Αποστολή στην Ολλανδία
Λουκάς Παπαλάμπρος
Μια ιδέα που έγινε πραγματικότητα. Ένα προϊόν που υλοποιήθηκε από μια κόλλα χαρτί, ένα αυτοκίνητο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Το νέο i3 φέρνει την επανάσταση στο χώρο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όντας ό,τι πιο πρωτοποριακό έχουμε δει ποτέ. Το οδηγήσαμε στην Ολλανδία, μια από τις πιο φιλικές χώρες προς το περιβάλλον και «βγάλαμε το καπέλο» στη βαυαρική φίρμα.
Ξεκινά μια νέα εποχή
Όταν φθάσαμε στο Άμστερνταμ με τους υπόλοιπους Έλληνες συναδέλφους για να δούμε και να οδηγήσουμε το i3, προσωπικά ήμουν πολύ επιφυλακτικός. Τα στελέχη της BMW καμάρωναν για αυτό που έχουν φτιάξει, γελούσαν, ήταν πανευτυχείς και έδειχναν μια υπερβολική σιγουριά, που σε εμένα προσωπικά «γεννούσε» άλλες σκέψεις και αισθήσεις. Ναι, η γερμανική φίρμα έχει ορισμένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα, αλλά σκεφτόμουν ότι αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να κατασκευάσει ένα αντίστοιχο μοντέλο σε ένα σχετικά άγνωστο χώρο, όπως αυτός της ηλεκτροκίνησης. Από την πρώτη στιγμή, έκανα συνεχώς ερωτήσεις, προσπαθούσα να καταλάβω τι περιμένουν από αυτό το αυτοκίνητο, από πού πηγάζει αυτή η βεβαιότητα, πώς θα πετύχουν αυτά που λένε ή τουλάχιστον αυτά που άφηναν να εννοηθούν.
Έφθασε η ώρα!
Οι πόρτες ανοίγουν με αντίθετη φορά και δεν έχουν πλαίσιο παραθύρων, τα ελαστικά είναι διαστάσεων
Γρήγορο και διασκεδαστικό
Απίστευτη επιτάχυνση και ρεπρίζ
Όταν ήρθε η στιγμή να οδηγήσουμε το i3 δεν φανταζόμουν σε καμία περίπτωση ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι τόσο γρήγορο. Με 170 ίππους και 0-100 σε 7,2 δευτερόλεπτα, είναι ταχύτερο ακόμα και από βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Έχει άμεση απόκριση στο γκάζι, στις ευθείες προσπερνά τα υπόλοιπα αυτοκίνητα με απίστευτη ευκολία και όταν θελήσεις να σταματήσεις, απλά αφήνεις το πόδι από το γκάζι. Το τελευταίο χρειάζεται λίγο χρόνο να το συνηθίσεις, καθώς το δεξί πεντάλ λειτουργεί και όπως αυτός της πέδησης, χάρη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Έπειτα από λίγα χιλιόμετρα όμως, το βρίσκεις
Η αυτονομία είναι το ζήτημα
Φορτίζει σε μισή ώρα
Η αυτονομία του i3 κυμαίνεται από 130 έως 160 χιλιόμετρα και έχει τρία προγράμματα λειτουργίας (Comfort, Eco Pro και Eco Pro+). Όταν τελειώσει η ενέργεια των μπαταριών, μπορεί να φορτιστεί πλήρως από μια οικιακή πρίζα σε περίπου 8 ώρες ή από τον ταχυφορτιστή σε μόλις 30 λεπτά. Στη χώρα μας, η BMW Ελλάς, βρίσκεται σε συζητήσεις με ιδιωτικές εταιρείες, ώστε να τοποθετηθούν αρχικά σε κομβικά σημεία της Αθήνας – όπως κεντρικούς δρόμους και εμπορικά κέντρα – χώροι φόρτισης.
Προσωπικά, επειδή θεωρώ ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν είναι απλά ένα μικρό πόλης, αλλά ένα όχημα με το οποίο μπορείς να ταξιδέψεις άνετα για 3-4 ώρες, η αυτονομία είναι το μοναδικό ψεγάδι, ωστόσο στον χώρο των ηλεκτροκίνητων γνωρίζουμε ότι αυτό δεν αποτελεί πλεονέκτημα.
Μπλακ Τζακ
Λεπτά ελαστικά με ζάντες 19 ιντσών!
Φουτουριστικό, αντισυμβατικό, προσεγμένο σε κάθε λεπτομέρεια, οικολογικό 100%, γρήγορο και με αρκετές δόσεις lifestyle. Το νέο i3 διαφέρει από κάθε άλλο τετράτροχο παραγωγής. Είναι αναμφισβήτητα το πιο ενδιαφέρον αυτοκίνητο που έχουμε δει εδώ και πολλά χρόνια και αυτό που μπορεί να φέρει την ηλεκτροκίνηση στη ζωή και των Ελλήνων. Η τιμή των 36.150 ευρώ, για τους περισσότερους είναι απαγορευτική, αλλά για αυτούς που έχουν την οικονομική δυνατότητα να το αγοράσουν, διαβεβαιώνω ότι αξίζει κάθε δεκάρα.
Στην πόλη είναι ευέλικτο και σβέλτο
Στον ακοικτό δρόμο κινείται σαν GT
Κάναμε και test στην πίστα για δούμε τη συμπεριφορά του σε συνθήκες πίεσης
Δείτε πόσο λεπτά είναι τα καθίσματα
Ενιαίο πάτωμα που αυξάνει την ευρυχωρία
Στα πίσω καθίσματα χωρούν άνετα δύο ενήλικες
Ευρύχωρο το πορτμπαγκάζ
Αυτό είναι το κλειδί
Το κιβώτιο ταχυτήτων πίσω και δεξιά από το τιμόνι
Μέσω του smartphone μπορείς να ελέγξεις κάθε λειτουργία
Πολύ σύντομα τα πρώτα i3 θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας