Αποστολή στη Μαγιόρκα: Λουκάς Παπαλάμπρος
Το νέο Corolla σχεδιάστηκε στο ευρωπαϊκό κέντρο της εταιρείας με βάση τις απαιτήσεις των οδηγών της Γηραιάς Ηπείρου. Προσφέρεται σε τρεις τύπους αμαξώματος και πιο συγκεκριμένα σε πεντάθυρο hatchback, σε τετράθυρο sedan και σε Touring Sport.
Οι αναλογίες του αμαξώματος είναι σαφώς πιο δυναμικές, με έντονες αεροδυναμικές γωνίες, πολύ χρώμιο, μεγάλη μάσκα με πλέγμα και επιθετικά φωτιστικά σώματα. Με απλά λόγια, η Toyota άφησε κατά μέρος τις συντηρητικές καταβολές του παρελθόντος, δημιουργώντας ένα δυναμικό και μοντέρνο αυτοκίνητο, ειδικά στην hatchback εκδοχή.
Στο πίσω τμήμα ακολουθείται πιο σπορτίφ σχεδιαστική γλώσσα, με τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης, τα LED φωτιστικά σώματα σε στυλ μπούμερανγκ, τη διακριτική πτέρυγα και τους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα, να παραπέμπουν περισσότερο σε hot hatch παρά σε ένα τυπικό μικρομεσαίο πεντάθυρο
Οι διαστάσεις είναι ελαφρώς μεγαλύτερες σε σχέση με το Auris, με το μήκος να φθάνει τα 4.370 χλστ., δηλαδή έχει αυξηθεί κατά 40 χλστ., το πλάτος είναι επίσης αυξημένο χάρη στα διευρυμένα μετατρόχια, ενώ μειωμένο κατά 25 χλστ. είναι το ύψος.
Ποιότητα και άνεση
Ανοίγοντας τις πόρτες, το πρώτο που παρατηρείς είναι η μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα. Από εκεί ελέγχεις όλες τις λειτουργίες εύκολα και γρήγορα, συνδέεις το κινητό σου τηλέφωνο και έχεις πρόσβαση σε διάφορες εφαρμογές. Το δεύτερο είναι ο πίνακας οργάνων 7 ιντσών με τις ψηφιακές ενδείξεις και την 3D απεικόνιση και το τρίτο το Head-up display στο παρμπρίζ, διαστάσεων 10΄΄.
Εντύπωση μας έκαναν τα εργονομικά και άνετα καθίσματα, η χαμηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης και τα ανώτερης ποιότητας υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και στις υπόλοιπες επιφάνειες.
Ο χαρακτήρας του νέου Corolla είναι ξεκάθαρα οδηγοκεντρικός, γεγονός που θα εκτιμήσει δεόντως ο κάτοχος.
Οι επιβάτες και ειδικά αυτοί των πίσω καθισμάτων έχουν περισσότερο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι τους, με τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να ανέρχεται στα 361 λίτρα, ικανοποιώντας οριακά τις απαιτήσεις μιας τετραμελούς οικογένειας. Στην περίπτωση της υβριδικής έκδοσης είναι ακόμη χαμηλότερος (313 λτ.), λόγω των μπαταριών. Βέβαια, αν κάποιος επιθυμεί κάτι πιο ευρύχωρο, υπάρχει το sedan με 470 λτ. χωρητικότητας και το Touring Sport με τα 598 λτ.
Όλες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με το πακέτο Toyota Safety Sense, το οποίο περιλαμβάνει όλα τα βασικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως αναγνώριση σημάτων, αυτόματο φρενάρισμα, ενεργό cruise control, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας και πολλά ακόμη.
Βενζίνη και υβριδικό
Όσον αφορά στα μηχανικά μέρη, υπάρχει ένα σύνολο βενζίνης και δύο υβριδικά. Στη βάση της γκάμας βρίσκεται ο κινητήρας 1.2 D-4T απόδοσης 116 ίππων, ακολουθεί η hybrid έκδοση με τον 1.8 λίτρου και τους 122 ίππους, ενώ στην κορυφή βρίσκεται ο καινούργιος υβριδικός με το δίλιτρο μοτέρ και τους 180 ίππους. Τα μοτέρ συνδυάζονται ανάλογα την έκδοση, με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή το CVT.
H Toyota έφτιαξε ένα πραγματικά ενδιαφέρον αυτοκίνητο, ευχάριστο στην οδήγηση και ελκυστικό σε εμφάνισηΣτη Μαγιόρκα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τα δύο υβριδικά σύνολα. Το πρώτο εστιάζει στην οικονομία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν κινεί με άνεση το αυτοκίνητο. Έπειτα από 120 χιλιόμετρα οδήγησης σε εθνική οδό και επαρχιακό δίκτυο, το σύνολο των 122 ίππων έγραψε μόλις 4 λίτρα και μάλιστα υπό πίεση.
Ο ισχυρότερος υβριδικός προσφέρει ανώτερες επιδόσεις, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 7,9 δευτερόλεπτα. Βέβαια, ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, δεν θα δείτε την κατανάλωση να υπερβαίνει τα 5,5 λτ./100 χλμ.
Επιτέλους μία διασκεδαστική Corolla
Το Corolla έχει γράψει τη δική του «χρυσή» ιστορία στην παγκόσμια αυτοκίνηση. Είναι το πιο εμπορικό αυτοκίνητο στον κόσμο, ακολουθώντας πιστά τη φιλοσοφία του Tatsuo Hasegawa, από το 1966: «Το αυτοκίνητο που ζητά η αγορά».
Η συνταγή αυτή απεδείχθη εξαιρετική επιτυχημένη, όμως τώρα ήρθε η ώρα για το επόμενο βήμα. Οι Ιάπωνες αποφάσισαν να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο που είναι εστιασμένο στον οδηγό, ένα όχημα που δείχνει χαρακτήρα και προσωπικότητα, που σε ευχαριστεί να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι του.
Χάρη στη νέα πλατφόρμα TNGA, το Corolla είναι πιο ελαφρύ, άκαμπτο, με καλύτερη κατανομή βάρους και νέες αναρτήσεις. Επίσης, για πρώτη φορά τοποθετήθηκε σύστημα προσαρμοζόμενης απόσβεσης (Adaptive Variable Suspension).
Από τα πρώτα χιλιόμετρα αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για ένα καλοστημένο αυτοκίνητο, που πατάει άψογα στον δρόμο, κινείται ευέλικτα σε πιο απαιτητικές διαδρομές και σε παρακινεί να το πιέσεις λίγο παραπάνω. To σύστημα διεύθυνσης είναι σημαντικά βελτιωμένο, η ανάρτηση έχει πιο σκληρή ρύθμιση χωρίς να θυσιάζεται η άνεση και το πλαίσιο είναι απόλυτα στιβαρό.
Πότε έρχεται και με πόσο;
Στην Ελλάδα, το Corolla θα βρίσκεται μέσα στον Μάρτιο. Οι τιμές ξεκινούν από 17.430 ευρώ για τη hatchback έκδοση με τον 1.200άρη turbo κινητήρα και από 20.800 ευρώ για το υβριδικό των 122 ίππων. Η υβριδική με τους 180 ίππους κοστίζει 25.500 ευρώ. Το station τιμάται στα 22.500 ευρώ και προσφέρεται αποκλειστικά ως hybrid, ενώ το sedan ξεκινά από 17.100 ευρώ και είναι το μόνο που φέρει τον 1.6 ατμοσφαιρικό κινητήρα των 132 ίππων.