Αν και την ολοκαίνουργια BMW iX M60 θα την οδηγήσουμε επι ελληνικού εδάφους την Τρίτη στις 28 Ιουνίου και τότε θα σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας ωστόσο…
Newsroom
24.06.2022 | 09:31
UPD:24.06.2022, 09:31
Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Αν και την ολοκαίνουργια BMW iX M60 θα την οδηγήσουμε επι ελληνικού εδάφους την Τρίτη στις 28 Ιουνίου και τότε θα σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας ωστόσο μπορούμε να σας δώσουμε μερικές λεπτομέρειες για το πολυσυζητημένο μοντέλο της Βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τι πραγματικά είναι η BMW iX M60; Είναι ένας συνδυασμός από τρείς διαφορετικούς κόσμους. Δηλαδή I, X και Μ. Το καθαρά ηλεκτρικό αυτοκίνητο συνδυάζει τις ηλεκτρικές τεχνολογίες της BMW i, τα πλεονεκτήματα της BMW X αλλά και τις ασυναγώνιστες αρετές της πανίσχυρης BMW M GmbH. Με τεχνολογικά πλεονεκτήματα στους τομείς αυτοματοποιημένης οδήγησης, λειτουργικότητας και συνδεσιμότητας, η νέα BMW iX M60 ενσαρκώνει τη σύγχρονη έννοια της προηγμένης πολυτέλειας, των υψηλών επιδόσεων και του premium χαρακτήρα.
Συνδυάζει μία αυτοκινητιστική φιλοσοφία σταθερά προσανατολισμένη στη βιωσιμότητα με τη σχεδίαση ενός σύγχρονου Sports Activity Vehicle και συναρπαστικά, δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Εξωτερικά δείχνει ένα ογκώδες και βαρύ SUV. Είναι όμως έτσι η μας ξεγελάει στο μάτι. Σύντομα θα το διαπιστώσουμε. Ωστόσο οι μηχανικοί υποστηρίζουν άλλα και δηλώνουν ότι μπορεί το αυτοκίνητο να δείχνει ογκώδες αλλά στην ουσία είναι ελαφρύ σε βάρος.
Η φιλοσοφία του αλουμινένιου πλαισίου τύπου space frame και η χρήση πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP) σε μέρη όπως η οροφή, τα πλαϊνά και το πίσω τμήμα, αποτελούν ένα ευφυές μίγμα υλικών που αυξάνει την ακαμψία, μειώνοντας ταυτόχρονα το βάρος. Η χρήση CFRP για τη μείωση του βάρους έχει μακρά παράδοση στην BMW M GmbH.
Το ιδιαίτερα ελαφρύ high-tech υλικό έχει ήδη πετύχει θαυμάσια αποτελέσματα συνδυάζοντας αυξημένες επιδόσεις και μειωμένο βάρος στην BMW M3 CSL, που λανσαρίστηκε το 2003. Στη συνέχεια, η BMW M GmbH χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το CFRP για την κατασκευή αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής. Σε πολλά από τα σημερινά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH, μία στάνταρ οροφή από ανθρακονήματα και άλλα υλικά από CFRP αποτελούν τμήμα της ευφυούς φιλοσοφίας που στόχο έχει τη μείωση του βάρους.
Οι δυναμικές αναλογίες ενός σύγχρονου SAV, η αφαιρετική σχεδίαση και οι ακριβείς λεπτομέρειες είναι τα κύρια στοιχεία της εξωτερικής εμφάνισης που αναδεικνύουν την ξεχωριστή παρουσία της BMW iX M60. Πάντα σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η BMW iX M60 επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα.
Η πλούσια ισχύς που αποδίδει το ειδικό για τα μοντέλα Μ σύστημα ηλεκτροκίνησης συνεχίζεται στα υψηλά φορτία, με αποτέλεσμα η αύξηση της ταχύτητας να παραμένει επίσης σχεδόν σταθερή μέχρι την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τελική ταχύτητα των 250 km/h (κόφτης). Η αυτονομία της BMW iX M60 σύμφωνα με το πρότυπο WLTP φτάνει τα 566 χιλιόμετρα.
Η BMW iX M60 κατασκευάζεται μαζί με τις υπόλοιπες εκδόσεις του αμιγώς ηλεκτρικού Sports Activity Vehicle (SAV) στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ντίνγκολφινγκ. Η παγκόσμια πρεμιέρα του έγινε στην Έκθεση Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Προϊόντων (CES) στο Las Vegas (HΠΑ) τον Ιανουάριο του 2022 ενώ το παγκόσμιο λανσάρισμα στην αγορά ξεκίνησε αυτό το μήνα που διανύουμε.
Εδώ θα σταματήσουμε την αναφορά μας για το τελευταίο «όπλο» της BMW. Για να την αποκτήσετε θα πρέπει να υπολογίσετε ότι η προτεινόμενη τιμή ξεκινάει από 142.300 ευρώ.