Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος
Το πιο δύσκολο ερώτημα που μου έρχεται πάντα στο μυαλό από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου είναι το Στον προαιρετικό εξοπλισμό θα βρεις ηλεκτρονικές αναρτήσεις, Dynamic Pro στα ηλεκτρονικά, χαμήλωμα σέλας και σύστημα Keylessεξής: Υπάρχει μία μοτοσικλέτα η οποία να σε καλύπτει σε όλα; Η απάντηση, έπειτα από πολλές ώρες οδήγησης, αμέτρητες διαφορετικές μοτοσικλέτες και πολλά χρόνια εμπειρία είναι πως όχι. Δυστυχώς, αυτό, που θα θέλαμε να έχουμε στο γκαράζ μας μια μοτοσικλέτα η οποία να κάνει τα πάντα, δεν υπάρχει!
Υπάρχουν όμως μοτοσικλέτες οι οποίες πλησιάζουν πάρα πολύ σε αυτόν τον στόχο και μία από αυτές αδιαμφισβήτητα είναι η BMW F900XR. Ιδιαίτερα στην ανανεωμένη μορφή του, έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ καλά ραφιναρισμένο μοντέλο το οποίο πραγματικά πρέπει να ψάξεις καλά για να βρεις κάτι το αρνητικό πάνω του.
Πολύ κοντά στο όνειρο
Το όνειρο του κάθε αναβάτη είναι να έχει στο γκαράζ μια μοτοσικλέτα με την οποία θα βάλει μπροστά το πρωί Το κιβώτιο ταχυτήτων είχε σύστημα quickshifter για ανέβασμα και κατέβασμα ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτητης Δευτέρας και θα πάει σβέλτα στη δουλειά του με άνεση και ασφάλεια. Την Τρίτη θα πάρει το έτερον ήμισυ και θα πάνε για ψώνια στο Χαλάνδρι. Την Τετάρτη γυρίζοντας από τη δουλειά θα ψωνίσει στο Super Market, την Πέμπτη θα κατέβει βιαστικά στο κέντρο να παρακολουθήσει την αγαπημένη του παράσταση στο θέατρο και την Παρασκευή θα κάνει μια μικρή απόσταση μέχρι το γυμναστήριο για τη γιόγκα του. Το Σάββατο δε, θα φορέσει την αγωνιστική του φόρμα και θα κάνει το Track Day του, ενώ την Κυριακή, χαλαρή βόλτα με παρέα σε κάποιο επαρχιακό χωριό.
Όλα τα παραπάνω λοιπόν μπορεί να στα προσφέρει το F900XR της BMW το οποίο έχει σχεδιαστεί να καλύψει ένα τεράστιο εύρος χρήσης. Η BMW δημιούργησε μια μικρότερη έκδοση του πανίσχυρου S1000XR προκειμένου αφενός να ακολουθήσει την τάση της μόδας και αφετέρου να αξιοποιήσει μια έτοιμη βάση (βλέπε F850GS) για να τοποθετήσει μια νέα μοτοσικλέτα στην γκάμα της – κάτι που πέτυχε με τον καλύτερο τρόπο. Μιλάμε για μια μοτοσικλέτα η οποία κάνει ελάχιστους συμβιβασμούς σε οτιδήποτε κι αν της ζητηθεί.
Άνεση και ποιότητα από το Μόναχο
Εργονομικά το XR είναι εξαιρετικό. Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον αναβάτη λίγο πάνω από τη μοτοσικλέτα,Η έκδοση της μοτοσικλέτας δοκιμής είχε τον βασικό εξοπλισμό, συν Top Case, προβολείς και φιμέ ζελατίνα δημιουργώντας μια θέση με πολύ καλή ορατότητα και απόλυτο έλεγχο των πάντων. Η σέλα είναι σκληρή κάτι που βοηθάει στη σπορ οδήγηση, αλλά δεν ενοχλεί στα πολλά συνεχόμενα χιλιόμετρα, κάτι που σημαίνει πως η BMW έκανε πάλι τα μαγικά της.
Στην περίπτωση του XR ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 895 κ.εκ. έρχεται και «κουμπώνει» άψογα στις ανάγκες της μοτοσικλέτας. Η ελαστικότητά του, σε συνδυασμό με τη ροπάτη λειτουργία δημιουργούν ένα εύχρηστο και άνετο αποτέλεσμα για σχεδόν ότι θελήσεις να κάνεις με τη μοτοσικλέτα.
Στην πόλη οι 105 ίπποι είναι υπεραρκετοί για όλες τις συνθήκες, ενώ στον αυτοκινητόδρομο θα ωθήσει τη μοτοσικλέτα με άνεση σε απαγορευτικά νούμερα, πάνω από τα 200Km/h. Στη θέση Road των χαρτογραφήσεων τα πράγματα είναι ιδανικά καθώς ο ψεκασμός δουλεύει πολύ καλά. Στη θέση Dynamic η απόκριση είναι πιο απότομη και στην πόλη ενοχλεί λίγο, ωστόσο στους πιο γρήγορους ρυθμούς γίνεται πιο χρήσιμη χαρίζοντας καλύτερη αίσθηση στον αναβάτη. Από οικονομία τα πράγματα είναι εξαιρετικά καθώς το XR καταναλώνει 5,5 λίτρα/100Km, νούμερο ικανοποιητικό για μια μοτοσικλέτα 900cc.
Κορυφαία οδική συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες
Στο δρόμο το F900XR έχει πολύ δυναμική συμπεριφορά και σίγουρα θα σου αρέσει. Η ευελιξία του είναι Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 15,5 λίτρα κάτι που σε εκπλήσσει ευχάριστα και σου δίνει τη δυνατότητα εντός πόλης να κινηθείς σβέλτα και με ιδιαίτερη ευκολία. Το εμπρός πιρούνι των 43mm είναι απίθανο σε αίσθηση, απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ προσφέρει αρκετή πρόσφυση για το εμπιστευτείς και να στρίψεις χωρίς δισταγμούς.
Όταν ο ρυθμός ανεβαίνει δε θα κάνει πίσω, προσφέροντας σιγουριά στον αναβάτη να στρίψει με μεγάλες κλίσεις. Δε θα κουνηθεί από τη θέση του και ακόμα και σε ρυθμό πίστας θα ανταπεξέλθει εξαιρετικά με μοναδικό έλλειμμα στην πληροφόρηση όταν αρχίζει να πιέζεται πολύ. Το πίσω αμορτισέρ είναι ακόμα καλύτερο, με πολύ καλή πληροφόρηση και ισορροπία. Είναι αρκετά σκληρό σε ρύθμιση, αλλά έχει τη μαγική ισορροπία άνεσης και ποιότητας κύλισης.
Πολυτάλαντη μοτοσικλέτα με προσωπικότητα και χαρακτήρα
Στην περίπτωση του BMW F900XR έχουμε να κάνουμε με μια μοτοσικλέτα η οποία πλησιάζει όσο καμία άλλη Η λίστα εξοπλισμού της BMW είναι με διαφορά η πληρέστερηστο «μία μοτοσικλέτα για όλα». Με μοναδική εξαίρεση το χώμα, αυτό το XR είναι ικανό να κάνει ότι του ζητήσεις στον πραγματικό κόσμο και μάλιστα να το κάνει εξαιρετικά. Θέλεις άνεση, την έχεις. Θέλεις σπορ οδήγηση, την έχεις. Θέλεις ταξίδι, το έχεις. Θέλεις μετακίνηση στην πόλη, την έχεις! Μία πολυεπίπεδη μοτοσικλέτα με την οποία θα πιεις τον καφέ σου στην Κηφισιά τη μία μέρα και θα φας τη φασολάδα σου στις Πρέσπες την επόμενη με την ίδια ακριβώς άνεση!
ΤΙΜΗ: (από) 11.950€
Όλα τα στοιχεία για το BMW F900XR ΕΔΩ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το μαγικό ραβδί της Honda ακούμπησε και το CB500F