Του Βασίλη Σαρημπαλίδη

Τις τελευταίες εβδομάδες ακούμε πάρα πολλά σχετικά με την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα. Ακούμε για Η Κυβέρνηση μπορεί να “τρέξει” πετυχημένες ιδέες της Ευρώπης που αφορούν σε κίνητρα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα…κίνητρα, για επενδύσεις για υποδομές και γενικότερα για πράγματα που αφορούν σε μία νέα τεχνολογία, τουλάχιστον για την συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με όσα έχουν ειπωθεί και γραφτεί το σίγουρο είναι πως έχει δημιουργεί αναστάτωση σε κάθε πλευρά. Στους υποψήφιους αγοραστές, στις εταιρείες, ακόμα και στην ίδια την Κυβέρνηση που δεν ξέρει πως να προχωρήσει και να δώσει κίνητρα τόσο αγοράς όσο και χρήσης. Σε κάθε περίπτωση ο στόχος είναι κοινώς δηλαδή μείωση των εκπομπών ρύπων, καθώς το ενεργειακό αποτύπωμα ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι 30% χαμηλότερο, δηλαδή πιο φιλικό στο περιβάλλον, συγκριτικά με ένα αντίστοιχο που φέρει κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Πλέον με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορείς να φορτίσεις ακόμα και σε πρατήρια της εθνικής οδού! (στη φωτό η Jaguar i-Pace)

Αλλάζει το τοπίο σε 1-2 μήνες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως όλα δείχνουν οι αποφάσεις θα παρθούν σε 1-2 μήνες περίπου με την αρχή να γίνεται από την 1η Ιανουαρίου της νέας χρονιάς.

Προς το παρόν γίνονται συνεχώς συσκέψεις στα υπουργεία, συναντήσεις με ανθρώπους από τον κλάδο του αυτοκινήτου, ωστόσο ακόμα δεν γνωρίζουμε τις αποφάσεις τη γραμμή που θα ακολουθήσει η Κυβέρνηση η οποία έχει δείξει και έχει ανακοινώσει πως θα στηρίξει την ηλεκτροκίνηση.

Αυτν την εικόνα θα την βλέπουμε αρκετά συχνά από εδώ και πέρα...

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Ας πάρουν ιδέες

Επειδή όμως το… έργο το έχουμε ζήσει πολλές φορές, αναζητήσαμε και βρήκαμε τι ισχύει στο θέμα της ηλεκτροκίνησης σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Ποιες είναι οι επιδοτήσεις, και ποια είναι τα κίνητρα για τη χρήση ενός ηλεκτρικού οχήματος, τόσο για ιδιώτες όσο και για εταιρείες.

Διαβάζοντας τι ισχύει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, οι άνθρωποι που αποφασίζουν θα μπορούν να πάρουν… ιδέες και να ακολουθήσουν επιτυχημένες συνταγές έτσι ώστε κάθε μέτρο που θα ληφθεί να πιάσει τόπο…

Στο μέλλον η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων θα γίνεται επαγωγικά οδηγώνας ακόμα και στο δρόμο!

 

Τι ισχύει στην Ευρώπη

Παρακάτω θα διαβάσετε τι ισχύει σε κίνητρα αγοράς και χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων σε χώρες της Ευρώπης.

Τι ισχύει στην Πορτογαλία
Θα ξεκινήσουμε με την Πορτογαλία που είμαστε συγκριτικά στο ίδιο… επίπεδο και με τον ίδιο πληθυσμό. Το κίνητρο επιδότησης είναι στα 3.000 ευρώ για τους ιδιώτες και τα 2.250 για τις εταιρείες. Όσον αφορά στα κίνητρα χρήσης ο ιδιώτης μπορεί να σταθμεύει δωρεάν κατά τη φόρτιση σε πολλά σημεία ενώ για τις εταιρείες υπάρχει πλήρη φοροαπαλλαγή για αξία έως 62.500 ευρώ και φοροαπαλλαγή στα έξοδα συντήρησης και χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας.

Στην Πορτογαλία κυκλοφορούν αρκετά ηλεκτρικά ταξί (στη φωτό το Nissan Leaf)

Τι ισχύει στην Ιταλία
Στη γειτονική μας χώρα η επιδότηση αγγίζει τα 6.000 ευρώ ενώ σχετικά με τα κίνητρα χρήσης στη Ρώμη οι ιδιοκτήτες απαλλάσσονται από κάθε είδος φόρου.   

Τι ισχύει στην Ισπανία
Σχετικά με την επιδότηση αγοράς το κίνητρο αγγίζει τα 5.500 ευρώ για τα επιβατικά, τα 6.000 για μικρά φορτηγά και 8.000 για ελαφρά φορτηγά. Στα κίνητρα χρήση ο οδηγός ηλεκτρικού οχήματος έχει δωρεάν διελεύσεις σε σταθμούς διοδίων, δωρεάν στάθμευση σε δημοτικούς χώρους ακόμα και χρήση της ΛΕΑ.

Σε πολλές χώρες της Ευρώπης ένα από τα κίνητρα χρήσης αφορά στη δωρεάν δημοτική στάθμευση

Τι ισχύει σε Ολλανδία και Νορβηγία
Σε αυτές τις δύο χώρες υπάρχει πλήρη φοροαπαλλαγή ενώ από εκεί και πέρα στο θέμα της χρήσης ο συντελεστής φόρους εταιρικής χρήσης είναι στο 4% στην Ολλανδία και στην Νορβηγία υπάρχει 40% μείωση στο φόρο εταιρικής χρήσης.

Τι ισχύει στη Γερμανία
Στη χώρα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις αυτοκινήτων το Κράτος δίνει επιδότηση 4.000 ευρώ για οχήματα με αξία έως 60.000 ευρώ ενώ προσφέρει στους χρήστες δωρεά στάθμευση και χρήση των λεωφορειολωρίδων.

Τι ισχύει στη Γαλλία
Στην επιδότηση της αγοράς ισχύει έκπτωση έως 6.000 ευρώ για επιβατικά και επαγγελματικά και επιπλέον bonus απόσυρσης από 1.000 έως 2.500 ευρώ. Όσον αφορά στη χρήση υπάρχει πλήρη απαλλαγή από φόρο εταιρικής χρήσης.

Τι ισχύει στο Βέλγιο
Με κάθε αγορά ηλεκτρικού υπάρχει επιδότηση 4.000 ευρώ για τους χρήστες ισχύει 120% επιστροφή φόρου σε όσους έχουν εταιρικό όχημα.

Στο Βέλγιο ισχύει επιστροφή φόρου 120% στους χρήστες εταιρικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Τι ισχύει στο Ηνωμένο Βασίλειο
Στο θέμα της επιδότησης ισχύει, έκπτωση 3.800 ευρώ για plug-in υβριδικά (δηλαδή αυτά που έχουν και κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα ου φορτίζει με ρεύμα), 2.800€ για μικρά επαγγελματικά και επιδότηση με 75% του κόστους για Wall Box (φορτιστής στο σπίτι). Στα κίνητρα χρήσης ο συντελεστής φόρου εταιρικής χρήσης κυμαίνατε στο 2%, υπάρχει απαλλαγή πληρωμής στη ζώνη χρέωσης κυκλοφορίας στο κέντρο του Λονδίνου και δωρεάν δημοτική στάθμευση.

 

Διαβάστε επίσης:  Τι είναι και τι σημαίνει ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης