Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Τον Ιούλιο του 2014 έσκασε σαν… βόμβα η είδηση πτώχευσης που αφορούσε την εισαγωγική εταιρεία Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει επίσημη εισαγωγική εταιρεία που να διαθέτει τα μοντέλα της Mazda… των αυτοκινήτων Mazda. Η επιχείρηση του Μιχαήλ Κορτέση δεν άντεξε στην κρίση με αποτέλεσμα η ιαπωνική μάρκα να μείνει στον αέρα μαζί και όσοι ήθελαν να αποκτήσουν κάποιο από τα μοντέλα της. Να σημειώσουμε πως η Mazda έχει φανατικό κοινό στη χώρα μας και την εμπιστεύεται, όπως λέμε, με κλειστά μάτια.
Τα τελευταία χρόνια η δραστηριότητα στις πωλήσεις έχει παγώσει και το μόνο που κινείται είναι το λεγόμενο after sales που συνοδεύεται με όλες τις εγγυήσεις του εργοστασίου και μέσα από το επίσημο δίκτυο επισκευαστών.
Συναντήσεις σε σκάφη…
Τρία χρόνια γίνονται συνεχώς συζητήσεις ενώ αρκετοί επιχειρηματίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να αναλάβουν την εκπροσώπηση της μάρκας στην Ελλάδα. Γνωστοί επιχειρηματίες του χώρου που Τρεις πολύ δυνατοί επιχειρηματίες μέχρι πρότινος ήθελαν την Mazda…εκπροσωπούν και άλλες εταιρείες και όπως λέει το ρεπορτάζ χουν συναντηθεί σε γραφεία… σκάφη ακόμα και στο εξωτερικό.
Τελικά και σύμφωνα με το ρεπορτάζ, κανένα deal δεν δείχνει να προχωρά. Από τους έξι (τα ονόματα των οποίων βρίσκονται στη διάθεσή μας) που αρχικά έδειξαν ενδιαφέρον έμειναν στο παιχνίδι τρεις που θεωρούνται σημαντικοί παίκτες στον κλάδο του αυτοκινήτου. Πρόκειται για έναν επιχειρηματία με πολύ μεγάλη οικονομική επιφάνεια και με δραστηριότητες στο εξωτερικό, έναν επίσης πολύ δυνατό οικονομικά παίκτη με μεγάλη γνώση του χώρου και ένας ακόμα που είναι από τους mega dealers στην Ελλάδα και το όνομά του δεν θα περίμενε κανείς…
Νέα φιλοσοφία
Αυτά λέει το ρεπορτάζ, αλλά το ζητούμενο είναι τι λέει η ίδια η Mazda. Σύμφωνα με απόλυτα ασφαλείς Αλλάζει ο τρόπος πώλησης των αυτοκινήτων…πληροφορίες του zougla.gr, οι άνθρωποι της ιαπωνικής φίρμας έχουν ήδη σχεδιάσει ένα νέο πρόγραμμα πώλησης αυτοκινήτων το οποίο θα εφαρμόσουν στην Ελλάδα κοντά στο καλοκαίρι.
Αυτό σημαίνει πως η μάρκα θα ξεκινήσει να πουλά αυτοκίνητα στη χώρα μας πολύ σύντομα δίνοντας μεγάλη έμφαση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Η εφαρμογή του… σχεδίου θα ξεκινήσει (δεν αργεί) όταν αποφασιστεί η τελική του μορφή που είναι σίγουρο πως θα εντυπωσιάσει την πιάτσα αλλά και το αγοραστικό κοινό.
Restart το καλοκαίρι…
Να σημειώσουμε δε, πως η γκάμα της Mazda διαθέτει πολλά νέα μοντέλα όπως και σύγχρονους Σε λίγες εβδομάδες θα μάθουμε το τι, πως και γιατί…κινητήρες που ταιριάζουν γάντι στην ελληνική πραγματικότητα.
Σε συνδυασμό και με το όνομα που έχει χτίσει εδώ και δεκαετίες η μάρκα, απλά θα πρέπει να περιμένουμε το πότε θα κάνει το restart και αν οι πρωτοποριακές κινήσεις που βρίσκονται σε τελική μορφή θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στις πωλήσεις…