Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Όσοι ασχολούνται με αγώνες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών στην Ελλάδα έχουν… ονειρευτεί τη δημιουργία μιας μεγάλης πίστας! Αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο, μία στα Μέγαρα και άλλη μία στις Σέρρες.
Στην πρώτη περίπτωση ο εισαγγελέας έχει βάλει προσωρινά λουκέτο και αυτό διότι δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα τι γίνεται με την άδεια λειτουργίας της. Στην περίπτωση των Σερρών, το σιρκουί, που έχει φιλοξενήσει εκατοντάδες αγώνες και θεωρείται στολίδι για την περιοχή, λειτουργεί κανονικά, αλλά με προβλήματα που αφορούν την άσφαλτο και δημιουργούν πονοκέφαλο στους διαχειριστές…
Στο παρελθόν έχουμε ακούσει για περιοχές που ήθελαν να ενταχθούν στον «χάρτη» με τα αυτοκινητοδρόμια, καθώς ένα τέτοιο έργο θα τους έδινε ζωή, θα έφερνε χρήματα και θα δημιουργούσε θέσεις εργασίας. Δυστυχώς, όσες προσπάθειες κι αν έγιναν, καμία δεν ευδοκίμησε… Η έλλειψη χρημάτων και κυρίως η στήριξη από την πλευρά του Κράτους καθιστούν αδύνατη τη δημιουργία της. Αυτό θα μπορούσε να σκεφτεί ο καθένας, γιατί στην πραγματικότητα η ιστορία έχει δείξει κάτι διαφορετικό.
Το αυτοκινητοδρόμιο του Αιγινίου
Τι είναι αυτό; Το zougla.gr ξετυλίγει την υπόθεση με το αυτοκινητοδρόμιο του Αιγινίου, μιας ιστορίας που ξεκίνησε το 1989 (τότε έγιναν τα εγκαίνια) και ολοκληρώθηκε την… ίδια χρονιά. Παρ’ όλα αυτά, η πίστα ή μάλλον η άσφαλτος που έχει απομείνει χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα από ομάδες οδηγών και αναβατών που συγκεντρώνονται εκεί για να βγάλουν τα… απωθημένα τους. Γιατί όμως μια επένδυση που κόστισε εκατοντάδες εκατομμύρια δραχμές και θα έδινε ζωή στην περιοχή και δεκάδες θέσεις εργασίας έμεινε τελικά στο… ράφι;
Ποιοι έκαναν το όνειρο πραγματικότητα;
Όλα ξεκίνησαν από τον Χάρη Θεοφράστου (τον δημοσιογράφο που παρουσίαζε την ιδιαίτερη τηλεοπτική εκπομπή αυτοκινήτου στην ΕΤ3), ο οποίος πριν από δεκαετίες μαζί με τα ξαδέρφια Στεργίου
Μιλώντας στο zougla.gr ο Χάρης Θεοφράστου θυμάται: «Δημιουργήσαμε την Ελληνική Πίστα Αγώνων Μηχανοκίνητου αθλητισμού. Νοικιάσαμε μία έκταση 1.000 στρεμμάτων από τον Δήμο, 500 για την πίστα που περιφράξαμε και άλλα 500 για πάρκινγκ, και ξεκινήσαμε. Το αποτέλεσμα ήταν να φτιάξουμε ένα αυτοκινητοδρόμιο μήκους 3,2 χιλιομέτρων που είχε ευθεία 950 μέτρα, διέθετε πίστα καρτ, πίστα μοτοκρός, έναν τριώροφο πύργο που έμεινε στα μπετά, σκεπαστά πιτς και άλλα τρία κτίρια. Το όνειρο έγινε πραγματικότητα και στον πρώτο αγώνα, τον Οκτώβριο του 1989, έγινε πραγματικά… χαμός. Περίπου 15.000 θεατές έδωσαν το παρών και οι κορυφαίοι οδηγοί ήταν όλοι εκεί, δημιουργώντας μια απίστευτη ατμόσφαιρα».
Υπολόγισαν χωρίς τους… οικολόγους
Όλοι ζούσαν το όνειρο, αλλά τελικά φαίνεται πως είχαν υπολογίσει χωρίς τον… ξενοδόχο! Στην
Η εμφάνιση των… κορμοράνων
Τα πράγματα άρχισαν να παίρνουν άλλη τροπή μέρα με τη μέρα, βδομάδα με τη βδομάδα. Κανείς δεν
μπορούσε να σκεφτεί ότι σε ένα τέτοιο στολίδι θα έμπαινε σύντομα λουκέτο… Παρά το γεγονός ότι υπήρχαν κανονικές άδειες, οι οικολόγοι της περιοχής ξεσηκώθηκαν λέγοντας πως η περιοχή είναι υδροβιότοπος και εκεί ζουν κορμοράνοι. Κανείς ωστόσο από αυτούς που διαμαρτυρήθηκαν δεν είχε πραγματοποιήσει αυτοψία στην περιοχή πριν από τη δημιουργία του έργου, όπου τα σκουπίδια ήταν παντού, ενώ για να καθαριστεί το μέρος είχε ήρθε ειδικό συνεργείο από την Ιταλία.
Ο Βαρδινογιάννης και η παρέα του!
Με πρωτεργάτη τον τότε υπουργό κ. Λιάσκα, όνομα που έχει γραφτεί και στα έντυπα της εποχής, η λειτουργία της πίστας σταμάτησε. Ο συγκεκριμένος υπουργός ήταν φυσιολάτρης και, όπως ο καθένας μπορεί να καταλάβει, δεν ήταν σε θέση να συνειδητοποιήσει το κέρδος ενός τόσο σημαντικού έργου για την περιοχή. Χαρακτηριστικές είναι οι μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν τα ευτράπελα και άκουγαν τον ίδιο τον υπουργό να λέει: «Αν θέλει ο Βαρδινογιάννης (σ.σ.: Εκείνη την εποχή έτρεχε ο Τζίγγερ στους αγώνες) και οι πλούσιοι να κάνουν ακριβά και επικίνδυνα σπορ, να πάνε να τα κάνουν στα διυλιστήρια…».
Φοβήθηκαν το εκλογικό αποτέλεσμα…
Όπως αποδείχτηκε, την εποχή εκείνη, όπου ήταν σε εξέλιξη οι εθνικές εκλογές, κανείς δεν ήθελε να πάει… κόντρα στους οικολόγους, καθώς πίστευε ότι επηρέαζαν το εκλογικό αποτέλεσμα. Τελικά η έλλειψη πρωτοβουλίας και ο φόβος οδήγησαν στην απόλυτη καταστροφή. Το έργο έμεινε στο έλεος του Θεού, έγινε πλιάτσικο σε οτιδήποτε υπήρχε και 24 χρόνια μετά κάποιοι ακόμα αναπολούν τις
Η κλασική γραφειοκρατία…
Στη συνέχεια του άρθρου ο συντάκτης Στράτης Χατζηπαναγιώτου κάνει λόγο για καταστροφή του
»Η πίστα θα καταστρέψει και δεν θα χρησιµεύσει; H πίστα κι ο κόσµος της θα κάνουν κακό στο
περιβάλλον και δεν θα βοηθήσουν την προσπάθεια για λιγότερα ατυχήµατα για λιγότερο αίµα; Και εν τοιαύτη περιπτώσει… Ποιος µπορεί να µιλάει;
Πεταμένα σκουπίδια-πρόβατα βόσκουν στην… πίστα!
Περισσότερο φωτογραφικό υλικό στο aeginiocircuit.blogspot.gr