Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

Η πεντάθυρη έκδοση του μικρότερου μοντέλου της γερμανικής φίρμας, φρεσκαρίστηκε αισθητικά, μεγάλωσε σε μήκος, εξοπλίστηκε πλήρως και απέκτησε ένα καινούργιο τρικύλινδρο κινητήρα, που συνδυάζει την απόδοση με την οικονομία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ανανέωση στα σημεία

Το πρώτο Audi στην ιστορία με τρικύλινδρο κινητήρα

Έπειτα από πέντε χρόνια στην αγορά, το Α1 ανανεώθηκε στα σημεία προκειμένου να συνεχίσει δυναμικά την εμπορική του πορεία. Σχεδιαστικά, οι αλλαγές είναι περιορισμένες και μόνο ένα έμπειρο μάτι θα μπορούσε να διακρίνει το facelift που έγινε σε προφυλακτήρες, μάσκα και φώτα. Οι άνθρωποι της Audi αποφάσισαν να διατηρήσουν σχεδόν αναλλοίωτη την εικόνα του βασικού μοντέλου της γκάμας, αυξάνοντας παράλληλα το μήκος κατά 2,1 εκατοστά, χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση των προφυλακτήρων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Premium εσωτερικό

Λιτή, σύγχρονη και εργονομική η καμπίνα

Μπαίνοντας στην καμπίνα, η αίσθηση που αποκομίζεις είναι πώς είσαι σε ένα μεγαλύτερο από άποψη ποιότητας αυτοκίνητο. Η επιλογή των υλικών σε ταμπλό και πόρτες είναι εξαιρετική, όπως και η συναρμογή τους. Σε πολύ καλά επίπεδα κινείται η εργονομία, τα καθίσματα είναι άνετα, με τις θήκες για μικροαντικείμενα να ικανοποιούν.  

Όπως στο εξωτερικό αμάξωμα, έτσι και εδώ δεν υπάρχουν εμφανείς αλλαγές, με τον εξοπλισμό ωστόσο να είναι πιο πλούσιος, αναδεικνύοντας τον πολυτελή χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη TFT 6,5 ιντσών στο κέντρο περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες και είναι σχετικά εύκολο στη λειτουργία του, με τις πλουσιότερες εκδόσεις να διαθέτουν οτιδήποτε επιθυμεί ο ενδιαφερόμενος αγοραστής.

Οδηγός και συνοδηγός δεν πρόκειται να νιώσουν σε καμία περίπτωση ότι βρίσκονται σε αυτοκίνητο κάτω των 4 μέτρων, ωστόσο οι πίσω πρέπει να κάνουν αρκετές παραχωρήσεις, καθώς ο χώρος για τα πόδια και το κεφάλι τους είναι περιορισμένος. Αντίθετα, το πορτμπαγκάζ είναι αρκετά ευρύχωρο για τα δεδομένα της κατηγορίας, έχοντας χωρητικότητα 270 λίτρων και μεγάλο άνοιγμα.

Είναι σίγουρα τρικύλινδρος;

Η έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο δεν έχει τέλη κυκλοφορίας. Αντίθετα με το αυτόματο είναι στα 91,8 ευρώ

Γυρνώντας το κλειδί της μίζας, αμφιβάλλουμε πώς θα καταλάβετε ότι πρόκειται για τρικύλινδρο μοτέρ. Το νέο μηχανικό σύνολο των 999 κ.εκ. που αντικαθιστά τον 1.2 TFSI, δεν εμφανίζει κραδασμούς, ούτε έχει τον κλασικό τραχύ ήχο, κάτι που οφείλεται τόσο στη λειτουργία του, όσο και στην εντυπωσιακά καλή ηχομόνωση της καμπίνας.

Αν και δεν έχει τη δύναμη ενός  Ecoboost για παράδειγμα, φροντίζει να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τους 95 ίππους και τα 160 Nm ροπής, ειδικά όταν συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, το αυτοκίνητο επιταχύνει με γοργούς ρυθμούς τόσο από φανάρι σε φανάρι μέσα στην πόλη, όσο και στον ανοικτό δρόμο, με την κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες να κυμαίνεται γύρω στα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Στιβαρό και άνετο

Καλοστημένο και ευκολοδήγητο

Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι, θα διαπιστώσεις πως το Α1 έχει κατασκευαστεί με στόχο την άνεση των επιβατών. Η ποιότητα κύλισης και το πάτημά του, το κάνουν να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες προτάσεις της κατηγορίας, με την ανάρτηση να απορροφά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να κουράζει. Σε ταχύτητες άνω των 130 χλμ./ώρα, κινείται με σταθερότητα και αρκετά σβέλτα, δίνοντας μια αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό.

Σε διαδρομές με συνεχείς στροφές ανταποκρίνεται με ευκολία στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, είναι προβλέψιμο στις αντιδράσεις του και δεν εμφανίζει κλίση. Η ευελιξία μέσα στα αστικά κέντρα είναι το φόρτε του, το σύστημα start/stop είναι ίσως ένα από τα καλύτερα που έχουμε συναντήσει ποτέ, όχι όμως και το τιμόνι, το οποίο εξακολουθεί να υπολείπεται σε πληροφόρηση σε σχέση με τους άμεσους ανταγωνιστές.

Αφετηρία

Ιδιαίτερα οι γυναίκες οδηγοί θα το εκτιμήσουν δεόντως

Η τιμή των 16.840 ευρώ σίγουρα είναι τσιμπημένη για supermini. Όμως αν θες ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της αγοράς, με premium χαρακτηριστικά, ιδανικό τόσο για καθημερινές μετακινήσεις, όσο και για ταξίδια, τότε πρέπει να το πληρώσεις.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά  Audi A1 Sportback 1.0 TFSI
Κυβισμός (cc) 999 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 95/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 160/1.500
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 11,1
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 186
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 4,2
Εκπομπές Ρύπων CO2 97 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας (ευρώ) 0
Μήκος (μέτρα) 3.973
Πλάτος (μέτρα) 1.746
Ύψος (μέτρα) 1.422
Βάρος (κιλά) 1.135
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 270
 Τιμή (από…) 16.840*

 * με το όφελος της απόσυρσης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης