Έντονη ανησυχία επικρατεί στις τάξεις των εισαγωγέων αλλά και αντιπροσώπων αυτοκινήτων, ειδικά τις τελευταίες εβδομάδες, όπου η ζήτηση για καινούργια οχήματα έχει πέσει κατακόρυφα. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, η μείωση τον μήνα Φεβρουάριο αγγίζει το 50% και έχει συνεχώς πτωτικές τάσεις, γεγονός που προβληματίζει ιδιαίτερα. Από τη μία το κράτος χάνει χρήματα (ΦΠΑ, Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης) και από την άλλη χιλιάδες θέσεις εργασίας βρίσκονται στον αέρα αφού οι εργαζόμενοι στον κλάδο είναι χιλιάδες.
Αν και ο Ιανουάριος πήγε αρκετά καλά σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το 2009, τα νούμερα ήταν πλασματικά. Αυτά οφείλονται τόσο στις παραγγελίες που υπήρξαν από την απόσυρση όσο και στο «πάγωμα» της παραγγελίας από τους ιδιοκτήτες προκειμένου να μην πληρώσουν εις διπλούν τα τέλη κυκλοφορίας. Πλέον οι αντιπρόσωποι δεν κάνουν καμία επένδυση αφού φοβούνται τυχόν… περίεργες κινήσεις (όπως έγινε με την ξαφνική κατάργηση της απόσυρσης), ενώ όσοι θέλουν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο το σκέφτονται μιας και δεν γνωρίζουν τι μελλοντικούς φόρους θα βάλει η Κυβέρνηση, κάτι που έγινε με την τεράστια άνοδο στα τέλη κυκλοφορίας.
Η αγωνία στους εργαζόμενους του κλάδου είναι μεγάλη, με τους αντιπροσώπους να δηλώνουν ότι θα αναγκαστούν να απολύσουν κόσμο ή ακόμα και να κατεβάσουν ρολά. Προτάσεις στην Κυβέρνηση έχουν γίνει, με τον ΣΕΑΑ να ζητά επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης, κίνητρα για πράσινα αυτοκίνητα αλλά και ξεκαθάρισμα στο θέμα των diesel αυτοκινήτων, που απαγορεύεται η κυκλοφορία τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Δείτε τις δηλώσεις από τον αντιπρόσωπο αυτοκινήτων, Παναγιώτη Κόνσουλα.