Μαγνητίζει και προκαλεί η νέα BMW Σειρά 4 Gran Coupé 420d
Όταν πήραμε για δοκιμή την νέα BMW Σειρά 4 Gran Coupé με τα διακριτικά 420d αντιμετωπίσαμε δύο σοβαρά προβλήματα. Το πρώτο είχε να κάνει…
Newsroom
06.04.2022 | 09:30
UPD:06.04.2022, 09:30
Του Περικλή Χαλάτση
Όταν πήραμε για δοκιμή την νέα BMW Σειρά 4 Gran Coupé με τα διακριτικά 420d αντιμετωπίσαμε δύο σοβαρά προβλήματα.Το πρώτο είχε να κάνει με τα βλέμματα των διπλανών. Είτε ήμασταν στο φανάρι είτε εν κινήσει μας «κάρφωναν» και πραγματικά μας έφερναν σε δύσκολη θέση. Άλλοι μας έκαναν νοήματα θαυμασμού και άλλοι ήθελαν να μάθουν πόσο έχει.Ήταν φυσικά αδύνατον να ανταποκριθούμε στη νοηματική. Το δεύτερο είχε να κάνει με τις αμέτρητες ερωτήσεις. Όταν σταθμεύαμε έπρεπε να είχαμε στο ipad όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Ήταν και αυτά τα διακριτικά με το πακέτο εξοπλισμού M Sport Pro που και να θέλεις να το κρύψεις δεν μπορείς. Στις καταιγιστικές ερωτήσεις όταν κάτι δεν το γνωρίζαμε συνεχίζαμε να περπατάμε με ένα παγωμένο χαμόγελο.
Πραγματικά το αυτοκίνητο είναι εκπληκτικό. Και τους δικαιολογούμε όλους αυτούς που μας θαύμαζαν άσχετα αν η 420d δεν ήταν δική μας. Ωστόσο το διάστημα που την οδηγούσαμε δεν σας κρύβω ότι είχε αλλάξει η ψυχολογία μας. Όχι γιατί καθόμασταν στη θέση του οδηγού ενός ακριβού αυτοκινήτου αλλά γιατί οδηγούσαμε ένα δυνατό και καλοστημένο αυτοκίνητο που οδηγικά μας ταίριαζε απόλυτα.Η αλήθεια είναι ότι τελευταία τα περισσότερα αυτοκίνητα που δοκιμάζουμε είναι SUV. Και τα έχουμε συνηθίσει γιατί είναι ψηλά και μπορούν να κινηθούν πιο εύκολα σε δρόμους με ατέλειες. Με την BMW 420d Gran Coupe κάθεσαι χαμηλά και θέλεις καλούς δρόμους χωρίς σαμαράκια και τρύπες.
Ας ξεκινήσουμε με τις διαστάσεις. Η BMW σειρά 4 Gran Coupé με τις δυναμικές γραμμές έχει μήκος 4.783 mm, πλάτος 1.852 mm και ύψος 1.442 mm. Συγκριτικά με την προκάτοχό της είναι μεγαλύτερη κατά +143 mm σε μήκος, +27 mm σε πλάτος και +53 mm σε ύψος, ενώ το πλάτος των μετατροχίων έχει επίσης αυξηθεί. Μπροστά είναι +50 mm, έφθασε δηλαδή στα 1.595 mm και πίσω είναι 1.623 mm δηλαδή +29 mm. Μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο. Είναι 2.856 mm δηλαδή μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο κατά +46 mm.
Ο ωφέλιμος χώρος στις αποσκευές είναι 470 λίτρα ( δηλαδή αυξημένος κατά 39 λίτρα) . Όμως με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, που είναι στάνταρ διαιρούμενη σε αναλογία 40:20:40, η χωρητικότητα φθάνει τα 1.290 λίτρα.
Εξωτερικά πολύ χαμηλά στο κέντρο βρίσκεται η μεγάλη και κάθετα διατεταγμένη μάσκα «νεφρών» BMW, οι λεπτοί full-LED προβολείς που εφοδιάζονται με φωτοδιόδους οπτικών ινών σχήματος U για τα φώτα ημέρας. Οι λαβές στις πόρτες δεν προεξέχουν ενώ η γραμμή οροφής καταλήγει σε μια μεγαλύτερη αεροτομή στην πίσω πόρτα.
Το χαμηλωμένο, μυώδες αμάξωμα αναδεικνύεται επίσης από μία πίσω ποδιά με κάθετες αεροδυναμικές ακμές στα εξωτερικά άκρα και μαύρο φινίρισμα στο κάτω άκρο. Τα κομψά,σκούρα πίσω φώτα full-LED εκτείνονται βαθιά στα πλευρά. Στην έκδοση M Sport υπάρχουν ειδικά σχεδιαστικά στοιχεία με δυναμικές πινελιές .
Εσωτερικά
Τα δερμάτινα καθίσματα με το όμορφο χρώμα που έχουν επιλέξει οι σχεδιαστές σε προδιαθέτουν θετικά. Το δέρμα είναι άριστης ποιότητας.Καλύπτει μεγάλο μέρος των επιφανειών ενώ μαλακά είναι και τα πλαστικά που υπάρχουν στο εσωτερικό. Η ψηλή κεντρική κονσόλα και οι ρέουσες επιφάνειες από τον πίνακα οργάνων μέχρι τις επενδύσεις των θυρών δίνουν την αίσθηση ότι αγκαλιάζουν τους εμπρός επιβάτες. Το μπουτόν Start/Stop για τον κινητήρα είναι τοποθετημένο σε ένα όμορφο σχεδιασμένο panel ελέγχου στην κεντρική κονσόλα.Κάνουν αίσθηση τα σπορ καθίσματα με το μονοκόμματο προσκέφαλο και το σπορ δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με το λογότυπο Μ.
Η Gran Coupé παρέχει στο στάνταρ εξοπλισμό το λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 7. Το BMW Live Cockpit Plus στο αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε ένα πλήρως ψηφιακό σύστημα με πίνακα οργάνων υψηλής ανάλυσης σε οθόνη 12,3” και οθόνη πολυμέσων 10,25”. Το σύστημα πλοήγησης BMW Maps βασίζεται στο cloud και προσφέρει εξαιρετικά γρήγορο και ακριβή υπολογισμό διαδρομής και ώρας άφιξης, ενημερώσεις δεδομένων κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο ανά τακτά χρονικά διαστήματα και τη δυνατότητα εισαγωγής οποιασδήποτε λέξης για την αναζήτηση ενός προορισμού.
Κινητήρας Οι Γερμανοί τόλμησαν -και μπράβο τους- να κατασκευάσουν έναν καταπληκτικό τετρακύλινδρο κινητήρα πετρελαίου. Δεν κινήθηκαν με παρωπίδες. Κατασκευάζουν όχι μόνο ηλεκτρικά η υβριδικά μοντέλα αλλά ταυτόχρονα ανοίγουν αξιόλογους ορίζοντες στην πετρελαιοκίνηση. Κάτω από το μεγάλο καπό της BMW 420d Gran Coupé υπάρχει ένας diesel κινητήρας που αποδίδει 190 ίππους .
Υπάρχει και αντιστρεπτική δοκός στο πλαίσιο για να μειώνει τις στρεβλώσεις. Ο κινητήρας εφοδιάζεται με σύστημα υπερσυμπίεσης δυο σταδίων και συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία που αυξάνει περαιτέρω τις επιδόσεις .Η μίζα – γεννήτρια 48V υποστηρίζει άμεσα τον κινητήρα με πρόσθετη ισχύ 8 kW/11 hp κατά την επιτάχυνση είτε από στάση ή εν κινήσει. Μία επιπρόσθετη μπαταρία αυξάνει τις ικανότητες ανάκτησης και αποθήκευσης ενέργειας πέδησης.
Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου είναι από 5,4 – 4,8 l/100 km [WLTP] ενώ οι συνδυασμένες εκπομπές CO2 κυμαίνονται από 141 – 126 g/km [WLTP]).Ο κινητήρας συνεργάζεται με ένα 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Στο δρόμο Ο οδηγός δεν θα χρειασθεί αρκετή ώρα για να βολευτεί και να βρεί την ιδανική θέση οδήγησης. Άλλωστε με τα ηλεκτρικά συστήματα που βρίσκονται στις μπροστινές θέσεις τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός έχουν όσες επιλογές θέλουν για να αισθανθούν άνετα.
Οι δύο πίσω επιβάτες δεν θα διαμαρτυρηθούν. Υπάρχει χώρος και για τους ψηλούς. Τόσο τα κεφάλια τους δεν ακουμπούν στην οροφή όσο και τα γόνατά τους δεν ακουμπούν στα μπροστινά καθίσματα.
