Του Περικλή Χαλάτση

Το βρετανικό πλήρωμα της Toyota GR Yaris Rally Hybrid, οι Evans- Martin, έχοντας «χτίσει» μετά από 21 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 311.36 αγωνιστικών χιλιομέτρων, μια διαφορά 38.2 δευτερολέπτων από τους Βέλγους Thierry Neuville- Martin Wydaeghe με το Hyundai i20N Rally Hybrid, ξεκίνησαν την τελευταίαPower Stage μήκους 9.2 χιλιομέτρων, με τον αέρα των νικητών.

Το συνολικό μήκος του αγώνα ήταν 1151.07 και από αυτά τα 320.56 χλμ έγιναν σε 22 δύσκολες ειδικές διαδρομές που επεφύλασσαν αρκετές εκπλήξεις για τους πρωταγωνιστές. Θυμηθείτε την έξοδο των Φινλανδών  Kalle Rovanpera- Jonne Halttunen και Esapekka Lappi- Janne Ferm  αλλά και την εγκατάλειψη των Εσθονών Ott Tanak- Martin Jarveoja.

Από την στιγμή που έφυγαν από τη μάχη τα τρία πληρώματα (Toyota- Hyundai-Ford) τα ηνία ανέλαβε το δεύτερο πλήρωμα της Toyota. Οι Elfyn Evans- Scott Martin οδήγησαν στο όριο αλλά χωρίς να κάνουν λάθη και δεν άφησαν κανένα περιθώριο ελπίδας στους Thierry Neuville- Martin Wydaeghe που πάντα τους κρατούσαν στο μισό λεπτό διαφορά.

Οι  Elfyn Evans- Scott Martin κέρδισαν την Super Stage και φυσικά το ράλλυ στη Φινλανδία και έκαναν την 9η νίκη στους καριέρα τους σε αγώνα του WRC. Ανέβασαν στην πρώτη θέση το Toyota GR Yaris Rally Hybrid ενώ το δεύτερο Yaris πού ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου ήταν με τους Takamoto Katsuta- Aaron Johnston.

Πρέπει να επισημάνουμε ότι ο γιαπωνέζος οδηγός της Toyota έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα σε μια χώρα που κατεξοχήν είναι φινλανδική υπόθεση. Είναι ένας ταχύτατος οδηγός, μετρημένος και διαρκώς εξελίξιμος. Ο Katsuta βρισκόταν στην 4η θέση μέχρι και την 17η ειδική διαδρομή. Όμως ο γιαπωνέζος στην 18η ειδική τον πέρασε και πλασαρίστηκε στην 3η θέση. Φτάνοντας στην Power Stage ήταν +6,3 δευτερόλεπτα μπροστά από τους Φινλανδούς Teemy Suninen- Mikko Markkula.

Στην 5η θέση (να η έκπληξη) τερμάτισε ο αγωνιστικός διευθυντής της Toyota Jari-Matti Latvala με το 4ο Yaris έχοντας στο μπάκετ του συνοδηγού τον Juho Ville Matias Hanninen. Του αξίζουν συγχαρητήρια γιατί έτρεξε μετά από αρκετά χρόνια απουσίας από τους αγώνες και τα πήγε περίφημα.

Στην αυλαία του Φινλανδικού Ράλλυ είχαμε Toyota, Hyundai, Toyota, Hyundai, Toyota. Ήταν ένας αγώνας που τα είχε όλα. Από στεγνές μέχρι βρεγμένες ειδικές. Στα Φινλανδικά δάση αυτό το τριήμερο είχαμε από βροχές μέχρι καταιγίδες.

Secto Rally Finland: Η τελική κατάταξη

Το WRC πάει για…διακοπές. Από σήμερα 6 Αυγούστου οδηγοί, συνοδηγοί, μηχανικοί θα ξεκουραστούν για να επιστρέψουν στις αρχές Σεπτεμβρίου στην Ελλάδα όπου θα προετοιμασθούν για τον 10ο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος WRC, το EKO Rally Acropolis.