Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου καλούνται οι ιδιοκτήτες οχημάτων να καταβάλουν τα χρήματα για τα τέλη κυκλοφορίας προκειμένου να μπορούν να τα… βγάλουν στους δρόμους τη νέα χρονιά. Τα ποσά δεν
Αν ο Έλληνας είχε χρήματα δεν θα αγόραζε καινούργιο αυτοκίνητο για να έχει χαμηλά τέλη;έχουν αλλάξει σημαντικά σε σχέση με το 2016, με εξαίρεση αυτοκίνητα που εισήχθησαν στην Ελλάδα ως μεταχειρισμένα.
Για την κατηγορία αυτή, τα τέλη κυκλοφορίας, το τεκμήριο διαβίωσης καθώς και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης υπολογίζονται πλέον με βάση το έτος πρώτης κυκλοφορίας σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι τη χρονιά που το όχημα κυκλοφόρησε στην Ελλάδα.
Η ανακατάταξη αυτή αφορά περίπου 133.000 οχήματα. Στα 41.978 υπάρχει μείωση των τελών κυκλοφορίας, στα 60.234 καμία αλλαγή ενώ 31.854 ιδιοκτήτες καλούνται να πληρώσουν υψηλότερο τίμημα.
Κανένα αντίκρυσμα…
Παρ΄ όλα αυτά, τα τέλη κυκλοφορίας για το μεγαλύτερο ποσοστό αυτοκινήτων παραμένουν πολύ ακριβά Τα τέλη είναι δυσανάλογα εν συγκρίσει με τα οικονομικά δεδομένα του Έλληνα…και δυσανάλογα της οικονομικής κατάστασης που βιώνουν οι Έλληνες.
Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός που αφορά στον προϋπολογισμό του 2017, καθώς σύμφωνα με αυτόν, η κυβέρνηση εκτιμά πως θα εισπράξει πάνω από 1.1 δις ευρώ.
Το ζητούμενο είναι πως αυτά τα χρήματα που πληρώνουν από το υστέρημα τους οι Έλληνες φορολογούμενοι πολίτες δεν έχουν κανένα αντίκρισμα στην καθημερινότητά τους στον δρόμο.
Δρόμοι με λακκούβες και διόδια!
Το αντιλαμβάνεται άλλωστε ο καθένας που οδηγεί στους δρόμους με τις αμέτρητες λακκούβες, τα διόδια Πληρώνεις για να έχεις δρόμους αλλά οι υπεύθυνοι κλείνουν άλλες… τρύπεςπου συνεχώς αυξάνονται σε τίμημα και σταθμούς, ακόμα και σε δρόμους που… είναι υπό κατασκευή, όπως ο περίφημος Κορίνθου – Πατρών.
Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα πως για να μεταβεί κάποιος με αυτοκίνητο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, θα πρέπει να πληρώσει περισσότερα χρήματα σε διόδια από ό,τι αν πήγαινε με… αεροπλάνο! Το ίδιο ισχύει με τα διόδια και τα καύσιμα, καθώς με ένα σύγχρονο οικονομικά αυτοκίνητο, τα καύσιμα είναι λιγότερα από ότι τα διόδια!
Ασφάλεια και ΚΤΕΟ
Την ώρα που η εφορία κάνει… πάρτι με τα χρήματα, τα οποία λαμβάνει για τα τέλη κυκλοφορίας
θέ Το αυτοκίνητο είναι ανάγκη και όχι πολυτέλεια. Ιδίως όταν τα Μέσα Μεταφοράς δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πολιτών…λοντας να πιάσει τον… στόχο, συνεχίζει να σφυρίζει αδιάφορα για όσους παρανομούν, εις βάρος όλων εκείνων που πληρώνουν.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, πάνω από 500.000 ιδιοκτήτες κυκλοφορούν τα αυτοκίνητά τους χωρίς να έχουν εξοφλήσει τέλη κυκλοφορίας προηγούμενων ετών, εκατοντάδες χιλιάδες κυκλοφορούν ανασφάλιστα ενώ πάνω από ένα εκατομμύριο δεν έχει περάσει τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ). Στην πράξη αν υπήρχε ισονομία μεταξύ των πολιτών, τα τέλη δεν θα βρισκόντουσαν τόσο ψηλά, θα είχε καταργηθεί ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης όπως και τα τεκμήρια που δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα.
Τέλη με… κυβισμό
Στην εποχή του… downsizing τα τέλη υπολογίζονται με τον κυβισμό…
Αξίζει να σημειώσουμε πως τα αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2010 επιβαρύνονται με βάσει τις εκπομπές ρύπων C02 σε αντίθεση με τα παλαιότερα από την συγκεκριμένη ημερομηνία που επιβαρύνονται με βάσει τον κυβισμό.
Εδώ υπάρχει και το παράλογο πως αυτοκίνητα εξευτελιστικής αξίας συνοδεύονται με υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας.
Πώς θα καταθέσετε τις πινακίδες
Το βέβαιο είναι πως με όλα αυτά και γι’ ακόμα μία χρονιά, στις εφορίες περιμένει νέο κύμα ιδιοκτητών που θα προσέλθουν για να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους. Για να το κάνουν αυτό θα πρέπει να ακολουθήσουν συγκεκριμένη διαδικασία και να επισκεφτούν την Εφορία. Τα έγγραφα που πρέπει να προσκομίσουν είναι τα εξής:
– Άδεια κυκλοφορίας του οχήματος,
– Πινακίδες κυκλοφορίας
– Φωτοτυπία της δήλωσης εισοδήματος
– Απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας της τρέχουσας χρονιάς
– Υπεύθυνη δήλωση ότι το αυτοκίνητο θα βρίσκεται σε ιδιόκτητο χώρο
Για να δείτε το ποσό που θα πρέπει να πληρώσετε για τέλη κυκλοφορίας πατήστε ΕΔΩ