Του Περικλή Χαλάτση

Οι Έλληνες εισαγωγείς νέων αυτοκίνητων περίμεναν την αύξηση στις ταξινομήσεις του Ιουλίου. Απο τη μια έφθασε ικανοποιητικός αριθμός  οχημάτων απο τα εργοστάσια και απο την άλλη έκαναν διπλωματικούς ελιγμούς με δελεαστικές προσφορές.Έτσι ο μήνας Ιούλιος έκλεισε θετικά με +13.9% και ο μήνας των διακοπών ξεκίνησε με λιγότερο άγχος. Κερδισμένοι είναι αυτοί που περίμεναν τα νέα τους αυτοκίνητα και ξεκίνησαν τις αυγουστιάτικες διακοπές τους με θετική αύρα.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων έχουν ως εξής:

Τον Ιούλιο του 2023 είχαν γίνει 10.874 ταξινομήσεις ενώ τον Ιούλιο 23 οι ταξινομήσεις έφθασαν τις 12.390 (αύξηση 13.9%)

Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο φέτος ταξινομήθηκαν 82.752 Ι.Χ ενώ το αντίστοιχο διάστημα το 2022 είχαν γίνει 65.672. Η αύξηση υπολογίζεται στο +26%.

Και αυτό το μήνα οι αγοραστές προτίμησαν τα αυτοκίνητα της B TOTAL κατηγορίας που όμως παρουσίασε μια μικρή πτώση σε σχέση με την αντίστοιχη περσυνή περίοδο.  Αυτόν τον Ιούλιο το ποσοστό ήταν 53.2% ενώ το 2022 ήταν 54.2% . Όμως στο σύνολο Ιανουάριος – Ιούλιος σημείωσε αύξηση +3.3%

Ο επίσημος κατάλογος με τα ποσοστά στα segment είναι ο ακόλουθος

Ας δούμε όμως και τις προτιμήσεις των αγοραστών στους κινητήρες. Τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης έχουν για ακόμη μια φορά τη μερίδα του λέοντος με ποσοστό 38,3% και ακολουθούν τα Ι.Χ με υβριδικούς κινητήρες με ποσοστό 34,5%

Αναλυτικά: