To γράμμα “Μ” που συνοδεύει αρκετά μοντέλα της BMW είναι μοναδικό και κυρίως για δύο λόγους που Όπου… “Μ” και μάλαμα! Αρκεί να είσαι κάτοχος! αφορούν στην εμφάνιση και στις επιδόσεις.
Στην Ελλάδα οι περισσότεροι γνωρίζουν τις εκδόσεις Μ3 και Μ5, όμως στην γκάμα συναντούμε και άλλα μοντέλα που εφοδιάζονται με το γράμμα “Μ”. Μεταξύ αυτών και την Μ2, ένα coupe μοντέλο που το γράμμα “Μ” την μεταμορφώνει σε… πύραυλο ή θα τολμούσαμε να πούμε και ως ένα μίνι… super car, τουλάχιστον όσον αφορά το κομμάτι των επιδόσεων. Για παράδειγμα όταν μία Ferrari 4598 Italia επιταχύνει από 0 στα 100 σε 3.4 δευτερόλεπτα, η Porsche 911 4S σε 4.5 και η BMW M2 σε 4.3, τότε με τη γλώσσα των αριθμών διαπιστώνουμε πως… κάτι τρέχει με αυτό το μικρό φουσκωμένο «μικρό» της γερμανικής φίρμας.
Παγκόσμια παρουσίαση…
Για να οδηγήσουμε την ολοκαίνουργια Μ2 ταξιδέψαμε μέχρι την Ουγγαρία και συγκεκριμένα στη Βουδαπέστη. Όσοι δεν το γνωρίζουν, η Πρωτεύουσα της Ουγγαρίας διαθέτει αυτοκινητοδρόμιο καθώς Μετά από δύο ώρες πτήσης και 30 λεπτά με το… λωφορείο βρεθήκαμε στην πίστα της Formula 1 για να δοκιμάσουμε τη νέα BMW M2εκεί φιλοξενείται κάθε χρόνο αγώνας Formula 1, που για τη φετινή σεζόν είναι προγραμματισμένος για τις 24 Ιουλίου. Σχεδόν ένα μήνα πριν το γκραν πρι της F1 στην πίστα με την ονομασία Hungaroring, η BMW φρόντισε να παρουσιάσει σε 300 δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο (χωρισμένους σε γκρουπ) το νέο της μικρό… πύραυλο. Το μέρος επιλέχτηκε προκειμένου να καλύπτονται οι προδιαγραφές ασφαλείας αλλά και να μπορείς να οδηγήσεις το σπορ μοντέλο με τους 370 ίππους κα το γκάζι τέρμα το πάτωμα.
Διοργάνωση με ελληνική υπογραφή
Η ημέρα της οδήγησης ξεκίνησε με πρωινό εγερτήριο καθώς έπρεπε να βρισκόμαστε στην πίστα αρκετά νωρίς για να μπορέσουμε να ακολουθήσουμε το πρόγραμμα που είχε σχεδιάσει ο Έλληνας επικεφαλής επικοινωνίας του BMW Group Ν/Ε Ευρώπης, Νίκος Ταγκούλης.
Ο συμπατριώτης μας, μας ενημέρωσε για το πρόγραμμα και ακολούθησε με ομιλία του ο επικεφαλής για τα μοντέλα “Μ”, Jorg Bartels. Η έκπληξη της ημέρας ήταν ο πιλότος του DTM, Antonio Felix Da Costa, με τον οποία είχαμε την χαρά και ευκαιρία να οδηγήσουμε αλλά και να… συνοδηγήσουμε.
Τρεις δοκιμασίες…
Με την ολοκλήρωση της παρουσίασης, οι γκαραζόπορτες άνοιξαν (καθότι βρισκόμασταν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στα Paddocks) και εμφανίστηκε πλειάδα BMW M2 με τους κινητήρες αναμμένους. Δοκιμασίες και γύροι σε όλη την πίστα με… 370 άλογα και απίστευτη ροπή!Ανά ομάδες επιλέξαμε το αυτοκίνητο της… αρεσκείας μας και χωρίς χάσιμο χρόνου ξεκινήσαμε τις δοκιμασίες. Οι υπεύθυνοι είχαν «κόψει» την πίστα σε δύο σημεία που περιλάμβανε απότομες αλλαγές λωρίδας, στροφές και επιταχύνσεις. Φυσικά δεν έλειψαν και οι γρήγοροι γύροι με τέρμα γκάζι σε όλη την πίστα, μία εμπειρία που σίγουρα σου δίνει να καταλάβεις τι σημαίνει στην πράξη BMW M2.
Με τις ρυθμίσεις στο Sport+, έχουμε στα χέρια μας (ή μάλλον… στο πόδι μας) τη μέγιστη ιπποδύναμη των 370 ίππων όπως και την αντίστοιχη ροπή που αγγίζει τα 400 Nm.
