Αποστολή στη Γαλλικές Άλπεις
Ταξιδεύει ο Λουκάς Παπαλάμπρος

Ιδιαίτερη, σκληροτράχηλη, με καθαρόαιμο off-road χαρακτήρα και πραγματικά εντυπωσιακές δυνατότητες. Οδηγήσαμε στις γαλλικές Άλπεις την ανανεωμένη G-Class, το πιο πολυτελές 4Χ4 παραγωγής, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασής του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η G-Class δεν είναι ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο. Ανήκει σε μια ξεχωριστή κατηγορία, αφού, σε αντίθεση με το σύνολο των σύγχρονων SUV, δεν έχει ούτε μοντέρνα σχεδίαση ούτε οδικά χαρακτηριστικά για άσφαλτο. Είναι ένα τετραγωνισμένο 4Χ4 με αμιγώς off-road φιλοσοφία.
Παρότι παραμένει ίδια εδώ και 33 χρόνια, η G-Class επιβάλλεται από την πρώτη στιγμή. Είναι τόσο θηριώδες το αμάξωμα, που σου δίνει την εντύπωση ότι μπορεί να περάσει από παντού. Στις εκδόσεις AMG, ειδικά στην G 63 των 544 ίππων ή την G 65 με τους 612 ίππους και τα 1.000 Nm ροπής (!), βρυχάται, θαρρείς και είναι λιοντάρι, κάνοντάς σε να μείνεις με το στόμα ανοικτό.

Ανεβαίνει σε πλαγιά με κλίση 100%

Φθάνοντας στο θέρετρο La Clusaz των γαλλικών Άλπεων και βλέποντας τις G-Class να μας περιμένουν, ήταν από τις ελάχιστες φορές που μακαρίζαμε την τύχη μας για την επιλογή που κάναμε πριν από χρόνια να επιλέξουμε αυτό το επάγγελμα. Οι άνθρωποι της Mercedes είχαν φτιάξει μια σειρά διαδρομών μέσα στο βουνό και μια ειδική κατασκευή, για να μας αποδείξουν τι είναι ικανό να κάνει αυτό το αυτοκίνητο. Με έναν συνάδελφο και με τη συνοδεία επαγγελματιών οδηγών της γερμανικής φίρμας, επιλέξαμε αρχικά την G 63 AMG για την πρώτη επαφή μας. Αρχίσαμε να ανεβαίνουμε τους πρόποδες του Mont Blanc από την άσφαλτο, με τον θηριώδη κινητήρα πραγματικά να κλέβει την παράσταση. Παρά το υπερβολικό βάρος του αμαξώματος (σχεδόν 3 τόνους), επιταχύνεται εκπληκτικά, τα φρένα σε κάθε στροφή κάνουν υπερπροσπάθεια για να σταματήσουν το αυτοκίνητο, με τις εξατμίσεις στο πλάι (!) να σκάνε σε κάθε αλλαγή του κιβωτίου 7 G-Tonic. Φθάνοντας στον τελικό προορισμό, ένας από τους επαγγελματίες οδηγούς κάθεται στο κάθισμα του συνοδηγού. Μας πηγαίνει σε μια ειδική διαδρομή, ένα κακοτράχαλο μονοπάτι, με τεράστιες πέτρες, μεγάλες αυλακώσεις, λάσπες, ανηφόρες και κατηφόρες. Βλέποντάς το, είναι η αλήθεια ότι δεν περιμέναμε ποτέ να καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε κάτι τέτοιο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αυτοκίνητο, όμως, έχει μοναδικές ικανότητες, ειδικά στην έκδοση Professional. Με τη βοήθεια και τις οδηγίες του συνοδηγού, στρίβαμε, ανεβαίναμε μονοπάτια, που ακόμα και με τα πόδια θα δυσκολευόμαστε, και περνάγαμε από λίμνες με αρκετό βάθος. Με τα κατάλληλα ελαστικά, η G ανεβαίνει και κατεβαίνει σε πλαγιά με κλίση 100% (45 μοίρες), έχει γωνία προσέγγισης 36 μοίρες, ράμπας 24 μοίρες και αναχώρησης 27 μοίρες! Με λίγα λόγια, τίποτα δεν το σταματά. Στον εξοπλισμό του βρίσκονται δεκάδες συστήματα, όπως τα Command και Distronic Plus, με την καμπίνα να είναι πολυτελής και τεράστια, διαθέτοντας χειρολαβές πάνω, εμπρός, πίσω, όπως θα έπρεπε δηλαδή να έχει κάθε καθαρόαιμο τετρακίνητο. Όσο για την κατανάλωση, είδαμε να φθάνει ακόμα και τα 29 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα στην G 63 AMG.  

Μόνο με παραγγελία στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα η ανανεωμένη G-Class θα έρχεται έπειτα από παραγγελία, με έναν πετρελαιοκινητήρα και τρεις βενζινοκινητήρες, σε εκδόσεις με μακρύ και κοντό μεταξόνιο, αλλά και σε cabrio. Στη βάση της γκάμας βρίσκεται ο τρίλιτρος diesel V6 των 211 ίππων της G 350 BlueTEC, ακολουθεί η G 500 με τον V8 5,5 λίτρων των 387 ίππων, με την G 63 AMG biturbo V8 των 544 ίππων και την G 65 AMG V12 biturbo των 612 ίππων να βρίσκονται στην κορυφή. Όσο για τιμές, ξεκινούν από 99.000 και φθάνουν έως 332.000 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για του λόγου το αληθές δείτε τι μπορεί να κάνει η G-Class

Και εδώ δείτε φωτογραφίες  

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης