Αποστολή στην Γερμανία: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Πριν από λίγες ημέρες το Audi R8 κατάφερε να αποσπάσει τον τίτλο “World Performance Car 2016”. Με Όταν λέμε οδηγούμε το νέο παγκόσμιο αυτοκίνητο 2016 το εννοούμε!!! λίγα λόγια αναδείχτηκε το κορυφαίο – απόλυτο αυτοκίνητο επιδόσεων στον κόσμο και θα τολμούσαμε να πούμε, όχι άδικα.
Μία άποψη που δεν μας έρχεται… ουρανοκατέβατη αλλά εξαιτίας του τριήμερο ταξιδιού που πραγματοποιήσαμε στην Γερμανία για να το δοκιμάσουμε σε πραγματικές συνθήκες και στο… φυσικό περιβάλλον μίας πίστας, την κορυφαία έκδοση του R8 με την κωδική ονομασία plus. Για να γίνω κατανοητός, η έκδοση αυτή αποδίδει 610 ίππους όταν η… απλή έκδοση του R8 έχει 540.
Πριν διαβάσετε το κείμενο και απολαύσετε τις φωτογραφίες δείτε το παρακάτω video και ονειρευτείτε… Δώδεκα αναμμένα… μοτέρ από Audi R8 V10 plus των 610 ίππων το καθένα!
Super car σκέτη πρόκληση!
Το R8 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2006. Αν και στην Ελλάδα δεν έχουν πουληθεί πολλές μονάδες, αρκετοί το γνωρίζουν από την πετυχημένη διαφήμιση, με το R8 στο… Maranello, την πόλη της Ferrari.
Πλέον η νέα γενιά είναι διαθέσιμη (ακόμα και στην Ελλάδα) και σκοπό έχει να προκαλέσει όχι μόνο τη Ferrari αλλά και όλη την κατηγορία των super car… Το καταλαβαίνεις από την πρώτη στιγμή που θα καθίσεις πίσω από το τιμόνι και το συνειδητοποιείς όταν πατάς τέρμα το γκάζι.
H… προκλητική διαφήμιση του Audi R8 που ακόμα και σήμερα συζητιέται…
Καθημερινό αυτοκίνητο και super car μαζί
Αυτό είναι και το μυστικό της Audi για το νέο R8. Να είναι ένα καθημερινό αυτοκίνητο, να πατάς το τέρμα το Το «τέρας» των 610 ίππων είναι τόσο φιλικό που αναρωτιέσαι αν ο αριθμός των… αλόγων είναι αληθινός!γκάζι, άρα να έχεις εξωπραγματικές επιδόσεις και να μην το… καταλαβαίνεις. Δεν είναι υπερβολή όσα γράφω το οποίο κάνω έχοντας… σώας τα φρένας μετά την εκπαίδευση που έκανα μαζί με άλλους συναδέρφους στην ολοκαίνουργια πίστα της Audi σχεδόν 20 χιλιόμετρα έξω από το Ίγκολσταντ, την έδρα της μάρκας.
Για να οδηγήσεις όμως σωστά την κορυφαία έκδοση του Audi R8 στην πίστα πρέπει να ακολουθήσεις μία συγκεκριμένη εκπαίδευση από ανθρώπους της εταιρείας. Έτσι και έγινε…
Φτάνοντας στην πίστα μπαίνεις σε ένα μεγάλο κτήριο, όπου βρίσκεται η γραμματεία, αίθουσες ενημέρωσης, εστιατόριο και φυσικά όλες οι γρήγορες εκδόσεις μοντέλων της Audi. Δεσπόζει το R8 V10 Plus που το βλέπεις μόλις μπαίνεις στο συγκεκριμένο κτήριο…
Το μάθημα ξεκινά!
Χωρίς πολλά πολλά, αρχίζει το… μάθημα., αρχικά με το Έλληνα εκπαιδευτή Κώστα Μανούσο ο οποίος μας βομβαρδίζει με ενημέρωση για το R8 και αργότερα από τον Ολλανδό που μας δίνει πληροφορίες για το πως πρέπει να οδηγήσουμε ένα τέτοιο αυτοκίνητο και ποιους κανόνες πρέπει να ακολουθήσουμε.
Αυτό είναι το πρώτο στάδιο…
Σλάλομ στο βρεγμένο…
Το δεύτερο στάδιο, περιλαμβάνει οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα με δύο συγκεκριμένες δοκιμασίες. Η πρώτη αφορά οδήγηση σλάλομ, αριστερή στροφή, και πάλι κορίνες, φρενάρισμα με τέρμα το φρένο.
