Μετά από ένα πρόσφατο ταξίδι αρχικά στο Αμβούργο και μετά στην Κοπεγχάγη επικεντρώσαμε το ενδιαφέρον μας στους ανθρώπους της Βόρειας Ευρώπης που μεγαλώνουν με μια διαφορετική κουλτούρα από εμάς.

Τα αυτοκίνητα τους σπάνια τα βγάζουν από το γκαράζ. Συνήθως κινούνται με ποδήλατα. Μαθαίνουν να χρησιμοποιούν το ποδήλατο για να μη μολύνουν το περιβάλλον. Είτε έχει ήλιο (σπάνια συμβαίνει το χειμώνα) είτε βρέχει (καθημερινό φαινόμενο) είτε χιονίζει ( οι δρόμοι καθαρίζονται αμέσως).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με τα ποδήλατα πηγαίνουν στις δουλειές τους. Οι μανάδες με τα ποδήλατα μεταφέρουν τα παιδιά τους όπου και αν πάνε.

Παρατηρείστε τα κράνη στα μωρά

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φυσικά παντού υπάρχουν ποδηλατόδρομοι με ειδικό ασφαλτοτάπητα και εννοείται ότι οι ποδηλάτες έχουν πάντα προτεραιότητα. Εννοείται ότι οι οδηγοί των Ι.Χ η των λεωφορείων δεν στρίβουν χωρίς να περάσουν πρώτα τα ποδήλατα.

Το αυτοκίνητο δεν το έχεις ανάγκη. Οι συγκοινωνίες είναι άριστες και τα λεωφορεία περνούν από τις στάσεις με διαφορά από 2-4 λεπτά. Αν βρίσκεσαι στην Πανεπιστημίου για να πας στην Κυψέλη ενημερωτικά σας λέω ότι το τρόλεϊ περνάει κάθε 15-20 λεπτά. Δεν σας λέω για άλλες γραμμές εντός Αττικής που τα λεωφορεία περνούν κάθε μισή ώρα. Και αν είναι γεμάτα οι οδηγοί ούτε που σταματούν να σε πάρουν.

Ας αφήσουμε όμως τις συγκοινωνίες και ας δούμε το θέμα που λέγεται ποδηλατοδρόμος.

Ο αγαπητός Δήμαρχος της Αθήνας που στο τέλος του χρόνου θα αποχωρήσει οραματίσθηκε το μεγάλο περίπατο των Αθηναίων. Η πρόταση λοιπόν γίνεται προς τον καινούργιο δήμαρχο που θα μας έρθει.

Φτιάξτε ποδηλατόδρομους. Εκτός των λεωφορειόδρομων. Που να ξεχωρίζουν. Με ασφαλτοτάπητα που να μην γλιστράει. Δώστε κίνητρα στους ανθρώπους που μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατό τους.

Λύσεις υπάρχουν αρκεί να το βάλετε στο πρόγραμμα.

Φυσικά θα πρέπει να αρχίσουμε από κάτι πιο απλό. Αρχικά να ενημερώσουμε τους εργολάβους ότι δεν μπορούν να τοποθετούν όπου να είναι όποια πινακίδα τους περισσεύει. Εδώ βλέπετε μια πινακίδα με τέλος του ορίου των 60 χιλιομέτρων. Στα τέσσερα μέτρα μπαίνει μια άλλη πινακίδα που λέει 70 χιλιόμετρα και μετά από τέσσερα μέτρα μπαίνει μια άλλη με όριο 60. Και να θέλεις να εφαρμόσεις τον ΚΟΚ με τέτοια αναρχία χάνεις την αίσθηση της νομιμότητας. Και το πιο εξωφρενικό ρωτήσαμε που είναι το πεζοδρόμιο η ο δρόμος για τα ποδήλατα.

Η απάντηση ήταν αποστομωτική: «Τυφλός είσαι; Δεν βλέπεις ότι υπάρχει χώρος;

Μια σημαντική αγωνιστική είδηση είναι η επιστροφή του Historic Acropolis Rally 2023 ( θα ξεκινήσει σε λίγες ημέρες) στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων. Αν και το πρωτάθλημα έχει τελειώσει το ενδιαφέρον είναι μεγάλο. Φαντασθείτε ότι δήλωσαν συμμετοχή 48 πληρώματα από 8 χώρες. Οι τίτλοι στις κατηγορίες του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος να έχουν κριθεί. Αυτό όμως δεν εμπόδισε 10 πληρώματα από το εξωτερικό να δηλώσουν συμμετοχή στον σκληρότερο αγώνα του προγράμματος και να βιώσουν την περιπέτεια ενός Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις.

Όλο και περισσότερο ακούμε και μαθαίνουμε για την τεχνική νοημοσύνη. Σε λίγα χρόνια όλα τα αυτοκίνητα θα λειτουργούν με τα εξελιγμένα συστήματα. Ήδη η DS σε πέντε χώρες της Ευρώπης ξεκίνησε πιλοτικά την τεχνητή νοημοσύνη (CHATGPT) στα μοντέλα της DS 3, DS 4, DS 7 ή DS 9. Οι πρώτοι 20.000 εγγεγραμμένοι χρήστες χωρίς επιπλέον κόστος θα χρησιμοποιούν για 6 μήνες το DS IRIS SYSTEM. Πρόκειται για μια καινοτομία στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Renault ανακοίνωσε αύξηση 22% στις πωλήσεις για το πρώτο 9μηνο 2023 και αύξηση κατά 48% στις πωλήσεις HEV (υβριδικών οχημάτων). Αυτή η αύξηση των πωλήσεων HEV οδήγησε σε συνολική αύξηση των πωλήσεων εξηλεκτρισμένων κατά 19%, με 200.000 συνολικά πωλήσεις. Καθοριστικό ρόλο σε αυτή την επιτυχία έπαιξαν τα μοντέλα Austral και Arkana.

