Του Περικλή Χαλάτση
Όταν στη δεκαετία του ‘80 είδαμε τα πανίσχυρα Audi Quattro στο ράλι Ακρόπολις δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι αυτά τα αγωνιστικά «όπλα» μερικά χρόνια αργότερα θα τα οδηγούμε στους δρόμους και θα μεταφέρουμε τις οικογένειες μας. Σίγουρα τα αυτοκίνητα αυτά δεν απευθύνονται σε όλες τις κατηγορίες των οδηγών.
Για να το οδηγήσεις χρειάζονται άριστες οδηγικές γνώσεις, καλή αντίληψη του δρόμου, σωστή εκμετάλλευση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων και φυσικά αρκετά χρήματα για να το αποκτήσεις. Υπολογίστε αρχικά 91.780 ευρώ και αν έχετε πρόσθετες απαιτήσεις προσαρμόζετε και την τιμή.
Μπορεί να έχει εκρηκτικές επιταχύνσεις και αγωνιστικά κρατήματα αλλά δεν παύει να είναι σύμφωνα με την Audi Sport GmbH ένα οικογενειακό κουπέ SUV Sportback για ειδικούς πελάτες.
Αν έχεις ένα RS Q3 δεν σκέφτεσαι την κατανάλωση. Άλλωστε δεν μπορείς να έχεις 400 άλογα και να «ταΐζεις» τα μισά. Η τα έχεις και τα χαίρεσαι η δεν τα …ακουμπάς.
Όμως αν θέλετε να μάθετε πόσο αποδίδει τότε …κρατηθείτε. Το Audi RS Q3 2.5 cc αποδίδει 400 PS (από τις 5.850-7.000 rpm) ενώ η ροπή του είναι 480 Nm (1.950-5.850 rpm).Ο ιδιοκτήτης του Audi RS Q3 2.5 cc πρέπει να μάθει να εκμεταλλεύεται τα σύγχρονα βοηθήματα που διαθέτει το αυτοκίνητο.
Η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του αυτόματου κιβώτιου. Ένας διπλός συμπλέκτης Stronic επτά ταχυτήτων παρέχει την απαραίτητη μετάδοση στο SUV.
Πριν ξεκινήσετε τη βόλτα σας
Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι μια ειδική υπηρεσία που ενεργοποιείται αποκλειστικά και μόνο για τον κάθε ιδιοκτήτη, του δίνει λεπτομέρειες για να ξέρει ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται το αυτοκίνητό του.
Στο μοντέλο της δοκιμής μας είναι εμφανής η συνεργασία του κολοσσού κατασκευής καρτών γραφικών για υπολογιστές NVIDIA με την AUDI για την δημιουργία του cockpit και του infotainment.
Η αδρεναλίνη στα ύψη
Πατάτε το κουμπί για να πάρει μπροστά ο κινητήρας και αφού δεθείτε σωστά ξεκινήστε για δυνατές συγκινήσεις. Ένα απλό διακριτικό άγγιγμα στο γκάζι φτάνει για να καταλάβετε πόσο εύκολα … εκτινάσσεται το αυτοκίνητο.
Από 0-100 km/h χρειάζεστε μόλις 4,5” ενώ αν είστε σε κάποια πίστα που μπορείτε να κινηθείτε με ασφάλεια εύκολα θα δείτε τη βελόνα του κοντέρ σας να ακουμπάει τα 250 χιλιόμετρα. Αν είστε σε πίστα και επιλέξετε την επιθετική χαρτογράφηση στο πακέτο κινητήρα-κιβωτίου θα δείτε το κοντέρ σας να φθάνει τα 280 χιλιόμετρα.
Όσα χιλιόμετρα και αν κάνεις δεν χορταίνεις να το οδηγείς. Η σπορ ανάρτηση RS ελέγχει την απόσβεση των αμορτισέρ. Οι αισθητήρες «μετρούν» τις κινήσεις του αμαξώματος. Τα ειδικά αμορτισέρ RS προσαρμόζονται συνεχώς στην κατάσταση του δρόμου και τις συνθήκες οδήγησης.
Με την επιθετική χαρτογράφηση ο ήχος που προέρχεται από την 5κύλινδρη ορχήστρα, σας προδιαθέτει να επιταχύνετε αλλά σας υπενθυμίζουμε ότι οι τροχονόμοι με τα ραντάρ θα σας διακόψουν την «μουσική» απόλαυση.
Η μεγάλη απόλαυση είναι όταν το Audi RS Q3 2.5 cc Sportback κινείται σε ανηφορικούς επαρχιακούς δρόμους με συνεχόμενες στροφές. Εδώ χρειάζεται προσοχή γιατί ένας άπειρος οδηγός που φαντάζεται ότι είναι καλός, μπορεί να βγει πανεύκολα από το δρόμο. Αν και η κίνηση είναι 4Χ4 και τα κρατήματα ιδανικά, αυτός που κρατάει το τιμόνι έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο.
Αν προσθέσετε όλες τις ηλεκτρονικές παραμέτρους που διαθέτει το RS Q3 και ξέρετε πότε θα πρέπει να επιταχύνετε η να επιβραδύνετε σίγουρα θα χαρείτε το αυτοκίνητο.
Έκαναν διαρκώς βελτιώσεις για να παραδώσουν ένα αψεγάδιαστο ακριβό στολίδι.
Η Audi ξανασχεδίασε τα κάτω ψαλίδια των MacPherson και τα σκλήρυνε ακόμη περισσότερο για καλύτερα κρατήματα. Το Stronic συνεργάζεται άριστα με τον κινητήρα. Οι κινήσεις του αυτοκινήτου είναι απόλυτα μετρημένες. Γκάζι, σωστά πλασάρισμα και όχι «ταρζανιές».
Εξωτερικά
Το πίσω σπόιλερ εκτός από την αίσθηση της αγριάδας λειτουργεί για την κάθετη δύναμη στις υψηλές ταχύτητες και βοηθάει έτσι το αυτοκίνητο να στέκεται σωστά στο δρόμο. Αν παρατηρήσετε φαίνεται καθαρά το καμπύλωμα της οροφής.
Πίσω ο προφυλακτήρας έχει ενσωματωμένο διαχύτη και για πρώτη φορά σε RS Q3 φιλοξενεί δύο οβάλ απολήξεις εξάτμισης. Είναι αδύνατον να μπερδέψεις το RS Q3 με τις δύο απολήξεις με οποιοδήποτε άλλο Q3.
Εσωτερικά
Αν ο οδηγός πηγαίνει γρήγορα και είναι σε δρόμο με στροφές δεδομένου ότι η ανάρτηση είναι σκληρή οι πίσω επιβάτες μάλλον θα δυσανασχετήσουν. Αυτό όμως συμβαίνει σε όλα τα αυτοκίνητα απαιτήσεων.
Δείτε το βίντεο