Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Η BMW XM είναι ένα επετειακό μοντέλο που κάθε έμπειρος αλλά και πλούσιος οδηγός θα ήθελε να το έχει στην κατοχή του. Κατασκευάσθηκε από την BMW M GmbH ως ένδειξη σεβασμού γιατί συμπλήρωσε μισό αιώνα «ζωής» και είναι το πρώτο μοντέλο υψηλών επιδόσεων με σύστημα ηλεκτροκίνησης. Διαθέτει ένα plug-in υβριδικό σύστημα που αποτελείται από έναν V8 βενζινοκινητήρα και έναν εξαιρετικά ισχυρό ηλεκτροκινητήρα.
Πριν αναφερθούμε στις αρετές του επετειακού μοντέλου να επισημάνουμε ότι η Ναόμι Κάμπελ θα είναι συνδημιουργός στην παγκόσμια επικοινωνία για το λανσάρισμα της BMW XM.
Μπορεί να μην το έχουμε οδηγήσει αλλά μελετώντας τα τεχνικά του χαρακτηριστικά μπορούμε να φαντασθούμε πώς θα πηγαίνει στο δρόμο η πως θα στρίβει με τέρμα γκάζι σε μια πίστα. Και φυσικά οι εντυπωσιακές επιδόσεις επιδίδονται με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το σύστημα υποστηρίζεται από έναν πρόσφατα εξελιγμένο, κλασικά υψηλόστροφο V8 κινητήρα με προηγμένη τεχνολογία M TwinPower Turbo. Η μονάδα των 4,4 λίτρων διαθέτει πολλαπλή εξαγωγή σε διάταξη cross-bank και βελτιστοποιημένη διαδικασία διαχωρισμού λαδιού. Ο οκτακύλινδρος κινητήρας υποβοηθείται στο έργο του από έναν ηλεκτροκινητήρα που ενσωματώνεται στο οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic. Η ισχύς του κινητήρα είναι άμεσα διαθέσιμη κατά την εκκίνηση, προσφέροντας απόκριση χωρίς δισταγμό σε κάθε κίνηση του γκαζιού.
Ένα plug-in υβριδικό σύστημα που αποτελείται από έναν V8 βενζινοκινητήρα και έναν εξαιρετικά ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, χαρίζει στην BMW XM συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου: 1,6 – 1,5 l/100 km στον κύκλο WLTP, συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 30,1 – 28,9 kWh/100 km στον κύκλο WLTP, συνδυασμένες εκπομπές CO2: 36 – 33 g/km στον κύκλο WLTP.
Ένας κινητήρας, ένας ηλεκτροκινητήρας, τρία προγράμματα λειτουργίας, τέσσερις κινητήριοι τροχοί
Η έξυπνη διαχείριση της αλληλεπίδρασης μεταξύ κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα προσφέρει μία εξαιρετική εμπειρία απόδοσης, αντάξια του σήματος M, σε όλες τις οδηγικές καταστάσεις. Μια τεράστια συσσώρευση παραγόμενης ισχύος αποδίδεται άμεσα και διατηρείται σε όλο το εύρος στροφών.
Εδώ κρατηθείτε !!! Η BMW XM επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 4,3 δευτερόλεπτα, με τη συνοδεία ενός γεμάτου ενέργεια ήχου, σπάνιας συναισθηματικής απήχησης για οκτακύλινδρο κινητήρα. Ο ήχος προέρχεται από το σπορ σύστημα εξαγωγής που φέρει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα, συνεχώς ρυθμιζόμενα flaps και εξαγωνικής διατομής διπλές απολήξεις, τη μία πάνω στην άλλη, για πρώτη φορά σε μοντέλο BMW M.
Το εσωτερικό μοιάζει με πιλοτήριο αεροπλάνου.
Οι θερμαινόμενες πλάτες καθισμάτων που εκτείνονται στα πλαϊνά του πίσω μέρους της καμπίνας και τα ειδικά σχεδιασμένα μαξιλάρια προσφέρουν στους επιβάτες πολυτελή, κορυφαία επίπεδα άνεσης. Η σμιλεμένη επένδυση της οροφής είναι μοναδική με την τρισδιάστατη πρισματική δομή της, το περίγραμμα τύπου πασπαρτού και τις 100 μονάδες LED για φωτισμό. Διατίθενται τέσσερις διαφορετικές διακοσμήσεις για την εξατομίκευση του εσωτερικού, καθώς και ένα νέο Vintage δέρμα για τα άνω τμήματα του ταμπλό και των πάνελ των θυρών.
Με ένα μπουτόν M Hybrid που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα ξεκινούν οι συγκινήσεις. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα τρία προγράμματα λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένης μιας ρύθμισης ELECTRIC για κίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων σε ταχύτητες έως 140 km/h και για μέγιστη απόσταση 82 – 88 km στον κύκλο WLTP. Αυτό οφείλεται στη μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης που είναι τοποθετημένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος και στην ωφέλιμη ενέργεια των 25,7 kWh που παρέχει. Φυσικά όταν κινείται ηλεκτρικά υπάρχει ένας ειδικός ήχος για καλύτερη αίσθηση στον οδηγό.
Η παραγωγή της BMW XM ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2022, στο εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg των ΗΠΑ και στις αντιπροσωπείες όλου του κόσμου θα φθάσει την άνοιξη του 2023. Για την BMW κύριες αγορές πωλήσεων είναι οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Μέση Ανατολή.
Η ισχύς που παράγεται από τις δύο κινητήριες μονάδες διοχετεύεται στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive, του οποίου η ‘οπισθοβαρής’ ρύθμιση είναι ιδιαίτερα αισθητή στη λειτουργία 4WD Sport. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέξουν τη λειτουργία 4WD Sand, η οποία έχει σχεδιαστεί ειδικά για οδήγηση στους αμμόλοφους και παρόμοιες επιφάνειες. Η λειτουργία του διαφορικού M Sport στον πίσω άξονα είναι επίσης πλήρως μεταβλητή.
Το προαιρετικό Driving Assistant Professional συνδυάζει Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go με πλείστα ακόμα χαρακτηριστικά όπως Steering & Lane Control Assistant, traffic light recognition, αυτόματο Speed Limit Assist και Active Navigation. Το Parking Assistant Plus περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό. Πλέον του Reversing Assistant, το σύστημα αυτό περιλαμβάνει τις λειτουργίες Parking View, εμπρός και πίσω Panorama View και 3D View.
Οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν μεταξύ HYBRID, ELECTRIC και eCONTROL modes. Υπάρχει επίσης το μπουτόν Setup που παρέχει άμεση πρόσβαση στις ρυθμίσεις διαμόρφωσης για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, το πλαίσιο, τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης, το M xDrive και το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης.