Φωτογραφίες: Νίκος Χριστοφάκης
Οι εποχές έχουν αλλάξει, η τεχνολογία έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και τα αυτοκίνητα που ήδη πωλούνται δεν θυμίζουν σε τίποτα, αυτά του παρελθόντος… Ή μήπως κάτι θυμίζει καθώς και αυτά Η Χ5 είναι η πρώτη BMW (όχι της σειράς i) που μπορεί να κινηθεί αμιγώς με ρεύμα… έχουν τέσσερις ρόδες, τζάμια και… πόρτες; Για να μην τα πολυλογούμε, τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν καμία απολύτως σχέση, όχι με αυτά του μακρινού παρελθόντος αλλά και του κοντινού. Το ζούμε και το βιώνουμε καθημερινά κάνοντας αυτή τη δουλειά, όπου διαπιστώνουμε πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν αυτό που ίσως δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε ακόμα και πριν από δέκα χρόνια.
Η BMW είναι μία μάρκα που λειτουργεί σε ένα διαφορετικό επίπεδο και αναζητά την πρόκληση μέσα από τα νέα μοντέλα ή τις νέες γενιές. Την τεράστια διαφορά έχουμε ήδη βιώσει με την ξεχωριστή μάρκα i, που διαθέτει στη γκάμα της δύο μοντέλα, το i3 και το i8, που έχουν ως βάση τους την… ηλεκτρική ενέργεια καθώς για να κινηθούν τα βάζεις και στην πρίζα (υπάρχουν και εκδόσεις με βενζίνη συνδυαστικά με το… ρεύμα). Οι Γερμανοί όμως δεν στάθηκαν μόνο εκεί καθώς ξεκίνησαν να περνούν την τεχνολογία του… ρεύματος και στα γνωστά μοντέλα. Και η αρχή έγινε πριν από λίγους μήνες.
Όταν κινείσαι με ρεύμα..
Αυτό ισχύει στην περίπτωση της Χ5 με την κωδική ονομασία xDrive40e. Η συγκεκριμένη δεν εφοδιάζεται με κινητήρα χωρητικότητας 4.000 κ.εκ. που οι περισσότεροι λόγω της ονομασίας θα Η Χ5 xDrive 40e είναι φιλική προς την… εφορία καθώς έχει κινητήρα 2.0 λίτρων και δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας υπέθεταν ότι ισχύει, αλλά με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης χωρητικότητας 2.0 λίτρων που συνδυάζεται με μπαταρίες!!! Καλά διαβάσατε. Η νέα Χ5 κυκλοφορεί και… οπλοφορεί με όπλο το ρεύμα καθώς μπορείς να τη βάλεις στην πρίζα και να καλύψεις αποστάσεις αμιγώς ηλεκτρικά χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψεις ούτε σέντ για καύσιμα.
Το επιβλητικό SUV εφοδιάζεται με μόνιμη τετρακίνηση και καταφέρνει να συνδυάζει το αρχοντικό στυλ, με τον σπορ χαρακτήρα και την πολυτέλεια. Το καταλαβαίνεις αρκεί να την κοιτάξεις είτε από κοντά είτε από μακριά. Εξωτερικά καταλαβαίνεις τις κλασικές γραμμές Χ5, ενώ εσωτερικά αντιλαμβάνεσαι το πόσο η τεχνολογία έχει αλλάξει επίπεδο. Πραγματικά είναι περιττό να αναφερθούμε στο εξοπλισμό καθώς η συγκεκριμένη Χ5 έχει τα πάντα και στην ποιότητα που αρμόζει στο όνομά της. Επιπλέον, η άνεση είναι αυτή που κάνει τη διαφορά για τους πέντε επιβάτες που μπορεί να τους φιλοξενήσει, μαζί με τις αποσκευές και τα μικροαντικείμενα, καθώς υπάρχουν παντού θέσεις γι’ αυτά…
Ατελείωτη τεχνολογία…
Όσον αφορά την τεχνολογία, στη νέα Χ5 υπάρχουν κάμερες που ελέγχουν το χώρο 360 μοίρες, Η φόρτιση των μπαταριών γίνεται από μία κοινλη πρίζα. Τόσο απλά! συστήματα που προλαμβάνουν ατυχήματα, ρυθμίσεις για το στυλ οδήγησης, περιστροφικό διακόπτη που αναγνωρίζει ακόμα και τη… γραφή και βοηθά στις λειτουργίες που βρίσκονται στην κεντρική οθόνη, δεκάδες ηλεκτρικά κουμπάκια, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και άλλα, πάρα.. πολλά!
