Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Και όμως, όχι μόνο για να βγάλεις δίπλωμα κοστίζει 75.000 ευρώ, αλλά μετά από 10 χρόνια λήγει κιόλας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αναφερόμαστε στο ιδιαίτερο σύστημα της Σιγκαπούρης, όπου για να οδηγήσει κανείς αυτοκίνητο, πρέπει να αποκτήσει Πιστοποιητικό Δικαιώματος (COE: εισήχθη το 1990 για να μην «ξεφύγει» ο αριθμός των εν κυκλοφορία αυτοκινήτων), το  οποίο μετά από 10 χρόνια πρέπει να ανανεωθεί.

Για την μικρότερη κατηγορία Α με κινητήρες έως 1.600κ.εκ. και έως 130 άλογα ιπποδύναμη, το κόστος είναι 75.000 ευρώ. Για την κατηγορία D, που περιλαμβάνει μεγαλύτερα οχήματα με κινητήρες άνω των 1,6 λίτρων ή άνω των 130 ίππων, το πιστοποιητικό COE κοστίζει 104.000 ευρώ. Επιπλέον, η κατηγορία “Open”, η οποία δεν επιβάλλει περιορισμούς ως προς τον τύπο του οχήματος, κοστίζει 110.000 ευρώ. Να θυμίσουμε ότι όλα αυτά τα ποσά, είναι χωρίς να περιλαμβάνεται το αυτοκίνητο μέσα, μόνο το δίπλωμα.

Όσον αφορά τις μοτοσικλέτες, το πιστοποιητικό COE κοστίζει 8.000 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο πληθυσμός της Σιγκαπούρης είναι κοντά στα 5.5 εκατ. με το μέσο ετήσιο εισόδημα να κυμαίνεται στα 50.000 ευρώ. Πλέον στη χώρα κυκλοφορούν 950.000 οχήματα.

Παρά τα υπέρογκα χρήματα που απαιτούνται για την κατοχή ενός οχήματος στη Σιγκαπούρη, παραμένει μια ακμάζουσα κουλτούρα αυτοκινήτου στη χώρα. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν πολλές εκκολαπτόμενες ιδιωτικές συλλογές στη Σιγκαπούρη, συμπεριλαμβανομένων μερικών με εξωτικά αυτοκίνητα αξίας εκατομμυρίων δολαρίων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Alice Chang, εκπρόσωπος της Toyota Borneo Motors, δήλωσε στο BBC ότι οι έμποροι δεν εξεπλάγησαν από την αύξηση του κόστους COE λόγω της εξαιρετικά υψηλής ζήτησης για νέα οχήματα. “Κάθε φορά που έχουμε πολυτελή αυτοκίνητα, οι αγοραστές σχηματίζουν ουρές έξω από το κατάστημά μας”, δήλωσε η ίδια.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης