Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Πριν ένα χρόνο, η General Motors και η Honda σύναψαν μία μεγάλη συμφωνία με στόχο την κατασκευή προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων. Σήμερα όμως, και σύμφωνα με δημοσιεύματα του Reuters, αυτό το μνημόνιο συνεργασίας έλαβε άδοξο και πρόωρο τέλος.
Οι δύο εταιρείες είχαν συνάψει συμφωνία για τα SUV Honda Prologue και Acura ZDX, αλλά η περσινή συνεργασία υποτίθεται ότι θα οδηγούσε στη δημιουργία περισσότερων και πιο προσιτών ηλεκτρικών crossover που θα τροφοδοτούνταν από τις μπαταρίες Ultium της GM.
Το πρώτο από αυτά τα μοντέλα λέγεται ότι θα έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά της Βόρειας Αμερικής το 2027, χρησιμοποιώντας μια νέα, κοινή πλατφόρμα που θα εκμεταλλευόταν όλη την τεχνογνωσία και των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών, οδηγώντας σε βελτιωμένη ποιότητα των οχημάτων και αύξηση της ταχύτητας παραγωγής. Ορισμένα μοντέλα επρόκειτο επίσης να κυκλοφορήσουν στην παγκόσμια αγορά.
Πλέον, η Honda δηλώνει ότι κάθε μία από τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεχίσει να εργάζεται πάνω στα δικά της προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. “Μετά τη διεξαγωγή ορισμένων ερευνών και αναλύσεων, και τα δύο μέρη αποφάσισαν να τερματίσουν την κοινή πορεία”, πρόσθεσε η ιαπωνική μάρκα.
Η απόφαση αυτή έρχεται μετά τη χθεσινή (όχι ιδιαίτερα καλή) ανακοίνωση για τα κέρδη του τρίτου τριμήνου της GM, η οποία – εν μέσω επιβράδυνσης της αύξησης των πωλήσεων, αύξησης του κόστους εργασίας και ζοφερών οικονομικών προοπτικών – αποφάσισε να εγκαταλείψει τον στόχο της για την κατασκευή 400.000 EVs από το 2022 έως τα μέσα του 2024 και ανέβαλε το λανσάρισμα στην αγορά του Chevrolet Equinox EV.
Η είδηση αυτή έρχεται μετά την καθυστέρηση της παραγωγής ορισμένων μοντέλων EV από τον αμερικανικό γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας στο εργοστάσιο συναρμολόγησης Orion στο Μίσιγκαν, εγείροντας ανησυχίες σχετικά με την ικανότητα της εταιρείας να κλιμακώσει την παραγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων της.
Το τρίτο τρίμηνο, η GM πούλησε μόλις 20.092 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες σε σύνολο 670.000 EV πωλήσεων.