Ακολουθεί δεύτερη διαδικασία, όπου αυτή τη φορά πρέπει να ξεκινήσεις με το γκάζι τέρμα, να φρενάρεις σε συγκεκριμένο σημείο, να στρίψεις στα φρένα και να σταματήσεις. Η εκπαίδευση αυτή κρατά κοντά στη μία ώρα (συνολικά συμμετέχουν 12 αυτοκίνητα)…
Δείτε τον Stratisino να κάνει σλάλομ με Audi R8 V10 plus
Δείτε την διαδικασία φρεναρίσματος….
Οδήγηση στην πίστα
Τρίτο στάδιο και… φαρμακερό. Αυτό που περιμένεις να πραγματοποιήσεις με αγωνία. Να μπεις στην πίστα και να οδηγήσεις γρήγορα – πολύ γρήγορα – και με αγωνιστικές γραμμές, το R8 V10 Plus. Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες των έξι αυτοκινήτων και μπροστά μας έχουμε από έναν εκπαιδευτή. Τον ακολουθούμε και ακούμε τις οδηγίες από τον ασύρματο.
Οι ρυθμίσεις του αυτοκινήτου δεν… αλλάζουν για ευνόητους λόγους αν και στην καθημερινότητα έχεις την επιλογή να κάνεις αυτό που θες, όπως το θες. Γύρο με το γύρο ο ρυθμός ανεβαίνει, καθώς πρέπει να μάθεις την πίστα, να βρεις τα «πατήματα» της, τις ταχύτητες (που τις κάνεις με τα Paddles πίσω από το τιμόνι)…
Απόλυτη ευχαρίστηση…
Πολύ γρήγορα καταλαβαίνεις πως η νέα γενιά δεν έχει σχέση με την προηγούμενη. Όχι μόνο είναι πιο φιλική αλλά και πιο γρήγορη. Το πρόβλημα είναι πως θες κι… άλλο, αλλά πόσο; Αντιλαμβάνεσαι πως Και εκεί που νομίζεις ότι όλα τελείωσαν έρχεται και το… κερασάκι στην τούρτα σε αυτό το αμάξωμα «χωρούν» και περισσότερα άλογα! Τόσο απλά.
Η διαδικασία οδήγησης στην πίστα είναι η πιο ωραία καθώς μαθαίνεις το αυτοκίνητο και πραγματικά το ευχαριστιέσαι. Δυστυχώς τα ωραία πράγματα τελειώνουν αλλά η εμπειρία μίας τέτοιας ημέρας ήταν μοναδική. Μοναδική όσο και το συγκριμένο αυτοκίνητο που όπως προανέφερα κυκλοφορεί και στην Ελλάδα. Μάλιστα αν είστε τυχεροί ίσως δείτε το εντυπωσιακό ελληνικό R8 χρώματος ανθρακί ματ κάπου να κυκλοφορεί στο δρόμο… Ευχόμαστε να δούμε πολλά ακόμη παρά την κρίση.
Η δοκιμή έχει ολοκληρωθεί, ωστόσο υπάρχει και κερασάκι στην τούρτα! Hot laps (lap ήταν τελικά αλλά δεν πειράζει!) ως συνοδηγός με τον εκπαιδευτή στη θέση του οδηγού. Ωραία εμπειρία που μπορείτε να παρακολουθήσετε και στο παρακάτω video.
HOT LAP… με τον εκπαιδευτή στη θέση του οδηγού!
Εκπαίδευση για όλους…
H εκπαίδευση στην πίστα της Audi με R8 ή με τα σπορ μοντέλα της γκάμας μπορεί να την παρακολουθήσει κάθε ενδιαφερόμενος και όχι μόνο οι ιδοκτήτες.
Το μόνο που χρειάζεται είναι να απευθυνθεί σε κάποιον εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο ανά την Ελλάδα και να πάρει πληροφορίες.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το νέο Audi R8 πατήστε ΕΔΩ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Audi R8 V10 Plus |
Κυβισμός (cc) | 5.204 |
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 610/8.250 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 560/6.500 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 3.2 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 330 |
Μέση Κατανάλωση | 12.3 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 287 |
Τέλη Κυκλοφορίας | 1.067.64 |
Μήκος (μέτρα) | 4.427 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.940 |
Ύψος (μέτρα) | 1.240 |
Βάρος (κιλά) | 1.624 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 112 |
Τιμή (από…) | K.Π. |
*η έκδοση με τους 540 ίππους κοστίζει 277.650 ευρώ