Αποστολή στην Αυστρία
Λουκάς Παπαλάμπρος
Η αυλαία ανοίγει… Οι πρωταγωνιστές λαμβάνουν θέσεις στην ορχήστρα. Ο μαέστρος κουνά ρυθμικά την μπαγκέτα του και το κονσέρτο ξεκινά. Στη θέση των κρουστών και των πνευστών βρίσκονται όμως επτά μοντέλα, περισσότεροι από 3.000 ίπποι, έξι V8 κινητήρες και ένας εξακύλινδρος. Το αποτέλεσμα, ωστόσο, είναι το ίδιο. Μία συμφωνία αισθήσεων!
Στις όχθες του Δούναβη με όλα τα BMW M
Στην πίστα του Wachauring (Βαχάουρινγκ), λίγο έξω από τη Βιέννη, εκεί όπου εδρεύει μία από τις πιο διάσημες συμφωνικές ορχήστρες του κόσμου, νιώσαμε και εμείς μαέστροι. Με τη δική μας μπαγκέτα, προσπαθήσαμε να δώσουμε ρυθμό σε όλα τα μοντέλα M της BMW, να νιώσουμε τον εκπληκτικό ήχο της ατμοσφαιρικής Μ3, να τιθασεύσουμε τη Μ5 των 560 ίππων, τις επιβλητικές Μ6 Coupe και Convertible, τις θηριώδεις X5M και X6M και να παίξουμε στο όριο με την αλά καρτ Μ 135i.
Η BMW μας έδωσε την ευκαιρία, λοιπόν, να οδηγήσουμε όλα τα κορυφαία αυτοκίνητα της γκάμας της σε ένα σπάνιο event, που σου υπενθυμίζει ότι στην αγορά δεν κυκλοφορούν μόνο μικρά μοντέλα, με κινητήρες diesel, οικονομικά και χωρίς τέλη κυκλοφορίας.
Από την ατμόσφαιρα… στους twin turbo
Η πρώτη επαφή είναι με τη M3 του V8 ατμοσφαιρικού κινητήρα, την οποία ίσως οδηγήσαμε για τελευταία φορά, αφού η νέα γενιά με τα turbo βρίσκεται προ των πυλών. Ένα καθαρόαιμο sport car με 420 ίππους, ένας θρύλος της αυτοκίνησης με κόφτη στις 8.300 σ.α.λ.. Στρίβει ανάλογα με τα δικά σου όρια, κινείται ταχύτατα, ντριφτάρει με όποιο τρόπο θες, με τον ήχο του μοτέρ να εξουσιάζει την ατμόσφαιρα. Αν απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά συστήματα όμως, δεν συγχωρεί λάθος. Αυτό το αυτοκίνητο είναι ακριβές αλλά και απόλυτο. Ο «παράδεισος» αλλά και η «κόλαση» μαζί. Γι’ αυτό και δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο.
Περνώντας στη νέα Μ5 με τον V8 twin turbo κινητήρα των 4,4 λίτρων και των 560 ίππων, νιώθεις από την πρώτη στιγμή τη δύναμή της. Καταπίνει τα χιλιόμετρα με περίσσια άνεση, ανεβάζει στροφές με εκπληκτικό ρυθμό και περνάει τις στροφές θαρρείς και είναι τρένο. Σε σχέση με τη M3, είναι όμως πιο φιλική, νιώθεις πιο άνετα μαζί της και δεν φοβίζει, ακόμα και αν το παρακάνεις. Το πρώτο μοντέλο του τμήματος M με ιστορία 29 ετών βρίσκεται πλέον στην 5η γενιά του, όντας καλύτερο από ποτέ.
Οι σταρ
Οι M6 Coupe και Convertible είναι από άλλο πλανήτη. Ανήκουν σε δική τους κατηγορία και αποτελούν τις σταρ της γερμανικής φίρμας. Οι καμπύλες – ειδικά της coupe – σε καθηλώνουν, με την καμπίνα να είναι σπορ και πολυτελής. Παρά τις μεγάλες διαστάσεις τους, στον δρόμο αναδεικνύουν χαρακτηριστικά αυτοκινήτων υπερ- υψηλών επιδόσεων. Φέρουν τον ίδιο κινητήρα με τη M5, με την αστείρευτη ροπή που παράγεται όταν πατάς το γκάζι να σε συνεπαίρνει. Όλα είναι ρυθμισμένα τέλεια. Από το σύστημα διεύθυνσης, την ενεργή ανάρτηση, το επτατάχυτο ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τα φρένα με τις εξαπίστονες δαγκάνες και τους διάτρητους, αεριζόμενους δίσκους.
Φόβος και τρόμος
0-100 σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα. Αυτό και μόνο δείχνει τι μπορούν να κάνουν οι X5M και X6M. Δύο θηριώδη οχήματα με τεράστιο όγκο, που τρομάζουν από την πρώτη ματιά. Μπορεί να μην έχουν τα κρατήματα των παραπάνω μοντέλων, είναι όμως πανίσχυρα και έχουν ένα εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης. Κινούνται ταχύτατα, με το μοτέρ, το πλαίσιο, το τιμόνι και τα ηλεκτρονικά συστήματα να μετατρέπουν δύο πολυτελή SUV σε αποτελεσματικά «όπλα», που όμως απαιτούν σεβασμό.
Σαν καρτ
Το φθηνότερο και ίσως το μοναδικό μοντέλο το οποίο μπορεί να πουληθεί στην Ελλάδα αυτήν την περίοδο είναι η Μ 135i. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα, έχει εξακύλινδρο κινητήρα και αποδίδει πολύ χαμηλότερους ίππους (320). Είναι όμως ισάξια των παραπάνω, τουλάχιστον σε οδηγική αίσθηση.Κάθισμα και τιμόνι νομίζεις ότι γίνονται ένα μαζί σου, επιταχύνεται από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα, κινείται στην πίστα σαν καρτ, με την πίσω κίνηση να αποδεικνύει γιατί τα δυνατά αυτοκίνητα πρέπει να είναι πισωκίνητα. Ένα παιχνίδι για μεγάλα παιδιά!