Εκεί που καταλαβαίνεις πως κάτι διαφορετικό συμβαίνει με αυτό το αυτοκίνητο είναι όταν συνειδητοποιείς πως το τετρακίνητο όχημα των 4.9 μέτρων κινείται αθόρυβα καθώς, όπως γράψαμε και παραπάνω, μπορεί να κινείται μόνο με ρεύμα. Ρεύμα με το οποίος έχεις φορτίσει τις μπαταρίες όταν το έβαλες στην πρίζα του σπιτιού σου ή κάπιου φορτιστή! Συνολικά ή καλύτερα συνδυαστικά (βενζίνη και ρεύμα) η X5 xDrive 40e αποδίδει 313 ίππους και προσφέρει επιδόσεις που θα ικανοποιήσουν τον οδηγό. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 6.8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα. Πολύ καλά νούμερα αν αναλογιστούμε πως το βάρος του μοντέλου ξεπερνά τους 2.3 τόνους… Όσο για την κατανάλωση (και πάλι συνδυαστικά) τα 100 χιλιόμετρα θα επιβαρύνουν τον ιδιοκτήτη με πραγματικά 7 λίτρα περίπου, όμως δεν θα τον επιβαρύνουν με ούτε ένα ευρώ, όσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας.
Χωρίς βενζίνη…
Οδηγικά, η Χ5 μπορεί να ικανοποιήσει και άγριες ορέξεις, ενώ με το πάτημα του ειδικού κουμπιού ο οδηγός μπορεί να κινηθεί ακόμα και αμιγώς ηλεκτρικά, αρκεί να μην πατάει το γκάζι τέρμα! Σε αυτή την
Οδηγείς το… τέρας και το ευχαριστιέσαι! Είτε εντός είτε εκτός πόλης…περίπτωση η απόσταση που μπορεί να καλυφτεί είναι κάτι παραπάνω από τα 30 χιλιόμετρα και με την μέγιστη ταχύτητα τα 120 χλμ./ώρα. Αυτό πάντως που θα εκπλήξει είναι η άνεση στο ταξίδι (για όλους τους επιβάτες) και η άφθονη δύναμη όταν την χρειαστείς. Ακόμα πάντως και εντός πόλης η Χ5 δεν θα κουράσει, αντιθέτως με τον εξοπλισμό που έχει και τις ανέσεις, θα την θέλεις για καθημερινή χρήση.
Στο δια.. ταύτα, η συγκεκριμένη BMW αποτελεί το παράδειγμα προς μίμηση στην κατηγορία των μεγάλων οχημάτων ελευθέρου χρόνου. Προσφέρει αυτά που αναζητά ο σύγχρονος αγοραστής, έχει μικρό κινητήρα (2.0 λίτρων) δεν επιβαρύνει το ιδιοκτήτη με ένα… κάρο καύσιμα και τέλη κυκλοφορίας και διατίθεται σε τιμή που οι πελάτες αυτού του βεληνεκούς, θα προβληματιστούν θετικά…
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | BMW X5 xDrive 40e |
Κυβισμός βενζινοκιντήρα (cc) | 1.997 κ.εκ. |
Ισχύς βενζινοκινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 245/5.000-6.500* |
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) | 350/1.250-4.800 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ιπποδύναμη) | 113/3.170* |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | 250/0 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 6.8 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 210 |
Μέση Κατανάλωση (συνδ. κύκλος βενζίνη-ρεύμα) | 3.3 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 77 |
Τέλη Κυκλοφορίας | 0 |
Μήκος (μέτρα) | 4.886 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.938 |
Ύψος (μέτρα) | 1.762 |
Βάρος (κιλά) | 2.305 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 500-1.720 |
Τιμή (από…) | 87.500 |
* η maximum συνδυαστική ιπποδύναμη είναι 313 άλογα
Δείτε περισσότερες λεπτομέρειες για τη νέα BMW Χ5 πατώντας ΕΔΩ