Του Περικλή Χαλάτση
Είχαμε ακούσει τόσα πολλά για την Tonale, από την εποχή που ξεκίνησε να σχεδιάζεται μέχρι το πρώτο προ παραγωγής μοντέλο. Οι Ιταλοί είχαν ενθουσιαστεί με το νέο τους δημιούργημα και δεν έχαναν ευκαιρία να το διαφημίζουν είτε με τον Bottas είτε στον ιστορικό αγώνα 1000 Miglia.
Έστω και με κάποια καθυστέρηση -πριν από λίγα 24ωρα- έγινε η πανελλαδική παρουσίαση με τις αστραφτερές Tonale να φιγουράρουν στο Παλαιό Φάληρο. Αμέσως μετά την παρουσίαση παραλάβαμε ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο προκειμένου να το οδηγήσουμε και να σας το παρουσιάσουμε.
Ο Αλέξανδρος Λιώκης, που είναι και ο Lead exterior designer τόσο του πρωτότυπου Tonale, όσο και του μοντέλου παραγωγής ήταν ο κατάλληλος άνθρωπος για να μας πει ποιο είναι το χρώμα που ταιριάζει στην Tonale. Η απάντηση που μας έδωσε ήταν απλή και κατανοητή.
« Όλα τα χρώματα είναι τέλεια. Και το μπλε και το πράσινο και το κόκκινο . Ως Παναθηναϊκός θα επέλεγα την Tonale με το πράσινο χρώμα. Αλλά στο γκαράζ μου θα έβαζα την κόκκινη Tonale…»
Με την πρώτη ματιά σου κάνει αμέσως «κλικ». Δεν υπερβάλουμε. Όσοι ξέρουν από Alfa Romeo θυμούνται τα στοιχεία από το στιλ της μάρκας που τα έκαναν να ξεχωρίζουν. Η χαρακτηριστική GT Line στο προφίλ, τα 3+3 full-LED φωτιστικά σώματα, οι τροχοί “telephone dial”, κ.α.
Από τα πρώτα χιλιόμετρα που κάναμε διαπιστώσαμε ότι πρόκειται για ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της ιταλικής φίρμας -των τελευταίων ετών- με εξαιρετικά κρατήματα στο δρόμο. Μην σας πάει το μυαλό στις θρυλικές αγωνιστικές Alfa Romeo που βλέπαμε στις πίστες με τις εξατμίσεις στα πλάγια.
Συνδυαστικά με τις παραπάνω λειτουργίες σε αμιγώς ηλεκτρικό επίπεδο, το e-Hybrid προσφέρει ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση (με ή χωρίς τη χρήση φρένου) και ενίσχυση της απόδοσης του θερμικού κινητήρα (e-Boosting), ώστε ο πρώτος να λειτουργεί πάντα στο βέλτιστο επίπεδο αποδοτικότητας του.
Η Tonale διαθέτει ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (υγρού τύπου) 7 σχέσεων. Ο βασικός ηλεκτροκινητήρας 48V, απόδοσης 15 kW (20hp) βρίσκεται ανάμεσα στο κιβώτιο και το θερμικό κινητήρα, ενώ ένας ηλεκτροκινητήρας BSG αναλαμβάνει τη φόρτιση της μπαταρίας των 48V και την ομαλή επανεκκίνηση του βενζινοκινητήρα.
Η ροπή (Nm) είναι 240/1500 σ.α.λ και είναι ιδανική για να κρατήσει το ρυθμό στην Tonale στις απαιτήσεις του σύγχρονου οδηγού. Για ακόμη καλύτερη πρόσφυση, το σύστημα Dynamic Toque Vectoring έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει τη ροπή στον ένα τροχό .
Ο νέος θερμικός κινητήρας -που σχεδιάστηκε ειδικά για υβριδικά συστήματα- αξιοποιεί τον εξαιρετικά αποδοτικό κύκλο Miller, λειτουργεί σε υψηλή συμπίεση για κινητήρα Turbo βενζίνης (12:5,1), ενώ το σύστημα ψεκασμού έχει επίσης πολύ υψηλή πίεση (350bar).
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν περνούσε απαρατήρητο. Όπου σταματούσαμε οι ερωτήσεις έπεφταν βροχή. Μας έκανε εντύπωση ότι οι ερωτήσεις ήταν ψαγμένες. Αυτοί που ενδιαφέρονται φροντίζουν και ενημερώνονται σωστά. Βέβαια το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ξεχώριζε για έναν ακόμη λόγο. Ήταν η Hybrid Editione Speciale, με όλα τα διακριτικά που «φωτογράφιζαν» την ποιότητα και την πιστότητα του ολοκαίνουργιου ξεχωριστού μοντέλου.
To προηγμένο τεχνολογικά SUV έχει μεγάλες διαστάσεις.Το μήκος είναι 4.528, το πλάτος 1.601 και το ύψος 1.601. Το μυστικό στην άνεση κυρίως των πίσω επιβατών κρύβεται στο μεταξόνιο που είναι 2.636 mm . Αυτό που μας άρεσε ήταν η απόσταση από το έδαφος ( 156 mm) και η ευκολία που περνούσε τις ανωμαλίες του δρόμου.
Η Tonale έχει ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς (MacPherson) με αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (frequency-selective-damping). Για τους πιο απαιτητικούς προαιρετικά είναι διαθέσιμη και η ενεργή ανάρτηση Alfa Active Suspension.
Τα ελαστικά της Hybrid Editione Speciale είναι 235/40/ R20 AR Tonale Specific . Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Χάρη στο υβριδικό σύστημα η Tonale έχει τη δυνατότητα να ξεκινάει αθόρυβα (Silent Start) χωρίς τη χρήση του θερμικού κινητήρα, να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης (e-Queuing) και να κινείται σε χαμηλές ταχύτητες αμιγώς ηλεκτρικά απλά αφήνοντας το φρένο (e-Creeping).
Σημαντικό είναι να ξέρετε ότι κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο λόγω της δυνατότητας που έχει να κινηθεί ηλεκτρικά. Ακόμη και στο παρκάρισμα οι ελιγμοί γίνονται χωρίς τη χρήση του θερμικού κινητήρα (e-Parking).
Κλείνοντας να επισημάνουμε ότι υπάρχει διαθέσιμος και κινητήρας Diesel 1.6MTJ 130 ίππων ενώ μέχρι το τέλος του 2022 διαθέσιμη θα είναι και η έκδοση Plug-in Hybrid Q4, που θα αποδίδει 275 ίππους . Το μοντέλο αυτό θα μπορεί να κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά τουλάχιστον για 80 χλμ.