Έστω και καθυστερημένα το CUPRA Tavascan θα «γνωρίσει» το χωριό από όπου πήρε το όνομά του. Το χωριό Tavascan στέκεται επιβλητικά στην καρδία των Πυρηναίων. Μόλις μερικά χιλιόμετρα από τα σύνορα με τη Γαλλία. Χαρακτηρίζεται από τα ακατέργαστα υλικά, τους πέτρινους τοίχους και τις ξύλινες σκεπές. Είναι περικυκλωμένο από ένα μοναδικό φυσικό περιβάλλον. H ομάδα σχεδίασης του CUPRA Tavascan όταν δημιουργούσε το αυτοκίνητο, εμπνεύστηκε πολλά στοιχεία από τη φύση και την καθαρότητά της.

Η Pirelli επέκτεινε την παρουσία της στη Formula 1 ως παγκόσμιος προμηθευτής ελαστικών. Η Formula 1 και η FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) αποδέχθηκαν την προσφορά της ιταλικής εταιρείας ελαστικών για την τριετία από το 2025 έως το 2027. Υπάρχει επίσης δυνατότητα, από τη FIA και την FOM, να παρατείνουν τη συνεργασία για μια ακόμη σεζόν. Αυτή η τελευταία συμφωνία, τέθηκε σε εφαρμογή με τον τεχνικό φάκελο που έστειλε από τον Ιούνιο η FIA στην Pirelli. Eπικυρώθηκε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA και ορίζει την Pirelli ως αποκλειστικό προμηθευτή για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIA Formula 1 καθώς και για τα πρωταθλήματα Formula 2 και Formula 3.

Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη στο πλαίσιο των δράσεων στήριξης και προώθησης του Πολιτισμού, τιμά τον μεγάλο διπλωμάτη και ποιητή Γιώργο Σεφέρη τον πρώτο Έλληνα που τιμήθηκε με Νόμπελ Λογοτεχνίας. Την έκθεση θα εγκαινιάσει ο Πρέσβης της Σουηδίας στην Ελλάδα, A.E. Johan Borgstam. Τέλος, στις 18 Δεκεμβρίου 2023, θα παρουσιαστεί από τις εκδόσεις Ίκαρος η τρίγλωσση (ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά) έκδοση «Γιώργος Σεφέρης, εἶμαι ὁ ἴδιος μιὰ ἀντίφαση…» που περιλαμβάνει τις δύο εμβληματικές ομιλίες του ποιητή κατά την υποδοχή του Νόμπελ. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην Πινακοθήκη Γκίκα, δίπλα στον χώρο της έκθεσης.

Με έδρα το Άργος Ορεστικό, στις 22-25 Μαΐου θα γίνει το 2024 το ελληνικό Baja που θα είναι ένας από τους οκτώ αγώνες που θα πραγματοποιηθούν παγκοσμίως για το θεσμό “FIA WORLD BAJAS CUP”.

Ο Διεθνής αγώνας Baja που πραγματοποιείται επί 10 χρόνια στη Δυτική Μακεδονία – τα τέσσερα τελευταία με έδρα το Άργος Ορεστικό- αφού πέρασε με επιτυχία τις εξετάσεις των δύο τελευταίων χρόνων ως μέρος του αντίστοιχου Ευρωπαϊκού Κυπέλλου Bajas της FIA αναβαθμίστηκε και εντάχθηκε επίσημα στο  Παγκόσμιο Κύπελλο Bajas (FIA WORLD BAJAS CUP).

Η αναβάθμιση και συμμετοχή της Ελλάδας στο κορυφαίο παγκόσμιο θεσμό αγώνων Bajas επιβεβαιώνει το υψηλό επίπεδο διοργάνωσης των προηγούμενων ετών αλλά και την ευρεία αποδοχή εκ μέρους των αγωνιζόμενων.

Η YOKOHAMA ανακοίνωσε ότι η αγωνιστική ομάδα με την BMW M4 GT3 κατέκτησε το NLS Speed Trophy. Το αυτοκίνητο με το Νο 34 χρησιμοποιούσε αγωνιστικά ελαστικά  ADVAN της YOKOHAMA. Η YOKOHAMA προμήθευσε με τα αγωνιστικά της ελαστικά ADVAN δύο αυτοκίνητα της Walkenhorst Motorsport που διαγωνίζονται στην κατηγορία NLS SP9 Pro. Επιδεικνύοντας συντριπτική ισχύ, η #34 BMW M4 GT3 της Walkenhorst Motorsport ήρθε πρώτη σε πέντε από τους εννέα αγώνες NLS και κατέκτησε το πρωτάθλημα.

Την Κυριακή 22 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η ετήσια συνάντηση του Ελληνικού Συλλόγου Ιδιοκτητών Alfa Romeo (Ε.Σ.Ι.Α.R.) στον λόφο του Λυκαβηττού, όπου η FCA Greece δήλωσε την παρουσία της με στελέχη και αυτοκίνητα. Ένας εντυπωσιακός αριθμός Alfa Romeo μαζί με πολλούς φίλους της μάρκας γέμισαν το χώρο στάθμευσης του λόφου, οπότε στο καθιερωμένο πλέον ραντεβού έφτασαν κάθε λογής και είδους μοντέλα της εταιρείας. Από εξαιρετικά σπάνια και επιβλητικά όπως η Montreal, μέχρι GTV, Spider, Alfasud, Alfetta, 75, 33, το μίνιμαλ κομψοτέχνημα που ονομάζεται 4C και βέβαια η πιο πρόσφατη γκάμα, με τις Giulia, Stelvio και Tonale.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης