Οδηγεί ο Βασίλης Σαρημπαλίδης
Video – Φωτογραφίες: Χάρης Γκίκας
Τα τελευταία χρόνια, η BMW μας έχει συνηθίσει σε αυτοκίνητα που θυμίζουν περισσότερο έργα τέχνης.
Τρανταχτό παράδειγμα αυτό του εκκεντρικού i8, το οποίο από τη στιγμή που κυκλοφόρησε μας εξέπληξε από κάθε πλευρά, είτε οπτική, είτε τεχνολογική.
Δυναμική επιστροφή
Οι Βαυαροί δεν μένουν με σταυρωμένα χέρια αλλά συνεχίζουν να… προκαλούν, αυτή τη φορά με τη νέα γενιά Με την πρώτη ματιά καταλαβαίνεις πως η 8άρα φτιάχτηκε για… καλλιστεία της Σειράς 8 που επανέρχεται στο προσκήνιο σχεδόν δύο δεκαετίες, μετά. Πρόκειται για ένα επιβλητικό σπορ coupe μοντέλο που σε μαγνητίζει με την ομορφιά του αλλά όπως αποδεικνύεται στην πράξη και με τις δυνατότητες που έχει όταν κινείται στο δρόμο. Το κορυφαίο μοντέλο της BMW είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις, μία diesel και μία βενζίνη με 3.0 και 4.4 λίτρα και 320 και 530 ίππους, αντίστοιχα.
Πίσω από το τιμόνι του γερμανικού μοντέλου αντιλαμβάνεσαι πόσο πολύ έχει προχωρήσει η εξέλιξη των αυτοκινήτων. Δεν χωρά αμφισβήτηση πως η σχεδίαση είναι για καλλιστεία και σε συνδυασμό με τον όγκο (μήκος πάνω από 4,8 μέτρα) και τις κοφτερές γραμμές προσδίδουν αυτό το κάτι ξεχωριστό που το καθιστούν μοναδικό στο είδος του.
Πολυτέλεια και μοναδικότητα
Στο εσωτερικό κυριαρχεί η πολυτέλεια η οποία ξεπερνά τις προσδοκίες. Το ζήσαμε στην 8άρα που είχαμε στα χέρια μας καθώς η συγκεκριμένη έφερε και χαρακτηριστικά του BMW Individual, του τμήματος εκείνου που Αίσθηση κάνει το επεξεργασμένο γυαλί σε διάφορα αξεσουάρ όπως στον λεβιέ κ.ά.αναλαμβάνει να δημιουργήσει ξεχωριστά και μοναδικά υλικά ανάλογα με τα γούστα του ιδιοκτήτη. Από εκεί και πέρα ένας ψηφιακός κόσμος ξεδιπλώνεται στην καμπίνα, με τον πίνακα οργάνων να διαμορφώνεται σύμφωνα με τα γούστα του οδηγού και την οθόνη υψηλής ευκρίνειας στην κεντρική κονσόλα να δίνει πληροφορίες για τα πάντα.
Ξεχωριστή εικόνα που βιώνεις στην καμπίνα είναι το ειδικά επεξεργασμένο γυαλί που συναντούμε στο λεβιέ ταχυτήτων, στο κουμπί start-stop κ.ά. όπως και η αφή σε πολλά υλικά, από το δέρμα, τα κουμπιά κ.ο.κ. Από πλευράς χώρων, άνετα θα καθίσουν δύο ενήλικες επιβάτες καθώς τα πίσω καθίσματα μπορούν να φιλοξενήσουν δύο μικρά παιδιά. Οι χώροι για τα μικροαντικείμενα υπάρχουν παντού και είναι σίγουρο πως θα λατρέψουν όλοι οι επιβάτες. Αρκετά μεγάλος και ο χώρος αποσκευών που αγγίζει τα 420 λίτρα.
Diesel… φωτιά
Στο οδηγικό κομμάτι, ο τρίλιτρος diesel μπορεί να φαντάζει μικρός για τον όγκο του αυτοκινήτου, όμως στην Το πρόβλημα με την ποιότητα κύλισης είναι πως δεν αντιλαμβάνεσαι τα… γκάζια που έχει πράξη τα πράγματα είναι διαφορετικά. Και αυτό διότι ο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας αποδίδει 320 ίππους, παράγει 680Nm ροπή και στη γλώσσα των αριθμών τα νούμερα μιλούν από μόνα τους. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 4,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα. Αυτό όμως που ενδιαφέρει όταν κινείσαι με την BMW 840d είναι η ποιότητα κύλισης στο δρόμο.
Εδώ υπάρχει και το… πρόβλημα της ταχύτητας καθώς ο τρόπος που το γερμανικό μοντέλο «καταπίνει» τα χιλιόμετρα σε κάνει πολλές φορές να ξεχνιέσαι. Αξίζει να προσθέσουμε και το σύστημα xDrive, που μεταφέρει την κίνηση στους τέσσερις τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες και προσδίδει επιπλέον επαφή με το δρόμο, όπως και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
Κάθε στιγμή ξεχωριστή…
Στο διά ταύτα, η BMW Series 8 είναι ένα μοντέλο που δεν χρειάζεται συστάσεις. Έχει να σου προσφέρει τα… Όσο και να την οδηγείς πάντα θα θέλεις κι άλλο… πάντα αρκεί να είσαι διατεθειμένος να την κάνεις δική σου.
Είναι ένα αυτοκίνητο που μπορείς να το οδηγείς καθημερινά, να κάνεις ταξίδια και να μην χρειάζεται να ξοδεύεις μία περιουσία σε καύσιμα, ενώ την ίδια ώρα έχεις στη διάθεσή σου πολύ καλές επιδόσεις. Το σίγουρο είναι πως η συμβίωση μαζί της θα σε ταξιδεύει σε έναν άλλον κόσμο.
Αυτός άλλωστε είναι ο σκοπός, από ένα μοντέλο, που φτιάχτηκε για να μετατρέπει την κάθε απλή στιγμή σε ξεχωριστή…
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την BMW Series 8 πατήστε ΕΔΩ
Δείτε το video με το ταξίδι που κάναμε αυθημερόν Αθήνα – Ελαφόνησος – Αθήνα με την BMW 840d
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | BMW 840d |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 2.993 (TwinPower turbo) |
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 320/4.400 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 680/1.750-2.250 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 4,9 δευτ. |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 250 |
Μέση Κατανάλωση | 5,9 – 6,2 λτ./100 χλμ. |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 154 γρ./χλμ |
Τέλη Κυκλοφορίας | 284,9 ευρώ |
Μήκος (μέτρα) | 4,843 |
Πλάτος (μέτρα) | 1,902 |
Ύψος (μέτρα) | 1.341 |
Βάρος (κιλά) | 1.905 |
Τιμή | 138.800 ευρώ |