Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης
Η Bentley είναι μία μάρκα που στο μυαλό του κόσμου έχει συνδεθεί με την πολυτέλεια και τη χλιδή. Τώρα τι σχέση μπορεί να έχει αυτό με την Ελλάδα είναι μία άλλη ιστορία και ιδίως τα τελευταία χρόνια που το αυτοκίνητο αντιμετωπίζεται κάτι σαν… έγκλημα. Πριν από 4-5 χρόνια τα αυτοκίνητα της βρετανικής φίρμας που κυκλοφορούσαν ανάμεσά μας ήταν περισσότερα από 100 μέχρι να φτάσουμε τα 60-70 που είναι σήμερα, λόγω της κρίσης.
Το μοντέλο που άλλαξε τα δεδομένα…
Η αγορά της Ελλάδας είναι πολύ μικρή σε όγκο ταξινομήσεων καθώς σε όλο τον κόσμο πωλούνται σχεδόν 10.000 αυτοκίνητα της Bentley με το κορυφαίο μοντέλο να είναι το Continental GT. To συγκεκριμένο διατίθεται με ένα νέο κινητήρα 4.0 λίτρων ο οποίος αποδίδει 500 ίππους. Το βρετανικό sport car είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και να πάρουμε μία γεύση από την μοναδικότητα του, που το καθιστά ξεχωριστό παγκοσμίως δικαιολογώντας την τεράστια εμπορική του επιτυχία.
Η αίσθηση πίσω από το τιμόνι της Continental GT είναι μοναδική…
Συνδυασμός πολυτέλειας και επιδόσεων…
Πριν αναλύσουμε τα περί αυτοκινήτου ας δικαιολογήσουμε τον τίτλο περί… διαβόλου. Βλέποντας ότι οι άνθρωποι της μάρκας έχουν καταφέρει να συνδυάσουν με απόλυτη ακρίβεια την πολυτέλεια και τις επιδόσεις μόνο… διαβολική συμφωνία των δύο αυτών δεδομένων θα μπορούσαμε να την χαρακτηρίσουμε.
Μπαίνοντας στην πολυτελή καμπίνα, τα κορυφαία υλικά αλλά και το ξεχωριστής ποιόττητας δέρμα, τα αντιλαμβάνεσαι με το… καλημέρα και σου αλλάζουν την διάθεση. Αυτό που εντυπωσιάζει οι λεπτομέρειες που έχουν δοθεί στην συναρμολόγηση των υλικών αλλά και στις ξύλινες επιφάνειες. Περιττό θα ήταν να αναφερθούμε στον εξοπλισμό καθώς σε αυτόν συμπεριλαμβάνοντα τα πάντα. Η θέση οδήγησης δεν κουράζει. Απεναντίας, «αγκαλιάζει» το σώμα ιδανικά, είτε ο οδηγός επιλέξει να κινηθεί φυσιολογικά είτε όχι. Σίγουρα δεν έχει το «αγκάλιασμα» των μπάκετ καθισμάτων της έκδοσης supersport που θα θεωρούσαμε όμως υπερβολή για αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης (και όχι αγωνιστικής). Η GT φιλοξενεί τέσσερις επιβάτες, δύο ενήλικες και δύο μικρά παιδιά πίσω.
Μπορεί το βάρος να είναι περισσότερα από 2.300 κιλά, αλλά… το άτιμο στρίβει!
Μελωδία 8 κυλίνδρων…
Καθισμένος αναπαυτικά στο κάθισμα του οδηγού τοποθετείς το κλειδί στην μίζα που βρίσκεται αριστερά το τιμονιού. Πατάς το κουμπί έναρξης του κινητήρα και ακούς ένα μοναδικό ήχο που συνηθίζουν να βγάζουν τα μηχανικά σύνολα με 8 κυλίνδρους. Ο λεβιές στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο μπαίνει στη θέση D και απλά πατάς το γκάζι, που αν γίνει απότομα θα ζήσεις και την αίσθηση του 0-100 σε 4.6 δευτερόλεπτα. Με ανώτατη ταχύτητα τα 303 χλμ./ώρα, 660 Nm ροπής και 500 – όπως προαναφέραμε – άλογα, το τελικό αποτέλεσμα είναι σίγουρο ότι θα ικανοποιήσει σε τέτοιο βαθμό που θα θέλεις… και άλλο!
Άμα το συναντήσετε στο δρόμο απλά θαυμάστε το…
Λειτουργία μισών κυλίνδρων…
Ένα χαρακτηριστικό της νέας Continental GT και σε σύγκριση με την προηγούμενη γενικά, βρίσκεται στους… κυλίνδρους, οι οποίοι λειτουργούν ανάλογα με τις οδηγικές ορέξεις. Για παράδειγμα, αν το γκάζι δουλεύει… υπερωρίες, τότε λειτουργούν και οι 8 κύλινδροι, παράγοντας έναν καταπληκτικό ήχο. Αν ο οδηγός κινείται φυσιολογικά τότε η λειτουργία γίνεται με τους τέσσερις. Με αυτό τον τρόπο, επιτυγχάνεται εξαιρετική οικονομία καυσίμου, που έχει μειωθεί σε ποσοστό σχεδόν 40% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το εργοστάσιο δίνει μέση κατανάλωση 10.5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα αλλά στην πράξη το νούμερο αυτό κυμαίνεται κοντά στα 14 λίτρα, που δεν είναι καθόλου άσχημα για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Το καλό έγινε… καλύτερο!
Με τη νέα γενιά φαίνεται ξεκάθαρα πως οι μηχανικοί της Bentley πέρασαν πολύ χρόνο στο να κάνουν το καλό καλύτερο και να αλλάξουν τα δεδομένα της συγκεκριμένης κατηγορίας. Δημιούργησαν ένα μοντέλο διασκεδαστικό, επιβλητικό και με άφθονη δόση τεχνολογίας. Σίγουρα όλα δείχνουν τέλεια πάνω του, αν εξαιρέσεις το χώρο για τους πίσω επιβάτες και τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι για τις αλλαγές των ταχυτήτων.
Το Continental GT απευθύνεται σε ένα πολύ ειδικό κοινό που στην Ελλάδα ακόμα και αυτό έχει… παγώσει τις αγορές λόγω της υψηλής φορολογίας. Με τιμή που ξεπερνά τα 300.000 ευρώ (στην Ελλάδα) είναι σίγουρο πως λίγοι τυχεροί θα την γευτούν εκτός και εάν τα δεδομένα αλλάξουν και η φορολογία μειωθεί σε φυσιολογικά επίπεδα όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη.
Τέλος αξίζει να αναφέρουμε πως η νέα Continetal GT που εισάγεται από την Bentley Athens είναι ακόμα και διαθέσιμη ως test drive, γεγονός που δείχνει ότι η εταιρεία ακόμα και σε αυτό το αρνητικό οικονομικό κλίμα «παίζει» πολύ δυνατά…
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (cc) | 3.993 κ.εκ. V8 |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 500/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 660/1.700 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 4.6 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 303 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 10.5 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 246 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας | 688.8 € |
Μήκος (μέτρα) | 4,806 |
Πλάτος (μέτρα) | 1,944 |
Ύψος (μέτρα) | 1,404 |
Βάρος (κιλά) | 2.295 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 358 |
Τιμή (από…)* | Κ.Π.** |
* με όφελος απόσυρσης
** κατόπιν παραγγελίας
Και πολυτελή και σπορ…
Ο κινητήρας των 4.0 λίτρων αποδίδει 500 ίππους…
Ανοίγει η πόρτα του οδηγού και αντιλαμβάνεσαι την περίσσια πολυτέλεια…
Η Continental GT “καταπίνει” με ευκολία χιλιόμετρα ενώ δεν καταλαβαίνει ούτε από… λακκούβες
Απίστευτη φωτογραφία που δεν είναι εργοστασιακή αλλά την έχει τραβήξει ο φωτογράφος Γιώργος Καραγιωργάκης στην Ελλάδα…
Ελαστικά διαστάσεων 275 με προφίλ 35 σε ζάντες 21 ιντσών…