Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

Ένα από τα θέματα συζήτησης των τελευταίων ημερών είναι η κατακόρυφη αύξηση των διοδίων. Χιλιάδες οδηγοί που χρησιμοποιούν καθημερινά το εθνικό οδικό δίκτυο δεν μπορούν να πιστέψουν πως σε αυτή την άσχημη οικονομική συγκυρία που όλοι βιώνουν θα γινόταν όχι μόνο αύξηση στις τιμές, αλλά θα λειτουργούσαν και επιπλέον σταθμοί, παράπλευροι και μη.

Οι εταιρείες στηρίζονται και δικαιολογούν την κίνηση αυτή σε συμβάσεις που έχουν υπογράψει με το ελληνικό κράτος και αναφέρουν πως κάτι τέτοιο θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πολύ καιρό. Ωστόσο, οι πολίτες αναρωτιούνται πώς γίνεται αυτό, όταν κάποιες συμβάσεις έχουν καταργηθεί ενώ άλλες έχουν καταπατηθεί…

Η αύξηση στα τέλη των διοδίων έχει αναγκάσει χιλιάδες οδηγούς να αναζητήσουν λύσεις προκειμένου να γλιτώσουν τα χρήματα που θα πρέπει να δίνουν καθημερινά απλώς και μόνο για να χρησιμοποιούν έναν ασφαλή και χωρίς προβλήματα (;) εθνικό δρόμο.

Να θυμίσουμε, πριν από χρόνια, το κλείσιμο της εθνικής από… χιόνια, τη σύγκρουση με… τάρανδο οδηγού που κινείτο στην Αθηνών-Λαμίας και άλλα παρόμοια περιστατικά. Η λύση για πολλούς έχει βρεθεί στους παράπλευρους δρόμους ή στην παλαιά εθνική οδό, όπως συνηθίζεται να λέγεται.

Θέμα χρόνου 

Αποφασίσαμε να διασχίσουμε τις εναλλακτικές διαδρομές για να βιώσουμε την καθημερινή ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών. Επιλέξαμε το κομμάτι της εθνικής από Ελευσίνα προς Κόρινθο, στο οποίο και οδηγήσαμε αρκετές φορές προς όλες τις κατευθύνσεις και σε όλους τους δρόμους.

Δεν θέλει και πολλή προσπάθεια για να διαπιστώσει κάποιος ότι το ενδεχόμενο να σημειωθούν σοβαρά τροχαία ατυχήματα σε αυτό το σημείο του δρόμου είναι πολύ πιθανό, καθώς βρίσκεται παρατημένο στο έλεος του Θεού, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως η διέλευση μέσα από κατοικημένες περιοχές εγκυμονεί απίστευτους κινδύνους. Ειδικά τη νύχτα, τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα, καθώς δεν υπάρχει φωτισμός.

Εκπτώσεις, αλλά…

Από την πλευρά των εταιρειών υπάρχει η πρόταση εκπτωτικών διελεύσεων και απευθύνεται σε κατοίκους των περιοχών όπου βρίσκονται τα διόδια. Ωστόσο, για να έχει ο κάτοικος τη μείωση που του υπόσχονται, θα πρέπει πρώτα και για έξι φορές να πληρώσει κανονικά (αυτό ισχύει για κάθε μήνα).

Με λίγα λόγια, υποχρεώνουν τους μόνιμους κατοίκους να καταβάλλουν κάθε μήνα κανονικά το ποσό που πληρώνουν όλοι οι διερχόμενοι οδηγοί και έπειτα από συγκεκριμένο αριθμό διελεύσεων τους κάνουν έκπτωση…

Δείτε παρακάτω πώς είναι να οδηγείς βράδυ – χωρίς ούτε ένα φως

Στο οδοιπορικό που πραγματοποιήσαμε διαπιστώσαμε σωρεία προβλημάτων. Την ίδια ώρα δεν πρέπει να ξεχνάμε τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας αλλά και τους υπέρογκους φόρους που επιβάλλει το κράτος σε ιδιοκτήτες οχημάτων.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ ΑΘΗΝΩΝ-ΚΟΡΙΝΘΟΥ


Η ώρα της… λυπητερής πλησιάζει (δείτε πόσες ταμπέλες υπάρχουν)


Επιλέγουμε την παλαιά εθνική οδό…


Φοβερή κίνηση στο παλαιό οδικό δίκτυο…


Όποιον δρόμο και να επιλέξεις, η κίνηση δεν μειώνεται


Χάσιμο… δρόμου χωρίς προειδοποίηση


Η πινακίδα ενημερώνει ότι απαγορεύεται η δεξιά στροφή, αλλά πώς ο διερχόμενος οδηγός θα το καταλάβει;


Εδώ είναι το απαγορευτικό. Όπως βλέπετε, αυτοκίνητα πάνε κι έρχονται (άσε που δεν χωρούν)…


Εναλλακτικός δρόμος για να πάει κάποιος στη δουλειά του…


Όπως προλάβει ο καθένας να προσπεράσει… Η γραμμή κάτω δεν καθιστά σαφές αν επιτρέπεται ή όχι…


Κουίζ: Βρείτε το όριο ταχύτητας που αναγράφεται στην πινακίδα…



Μεγάλα οχήματα εμφανίζονται από παντού!


Οι νταλίκες ακολουθούν αυτόν τον δρόμο για να γλιτώσουν τα υπέρογκα διόδια…


Κίνηση, διαστάυρωση και ο καθένας όπως προλάβει (δείτε στο βάθος το φορτηγό)…


Όλοι οι δρόμοι οδηγούν σε διόδια!!! Κανείς οδηγός δεν πρέπει να πάει χαμένος…


Παράπλευρος δρόμος με ανώτατη ταχύτητα 40 χλμ./ώρα


Εδώ τα χιλιόμετρα πέφτουν, καθώς περνάμε από κατοικημένη περιοχή


Ωραίος δρόμος, με ούτε ένα μπάλωμα!


Καθόλου επικίνδυνο αυτό το κομμάτι…


Φυσικά, ούτε απ’ αυτό το σημείο δεν λείπει η κίνηση…


Τα 30 χλμ./ώρα παραμένουν…


… γιατί κυκλοφορούν και πεζοί


Μπορεί και ποδηλάτες…

Διασταύρωση παλαιάς εθνικής – για να συνεχίσεις στον προορισμό σου πρέπει να περάσει ώρα