Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     



Τα τελευταία χρόνια η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων έχει τεράστια πτώση και αυτό οφείλεται τόσο στην οικονομική όσο και στην πολιτική κατάσταση που βιώνει η Ελλάδα. Ένας από τους νομούς που έχουν καταλάβει τι σημαίνει κρίση, είναι της Θεσσαλονίκης όπου ο επαγγελματικός κλάδος του Στην Θεσσαλονίκη σχεδόν έχουν… σταματήσει να αγοράζουν καινούργια αυτοκίνητααυτοκινήτου έχει δεχτεί τεράστιο πλήγμα.   

Αν και η Θεσσαλονίκη είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη στην Ελλάδα, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων  και σύμφωνα με τα στοιχεία του Απριλίου ήταν… τραγικές. Συνολικά η συμπρωτεύουσα βρέθηκε στην 3η θέση, πίσω από τις αντίστοιχες που έγινες στο Ηράκλειο της Κρήτης. Συγκεκριμένα ταξινομήθηκαν μόλις 358 καινούργια αυτοκίνητα, όταν στο Ηράκλειο οι πωλήσεις άγγιξαν τις 510 μονάδες.

Ποσοστά στον… πάτο
Όσον αφορά το μερίδιο αγοράς, ήταν μόλις 4.22%, όταν για παράδειγμα στην Αττική άγγιξε το 70,3% Ο τουρισμός…  κρατά την αγορά του αυτοκινήτουενώ στο Ηράκλειο έφτασε το 6.01%.  Αξιοσημείωτες ήταν και οι ταξινομήσεις στο νομό Δωδεκανήσων που έφτασαν τις 295 μονάδες δηλαδή μόλις 63 λιγότερες από αυτές της Θεσσαλονίκης.

Σημαντικό ρόλο στις αυξημένες πωλήσεις που σημειώθηκαν στο Ηράκλειο έπαιξαν οι αγορές που πραγματοποίησαν οι εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων κάτι που δεν συνέβη (σε μεγάλο βαθμό) η Θεσσαλονίκη.

TOP 10 Θεσσαλονίκη*
Toyota 43
Nissan 38
Ford 35
Opel 31
VW 31
Fiat 19
Mercedes 19
Suzuki 19
Peugeot 18
Citroen 16
Renault 16
*σύνολο αγοράς: 358


TOP 10 Ηράκλειο Κρήτης*

VW 125
Hyundai 86
Fiat 62
Skoda 54
Peugeot 53
Nissan 19
Suzuki 19
Toyota 19
KIA 18
SEAT 16
*σύνολο αγοράς: 510