Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Τα επιτυχημένα Sports Activity Vehicle (SAV) και Sports Activity Coupé (SAC) της BMW αποκτούν τώρα νέες αναβαθμισμένες εκδόσεις. Η νέα BMW X5 και η νέα BMW X6 τονίζουν τον ισορροπημένο και γεμάτο αυτοπεποίθηση χαρακτήρα τους με λεπτομερείς αναθεωρήσεις του σχεδιασμού και προσθήκες στις στάνταρ προδιαγραφές τους.
Παρά το γεγονός ότι και τα δύο μοντέλα ανήκουν στην πολυτελή κατηγορία και όπως και να το κάνουμε είναι από τα καλύτερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν οι Γερμανοί έκριναν σκόπιμο να αναβαθμίσουν όχι μόνο τους κινητήρες αλλά και τα κιβώτια ταχυτήτων. Τα δύο μοντέλα θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg στις ΗΠΑ, το κέντρο αριστείας για τα μοντέλα BMW X, ενώ το παγκόσμιο λανσάρισμά τους ξεκινά τον Απρίλιο του 2023.
Με την αναβάθμιση αυτή, η BMW X5 αποκτά όλα όσα χρειάζεται για να διατηρήσει την ηγετική της θέση στην κατηγορία της σε παγκόσμιο επίπεδο ενώ η BMW X6 έχει τώρα όλα τα εφόδια για να διασφαλίσει τη Νο1 θέση της μπροστά στα ανταγωνιστικά μοντέλα άλλων Γερμανών κατασκευαστών πολυτελών οχημάτων.
Σχεδιαστικά η νέα BMW X 5 αποκτά στον στάνταρ εξοπλισμό στοιχεία από τη σειρά xLine με slim προβολείς και φωτιζόμενη μάσκα νεφρών BMW .Οι νέες μονάδες προβολέων έχουν πλέον ένα λεπτότερο περίγραμμα 35 χιλιοστών. Τα στοιχεία των φώτων ημέρας σε σχήμα βέλους ‘δείχνουν’ προς τα έξω ενώ χρησιμεύουν και ως δείκτες πορείας (φλας). Οι προβολείς LED Matrix με προσαρμοζόμενο έλεγχο και η αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα BMW Selective Beam, καθώς και τα φώτα M Shadowline, περιλαμβάνονται στη λίστα επιλογών.
Το πακέτο M Sport τώρα είναι στάνταρ στη νέα BMW X 6. Ο δυναμικός χαρακτήρας της νέας BMW X6 αναδεικνύεται ακόμα πιο έντονα με το πακέτο M Sport, που πλέον είναι στάνταρ.
Βασικό ρόλο εδώ διαδραματίζει η οκταγωνική υπογραφή του εμπρός τμήματος κάτω από τη μάσκα νεφρών BMW, με τα εντυπωσιακά πλευρικά ανοίγματα και την εκτεταμένη χρήση μαύρων επιφανειών. Επιπλέον, η τρισδιάστατη διαμόρφωση του εμπρός προφυλακτήρα υπογραμμίζει το πλάτος και το στιβαρό ανάστημα του αυτοκινήτου. Η μάσκα νεφρών BMW Iconic Glow προσφέρεται ως προαιρετική επιλογή για τα εξακύλινδρα μοντέλα.
Οι ειδικά σχεδιασμένες πλευρικές ποδιές M και η επένδυση M High-gloss Shadowline αποτελούν επίσης μέρος του πακέτου M Sport. Ο πίσω προφυλακτήρας του SAC διαθέτει ένθετο σε Dark Shadow, ενώ τα νέα διακοσμητικά των απολήξεων της εξάτμισης έχουν τραπεζοειδές σχήμα.
Το πακέτο M Sport διατίθεται προαιρετικά για τη νέα BMW X5 αλλά ανήκει στο βασικό εξοπλισμό της X6.
Η ψηφιακή τεχνολογία οδηγεί τις εξελίξεις όσον αφορά τις αναβαθμίσεις στο εσωτερικό της νέας BMW X5 και της νέας BMW X6. Η ενσωμάτωση του BMW Operating System 8 και της τελευταίας γενιάς του συστήματος ελέγχου/λειτουργίας iDrive προαναγγέλλει επίσης την άφιξη της κυρτής οθόνης BMW Curved Display στο Sports Activity Vehicle και το Sports Activity Coupé.
Αποτελείται από μια οθόνη πληροφοριών 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι και μια οθόνη ελέγχου με διαγώνιο 14,9 ιντσών – και οι δύο βρίσκονται πίσω από μια ενιαία γυάλινη επιφάνεια. Η λειτουργία αφής της οθόνης ελέγχου έχει επιφέρει σημαντική μείωση του αριθμού των κουμπιών και των διακοπτών προς όφελος του ψηφιακού ελέγχου για πολλές λειτουργίες. Το καινοτόμο cockpit και οι σχετικές αναβαθμίσεις στον πίνακα οργάνων προσδίδουν μια ιδιαίτερα προοδευτική αίσθηση στη σύγχρονη premium ατμόσφαιρα.
Απο τη λίστα των επιλογών ξεχωρίζει το νέο Comfort Package με θέρμανση πάνελ και λειτουργία “thermo” για τις ποτηροθήκες, η πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή Sky Lounge που φωτίζεται από μονάδες LED, η χρήση γυαλιού σε επιλεγμένα χειριστήρια, το σύστημα ήχου Bowers & Wilkins Diamond Surround και το πρόσφατα σχεδιασμένο σύστημα Travel & Comfort System.
Η νέα BMW X5 και η νέα BMW X6 μπορούν να παραγγελθούν με έναν οκτακύλινδρο βενζινοκινητήρα, έναν εξακύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα και έναν εξακύλινδρο σε σειρά diesel κινητήρα – κινητήρια σύνολα νέας γενιάς. Όλοι συνδυάζονται πλέον με το επίσης νέο οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport, το οποίο διαθέτει χειριστήρια αλλαγών ταχυτήτων στο τιμόνι. Η ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο – ή και σε μη ασφαλτοστρωμένες επιφάνειες, ανάλογα με τις ανάγκες – μέσω του έξυπνου συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive.
Επιπλέον, ένα καινοτόμο σύστημα pre-gearing – που χρησιμοποιείται για την αύξηση της ωφέλιμης ροπής που παράγεται από τον ηλεκτροκινητήρα στα έως και 450 Nm – συμβάλλει στην πιο ‘αιχμηρή’ απόδοση ισχύος. Η BMW X5 xDrive50e επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 4,8 δευτερόλεπτα.
Νέος βενζινοκινητήρας V 8 με τεχνολογία M TwinPower Turbo .
Τα εύσημα για την διακεκριμένη σπορ υπεροχή των δύο κορυφαίων μοντέλων της γκάμας απονέμονται σε έναν νέο βενζινοκινητήρα V8 4,4 λίτρων, ο οποίος προέρχεται από τα κινητήρια σύνολα των μοντέλων υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH. Η τεχνολογία M TwinPower Turbo και η πολλαπλή εξαγωγή cross-bank, που αποτελείται από σωλήνες που ενώνονται σε μια άκαμπτη δομή και στις δύο πλευρές του V που σχηματίζουν οι κύλινδροι, εξασφαλίζουν στον κινητήρα μέγιστη ισχύ 390 kW/530 hp, ροπή 750 Nm και εντυπωσιακά χαρακτηριστικά απόδοσης.Η τελευταία έκδοση του οκτακύλινδρου κινητήρα επιταχύνει τη νέα BMW X5 M60i xDrive και τη νέα BMW X6 M60i xDrive από 0 στα 100 km/h σε 4,3 δευτερόλεπτα.
Οι καινοτομίες που επηρεάζουν τη διαδικασία καύσης, την ανταλλαγή αερίων, τον έλεγχο των βαλβίδων, τον ψεκασμό και το σύστημα ανάφλεξης χαρακτηρίζουν την τελευταία γενιά του εξακύλινδρου εν σειρά βενζινοκινητήρα των 3.0 λίτρων που χρησιμοποιείται στη νέα BMW X5 xDrive40i (κατανάλωση καυσίμου, συνδυασμένος κύκλος: 9,9 – 8,5 l/100 km, εκπομπές CO2 : 224 – 193 g/km στον κύκλο WLTP) και τη νέα BMW X6 xDrive40i (κατανάλωση καυσίμου, συνδυασμένος κύκλος: 9.6 – 8.5 l/100 km, εκπομπές CO2: 218 – 192 g/km στον κύκλο WLTP).
Ο νέος κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 280 kW/380 hp, αυξημένη κατά 35 kW/47 hp σε σχέση με τα απερχόμενα μοντέλα, και μέγιστη ροπή 520 Nm, αυξημένη κατά 70 Nm. Αυτή μπορεί να αυξηθεί έως και στα 540 Nm με τη συμβολή του ήπιου υβριδικού συστήματος. Ο κινητήρας επιταχύνει τόσο τη νέα BMW X5 xDrive40i όσο και τη νέα BMW X6 xDrive40i από τα 0 στα 100 km/h σε 5,4 δευτερόλεπτα.
Ο εξακύλινδρος εν σειρά diesel κινητήρας της νέας BMW X5 xDrive30d (κατανάλωση καυσίμου, συνδυασμένος κύκλος: 8.2 – 7.1 l/100 km, εκπομπές CO2: 215 – 186 g/km στον κύκλο WLTP) και της νέας BMW X6 xDrive30d (κατανάλωση καυσίμου, συνδυασμένος κύκλος: 7.9 – 7.0 l/100 km, εκπομπές CO2: 208 – 184 g/km στον κύκλο WLTP) επίσης φέρνει αναβαθμίσεις σε πολυάριθμες λεπτομέρειες.
Η μονάδα των 3.0 λίτρων διαθέτει τώρα ατσάλινα έμβολα αντί για αλουμινένια, βελτιστοποιημένη διαδικασία διαχωρισμού λαδιού και νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού common-rail με ηλεκτρομαγνητικά μπεκ.
Ο νέος κινητήρας diesel ενώνει τις δυνάμεις του με το ήπιο υβριδικό σύστημα για να παράγει μέγιστη ισχύ 219 kW/298 hp και μέγιστη ροπή 670 Nm. Αυτό επιτρέπει τόσο στη νέα BMW X5 xDrive30d, όσο και στη νέα BMW X6 xDrive30d να επιταχύνουν από τα 0 στα 100 km/h σε 6,1 δευτερόλεπτα.
Με το νέο πλαίσιο συνδυάζεται η άνεση σε ταξίδια αλλά και η δυναμική σπορ οδήγηση. Έχουν τροποποιηθεί και ενισχυθεί οι αντιστρεπτικοί δοκοί και κάνουν στην Χ5 και Χ6 ακόμη πιο ευέλικτες.
Αναβαθμισμένα είναι και τα συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης. Οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν βελτιωμένες δυνατότητες για το στάνταρ σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, το οποίο μπορεί πλέον να μειώσει επίσης τον κίνδυνο σύγκρουσης με ποδηλάτες, πεζούς ή την αντίθετη κυκλοφορία σε μία στροφή του δρόμου.
Η τεχνολογία BMW iDrive τελευταίας γενιάς που βασίζεται στο BMW Operating System 8, φέρνει τόσο την κυρτή οθόνη BMW Curved Display όσο και μια σειρά νέων ψηφιακών υπηρεσιών στις BMW X5 και BMW X6.
Το προαιρετικό ψηφιακό κλειδί BMW Digital Key Plus επιτρέπει στους πελάτες να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν τη νέα BMW X5 ή την BMW X6 μέσω ασύρματης τεχνολογίας UWB (ultra-wideband) ενισχυμένης ασφάλειας με συμβατά smartphones, με λειτουργικό σύστημα iOS ή Android.