Μόλις ο οδηγός πατήσει το κουμπί για να πάρει μπροστά ο κινητήρας ,ο ήχος του φθάνει για να καταλάβεις ότι βρίσκεσαι σε μια έκδοση υψηλών επιδόσεων. Άλλωστε η BMW Σειράς 4 Gran Coupé με την ιδιαίτερη φροντίδα της BMW M GmbH δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο αλλά σίγουρα είναι ένα χαρισματικό μοντέλο. Ξεκινάς και ταυτόχρονα απογειώνεται η φαντασία σου. Η σύγχρονη λειτουργικότητα βρίσκεται στο επίκεντρο της φιλοσοφίας του πολυτελούς gran coupé της μεσαίας κατηγορίας που εκτός των άλλων σου προσφέρει όχι μόνο ξεκούραστη μετακίνηση στα μακρινά ταξίδια αλλά και ευκολία στην καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη.
Στο δρόμο με κλειστά παράθυρα κανένας θόρυβος δεν φθάνει στο εσωτερικό. Εκτός από την υψηλή ακαμψία του αμαξώματος , βελτιστοποιημένα είναι και τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά. Χάρη σε ένα ευφυές μίγμα υλικών έχει βελτιστοποιηθεί το βάρος τόσο του αμαξώματος όσο και του πλαισίου. Ειδικές ενισχύσεις αμαξώματος στο εμπρός τμήμα και τον πίσω άξονα συμβάλλουν στην εξαιρετική ευελιξία και την ακρίβεια της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου. Το χαμηλό κέντρο βάρους και η κατανομή βάρους σχεδόν 50:50 βοηθούν στην οδηγική απόλαυση αλλά και ασφάλεια.
Μπορείς να κινηθείς γρήγορα χωρίς να ανησυχείς για τις αντοχές του αυτοκινήτου. Χρειάζεται φυσικά μυαλό και εμπειρία. Το μοντέλο της δοκιμής μας με τα 1995 cc turbo και το υβριδικό σύστημα αποδίδει 190 ίππους στις 4.000 στροφές και έχει 400 Nm ροπή από τις 1.750-2.500 rpm. Το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Η τελική αγγίζει τα 235 χιλιόμετρα (ούτε που τολμήσαμε να τα δούμε με τόσα ραντάρ που υπάρχουν) αλλά τουλάχιστον πήραμε μια γεύση από καλή επιτάχυνση. Αναφέρουμε την εργοστασιακή μέτρηση που από 0-100 είναι 7,5’’ με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,26.
Στο δρόμο τα κρατήματα του αυτοκινήτου είναι παραπάνω από ικανοποιητικά. Στις γρήγορες στροφές δεν σε τρομάζει. Πολύ καλή δουλειά στα κρατήματα κάνει το ζύγισμα του πλαισίου, οι αναρτήσεις και τα φαρδιά μπροστινά ελαστικά που είναι 245/40 R19 ενώ πίσω φοράει 255/40 R19.
Ο εμπρός άξονας δύο συνδέσμων με γόνατα ελατηρίων και ο πίσω άξονας πέντε συνδέσμων έχουν σχεδιαστεί για μείωση του βάρους και αύξηση της ακαμψίας. Τα αμορτισέρ ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεσή τους ανάλογα με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers) . Με αυτόν τον τρόπο βελτιώνουν τόσο τις δυναμικές επιδόσεις όσο και την οδηγική άνεση.
Ανάλογα με τη διαδρομή του ελατηρίου, προσφέρουν έξτρα απόσβεση για έλεγχο της κίνησης του αμαξώματος όταν περνά πάνω από μεγάλες ανωμαλίες και εμποδίζουν την υπερβολική βύθιση. Το σύστημα αντιδρά στις μικρο-ανωμαλίες του οδοστρώματος με χαμηλές δυνάμεις απόσβεσης ώστε να προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης.
Εξοπλισμός Περίπου 40 λειτουργίες υποστήριξης αναβαθμίζουν τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας στην οδήγηση και το παρκάρισμα. Διατίθενται στάνταρ ή προαιρετικά για την BMW Σειρά 4 Gran Coupé. Ξεχωρίζουν το Active Cruise Control με αυτόματο Speed Limit Assist, παρακολούθηση διαδρομής και αναγνώριση φωτεινού σηματοδότη (στη Γερμανία), και Steering & Lane Control Assistant.
Η βασική έκδοση περιλαμβάνει προειδοποίηση επικείμενης εμπρόσθιας σύγκρουσης, Speed Limit Info, Lane Departure Warning, Park Distance Control, Reversing Assist Camera και Parking Assistant με Reversing Assistant. Προαιρετικά, οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν Parking Assistant Plus με Surround View και Remote 3D View. Η τιμή του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ξεκινάει από τα 59.800 ευρώ.