυτός συνδυάζεται με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων . 
Πολύ απλά οι  Γάλλοι κατάφεραν να κάνουν και έναν  καλό συνδυασμό από πλευράς κινητήρα και κιβωτίου με ένα ευρύχωρο αμάξωμα (μήκος/πλάτος/ύψος, 4.360 χλστ./1.800 χλστ./1.525 χλστ. αντίστοιχα) για να ικανοποιήσουν  και τον απαιτητικό οικογενειάρχη.

Ας δούμε το Citroen C 4 C Cross και στον δρόμο. Το αυτοκίνητο «κάθεται» σωστά και δεν σε προβληματίζει. Ο οδηγός εύκολα αποκτά την εμπιστοσύνη που θέλει. Στις στροφές δεν γέρνει το αμάξωμα και το βασικότερο δεν σε φοβίζει. Η ανάρτηση είναι υποδειγματική. 
Στην εθνική οδό με σταθερή ταχύτητα 135 χιλιόμετρα το αυτοκίνητο «κάθεται» καλά και το ταξίδι είναι ξεκούραστο.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι κάπως ελαφρύ – οι μηχανικοί έδωσαν προτεραιότητα στην άνεση- αλλά δεν προβληματίζει. Το C 4 είναι ιδιαίτερα σταθερό  ενώ τα φρένα του περισσότερο από ικανοποιητικά. Ακόμη και σε δρόμους με στροφές και κατηφόρες δεν παρουσίασαν σημάδια κόπωσης.

Οδηγώντας όχι οικονομικά και σε μικτές διαδρομές η κατανάλωση είναι ικανοποιητική. Στον 3D πίνακα οργάνων έγραψε 8.5 l/100km. Η επίσημη εργοστασιακή μέτρηση (κατανάλωση WLTP) είναι  5.9 λίτρα/100 χλμ. Ακόμη σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η τελική ταχύτητα είναι  200 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0-100: 9.4 δευτερόλεπτα. Η τιμή εκκίνησης του C4 είναι 17.950 ευρώ ενώ το αυτοκίνητο της δόκιμης μας κοστίζει 23.650 ευρώ.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Citroen C4 c Cross 1.2 130 EAT 8
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ.
Ισχύς: 130 ίπποι
Ροπή: 230 Nm
Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100: 9.4 δευτ.
Εκπομπές ρύπων WLTP: 130 γρμ./χλμ.