Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Τριανταφυλλόπουλος
Καθημερινά, όλοι οι οδηγοί βιώνουν την πολύ αυξημένη τιμή των καυσίμων, με αποτέλεσμα όλοι να αναζητούμε λύσεις για να μειώσουμε τα έξοδά τους. Αυτοί που ήδη έχουν αυτοκίνητα προχώρησαν στη λύση του υγραερίου, που και αυτό με τη σειρά του ετοιμάζεται για τη μεγάλη… σφαλιάρα από το Υπουργείο Οικονομικών, μια και φημολογείται πως από τα 0,90 θα φθάσει να πωλείται 1.20 € το λίτρο.
Από την άλλη, αυτοί (οι… λίγοι) που σκέφτονται να αποκτήσουν καινούργιο αυτοκίνητο ψάχνουν μοντέλα με χαμηλή κατανάλωση και, εάν γίνεται, χωρίς τέλη κυκλοφορίας. Επιπλέον, κοιτάζουν και τον κυβισμό, αφού στην Ελλάδα, τα τελευταία δύο χρόνια, όποιος έχει αυτοκίνητο με πολλά κυβικά θεωρείται… εφοπλιστής. Της μόδας έχει γίνει και το diesel, με τις εταιρείες να προσφέρουν δεκάδες μοντέλα, ενώ από την άλλη υπόσχονται και απίστευτα χαμηλές καταναλώσεις.
Βόλτα σε Αθήνα – Πειραιά
Αποφασίσαμε, λοιπόν, να δοκιμάσουμε τις… δυνάμεις μας και να δούμε κατά πόσο ένα αυτοκίνητο μπορεί να ανταποκριθεί στην πραγματικότητα. Έτσι, βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της σειράς 1 της BMW με κινητήρα diesel 1.6, που αποδίδει 116 ίππους. Με στόχο να σημειώσουμε τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες εντός πόλης, επιλέξαμε μία διαδρομή διάρκειας 2 ωρών, που περιελάμβανε τα πάντα. Ξεκινήσαμε από τη Λεωφόρο Κηφισίας στο Μαρούσι και από εκεί με κατεύθυνση προς Κηφισιά διασχίσαμε τα καταστήματα της περιοχής μέχρι να φτάσουμε στη γέφυρα της Βαρυμπόμπης και να βγούμε στον Κηφισό. Επόμενος σταθμός ήταν ο Πειραιάς και μέσω της Λεωφόρου Συγγρού περάσαμε από Σύνταγμα, Ομόνοια, Λεωφόρο Αλεξάνδρας. Από εκεί και πάλι Κηφισίας με… πέρασμα από το Χαλάνδρι, για να καταλήξουμε στο «δαχτυλίδι» της Λεωφόρου Κηφισίας στο Μαρούσι.
Για να είμαστε ειλικρινείς, δεν περιμέναμε το αποτέλεσμα που σημειώσαμε. Συγκεκριμένα, καταφέραμε με πολύ προσεκτική οδήγηση να καταναλώσουμε μόλις 3,4 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα κατά τη διάρκεια δύο ωρών πίσω από το τιμόνι της BMW Series 1 diesel. Η διαδρομή που καλύψαμε άγγιξε τα 66 χλμ./ώρα και η μέση ωριαία ταχύτητα έφθασε τα 34,7 χλμ./ώρα. Αξίζει να αναφέρουμε πως το 3,4 το είδαμε όταν το ρολόι έδειξε 2 ώρες οδήγησης, μια και στο 1:59 η κατανάλωση ήταν στα 3,3 λίτρα! Με λίγα λόγια, καταφέραμε να πετύχουμε το απίστευτο, όταν το ίδιο το εργοστάσιο δηλώνει 3,4 λίτρα κατανάλωση για οδήγηση εκτός πόλης και 4,4 για αστικό κύκλο!
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (cc) | 1.598 |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 116/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 270/1.750 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 10,5 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 195 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 3,8 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 99 γρ./χλμ |
Τέλη Κυκλοφορίας | 0 € |
Μήκος (μέτρα) | 4,227 |
Πλάτος (μέτρα) | 1,751 |
Ύψος (μέτρα) | 1,430 |
Βάρος (κιλά) | 1.310 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 330 |
Τιμή (από…)* | 25.700 ευρώ |
*Συμπεριλαμβάνεται το όφελος της απόσυρσης
Παρακολουθήστε το σχετικό video
Δείτε φωτογραφίες από την BMW Series 1 Diesel