Του Βασίλη Σαρημπαλίδη
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρχίσει ήδη να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους και μαζί με την αύξηση των πωλήσεων διαπιστώνουμε πως υπάρχει αύξηση και στις υποδομές.
Eδώ και μερικούς μήνες ο οδηγός ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να ανεφοδιαστεί με… ρεύμα ακόμα και σε πρατήρια υγρών καυσίμων που βρίσκονται στο εθνικό οδικό δίκτυο και μάλιστα να το κάνει αρκετά γρήγορα συγκριτικά με το χρόνο που απαιτείται σε έναν οικιακό φορτιστή.
Κάναμε το πείραμα
Πόσο όμως κοστίζει το ρεύμα όταν φορτίζεις τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού οχήματος σε έναν ταχυφορτιστή Η φόρτιση σε έναν ταχυφορτιστή πρατηρίου είναι πολύ εύκολη υπόθεση…που βρίσκεται στην εθνική οδό και σε πρατήριο υγρών καυσίμων; Για να πάρουμε την απάντηση κάναμε τη δοκιμή…
Από τη στιγμή που θα τοποθετήσεις την «κάνουλα» στην υποδοχή του οχήματος η χρέωση είναι 2.5 ευρώ. Από εκεί και πέρα, κάθε λεπτό που περνά, ο πελάτης επιβαρύνεται με 0.25 ευρώ ανά λεπτό.
Αν για παράδειγμα, φορτίσεις τις μπαταρίες με 50kWh ρεύμα με τους ήδη υπάρχοντες ταχυφορτιστές (που φορτίζουν έως 50kWh) θα χρειαστεί να περάσει μία ώρα. Στο… δια ταύτα το κόστος θα αγγίξει τα 17.5 ευρώ (2.5€ πάγιο + 0.25€ x 60 λεπτά).
Πόσο είναι το κόστος;
Στο σπίτι το κόστος είναι 2 και σε πρατήριο σχεδόν 8 ευρώ…Με αυτήν την… ποσότητα ρεύματος και με οδήγηση στην εθνικό οδό κοντά στα 120 χλμ./ώρα ο οδηγός μπορεί να καλύψει περίπου 200 χιλιόμετρα.
Αν διαιρέσουμε το κόστος για κάθε 100 χλμ. οδήγησης στην εθνική, το κόστος θα ανέλθει περίπου στα 8-9 ευρώ.
Τα πράγματα διαφέρουν στην περίπτωση που η φόρτιση γίνει στο σπίτι (με οικιακό τιμολόγιο) όπου το κόστος ρεύματος κυμαίνεται ανάμεσα σε 1.7 και 3.8 ευρώ ανά 100 χλμ.