Οι δοκιμασίες…
Περιμένεις να σου δώσουν το ΟΚ για να ξεκινήσεις. Κουμπώνεις στο κιβώτιο την 1η, πατάς το γκάζι τέρμα και χωρίς να το καταλάβεις αλλάζεις με τα paddles ταχύτητα σε 2α, σε 3η για περάσεις τις κορίνες Για να πας πολύ γρήγορα πρέπει να ακολουθείς τις αγωνιστικές γραμμές… και να μπεις στην δεξιά στροφή μετά το τέλος της μεγάλης ευθείας.
Το πόδι βρίσκεται τέρμα στο πάτωμα και αλλάζεις τη «γραμμή» από αυτή που συνήθως έχεις μάθει από τους αγώνες της Formula 1 για να ακολουθήσεις αυτή που έχουν διαμορφώσει οι άνθρωποι της BMW. Οδηγείς αριστερά, πατάς τα φρένα τέρμα και ακολουθείς το διαμορφωμένο με κορίνες S για να μπεις σε μία αριστερή. Κρατιέσαι εκεί και πριν περάσεις το φωτοκύτταρο για να «γράψεις» χρόνο πέφτεις και πάλι στα φρένα γι’ ακόμα ένα διαμορφωμένο S πριν την ολοκλήρωση της προσπάθειας.
Πάει και με το πλάι!
Μετά από 4 δοκιμασίες ακολουθεί δοκιμή σε ακόμη ένα ειδικά διαμορφωμένο σημείο της πίστας. Και αυτή τη φορά καταλαβαίνεις την αστείρευτη δύναμη του αυτοκινήτου, μέχρι να ακολουθήσουν οι Η M2 σου δίνει τη χαρά να την οδηγήσεις και με το πλάι! Πισωκίνητο είναι άλλωστε! Μην ξεχνιόμαστε… γρήγοροι γύροι σε όλη την πίστα που οδηγείς… τάπα και όπως πραγματικά θα ήθελες βρισκόμενος πίσω από το τιμόνι της Μ2.
Όταν πιέσεις στο όριο το αυτοκίνητο η υπερστροφή δεν λείπει, όμως (και ανάλογα με τις ρυθμίσεις) ο οδηγός δεν θα το χάσει εύκολα, απεναντίας θα ευχαριστηθεί και την πλαγιολίσθηση. Τα φρένα δείχνουν να μην καταλαβαίνουν από… πίεση και θα το λέγαμε φυσιολογικό για ένα τόσο σπορ μοντέλο και ιδίως όταν εφοδιάζεται με το γράμμα “Μ” της BMW.
Επιδόσεις αλά… mini super car
Η BMW M2 εφοδιάζεται με ένα 6κύλινδρο μηχανικό σύνολο 2.979 κ.εκ. που αποδίδει 370 ίππους και παράγει ροπή 400Nm. Στη γλώσσα των αριθμών, το 0-100 επιτυγχάνεται σε 4.3 δευτερόλεπτα ενώ η Αν μπορείς να την οδηγήσεις όπως πρέπει είναι σίγουρο πως θα την λατρέψεις. τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Εύκολα πάντως αν δεν υπήρχε… κόφτης το νούμερο αυτό θα έφτανε τα 300 χλμ./ωρα. Το εντυπωσιακό όμως είναι πως αυτή η δύναμη των… ίππων και του «στησίματος» ξεδιπλώνονται άνετα στο δρόμο με αποτέλεσμα ο οδηγός να αναρωτιέται αν όντως, η Μ2 είναι τόσο… γρήγορη, κάτι που αποδεικνύεται από τις μετρήσεις.
Δεν χρειάζεται να το πούμε αλλά είναι απόλυτα κατανοητό πως αυτό το μοντέλο είναι ένα παιχνίδι για μεγάλα παιδιά. Ξεχωρίζει όχι μόνο για την δύναμη αλλά για την πίσω κίνηση που θα λατρέψουν οι φαν του είδους. Είναι στιβαρή, έχει ποιότητα by… BMW και είναι σίγουρο πως θα αντέχει όσο και να την σκίζεις. Αυτό άλλωστε το γνωρίζει όσοι καθημερινά χρησιμοποιούν μια “Μ” και συνεχώς αυξάνονται με αμείωτη ένταση.
Στην Ελλάδα είναι ήδη διαθέσιμη…
Δείτε τη γκάμα της BMW σειράς 2 coupe πατώντας ΕΔΩ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | BMW M2 |
Κυβισμός (cc) | 2.979 V6 |
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 370/6.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 400/1.400-5.560 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 4.3 δευτ. |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 250 (περιορ.) |
Μέση Κατανάλωση | 7.9 λτ/100 χλμ. |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 199 |
Τέλη Κυκλοφορίας | 553.22 ευρώ |
Μήκος (μέτρα) | 4.468 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.984 (με καθρέπτες) |
Ύψος (μέτρα) | 1.410 |
Βάρος (κιλά) | 1.595 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 390 |
Τιμή (από…) | 72.751 |