Όχι ένα, ούτε δύο αλλά… 60 υπάλληλοι εργάζονται στο εργοστάσιο της Volvo στην Torslanda της Σουηδίας για να παραχθεί ο ικανοποιητικό ήχος ενός αυτοκινήτου. Όσο και να ακούγεται περίεργο αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν μεγάλη έμφαση στον τομέα αυτό και πραγματοποιούν τεστ… ακουστικής, έτσι ώστε ο ήχος από τον κινητήρα από την εξάτμιση (ή εξατμίσεις) και άλλες πηγές να ακούγεται βελούδινος στα αυτιά οδηγού και επιβατών.

Σκανδιναβικός ήχος

Η Volvo είναι μία από τις μάρκες που επενδύει στον τομέα αυτό και μάλιστα ξόδεψε πρόσφατα πολλά χρήματα για να κατασκευάσει το νέο εργαστήριο ακουστικής, όπου οι ειδικοί μπορούν να επιτύχουν ακόμα μεγαλύτερη πρόοδο στον τομέα του θορύβου του κινητήρα και τα αυτοκίνητα να αποκτήσουν έναν ιδιαίτερο Σκανδιναβικό ήχο. Ο θάλαμος του εργαστηρίου διαθέτει ένα δίκτυο από προεξοχές απορρόφησης του ήχου στους τοίχους και την οροφή, δημιουργώντας τις ιδανικές προϋποθέσεις για τον έλεγχο του θορύβου του κινητήρα. Αποκλείεται η διείσδυση εξωτερικών ήχων και η αντανάκλαση ή ο συντονισμός ακουστικών κυμάτων που θα μπορούσαν να αλλοιώσουν τα αποτελέσματα των ελέγχων. Επίσης, το σκληρό δάπεδο του εργαστηρίου ακουστικής αποτελεί μια πολύ ρεαλιστική αναπαράσταση της επιφάνειας πάνω στην οποία κινούνται τα αυτοκίνητα και δημιουργεί τις ίδιες ηχητικές επιδράσεις όπως και η οδήγηση πάνω στην άσφαλτο.

Η εργασία για τον σχεδιασμό του ήχου ενός αυτοκινήτου διαιρείται σε τρία μέρη:

1. Ήχους που ενοχλούν – όπως για παράδειγμα τριγμούς και χτυπήματα, βόμβο από το δρόμο και θόρυβο από τον αέρα.
2. Ήχους που μεταφέρουν πληροφορία – όπως για παράδειγμα ο ήχος του κινητήρα και τα “κλικ” των διαφόρων χειριστηρίων.
3. Ήχους που εντυπωσιάζουν – όπως για παράδειγμα ο τόνος του κινητήρα και ο ήχος της πόρτας όταν κλείνει.

Στοιχεία για τον νέο θάλαμο δοκιμών του κέντρου NVH

• Η εγκατάσταση τέθηκε σε πλήρη λειτουργία το πρώτο εξάμηνο του 2009.
• Το κτίριο είναι μονωμένο από κραδασμούς, έτσι ώστε να μη δέχεται καθόλου εξωτερικές παρεμβολές.
• Πρόκειται για ένα τριώροφο κτίριο με τρεις κραδασμικές ζώνες.
• Ο θάλαμος δοκιμών είναι κατασκευασμένος από σκυρόδεμα, οι διαστάσεις του είναι 22 x 15,9 x 6,75 μέτρα.
• Οι ηχομονωμένες προεξοχές που καλύπτουν τους τοίχους και την οροφή φτάνουν σε απόσταση 1,5 μέτρου από τη βάση τους στην επιφάνεια του σκυροδέματος μέχρι την κορυφή τους.
• Ο μετρητικός εξοπλισμός είναι σχεδιασμένος για χρήση τόσο με κίνηση στους τέσσερις τροχούς όσο και για κίνηση στους δύο τροχούς.
• Η μέγιστη ισχύς φτάνει τα 300 kW, από 90 έως 250 χιλιόμετρα την ώρα, για δοκιμές υψηλών επιδόσεων.