Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Θέλει, τελικά, ή δεν θέλει στρώσιμο ένα νέο αυτοκίνητο με μηδενικά χιλιόμετρα; Είναι μύθος ή όχι; Κι αν θέλει, πώς γίνεται πράξη η σωστή διαδικασία;
Χρειάζεται στρώσιμο ή όχι;
Η απάντηση είναι ναι και υπάρχει σοβαρός λόγος. Μπορεί όλα τα αυτοκίνητα πριν παραδοθούν στους νέους ιδιοκτήτες τους να έχουν ρονταριστεί από τον κατασκευαστή, όμως αυτό έχει γίνει κάτω από τέλειες και όχι πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Για να βοηθήσουμε όσο μπορούμε ώστε το αυτοκίνητό μας (ο κινητήρας κατά κύριο λόγο) να έχει εύρυθμη λειτουργία και μεγάλη διάρκεια ζωής, είναι συνετό για τα πρώτα 1.500 χλμ. να αποφεύγουμε οτιδήποτε ζορίζει τον κινητήρα και τα υπόλοιπα σημαντικά μηχανικά μέρη.
Όσο μικρότερο βάρος-φορτίο, τόσο το καλύτερο: Το βαρύ φορτίο είναι εχθρός για τα πρώτα χιλιόμετρα ενός νέου αυτοκινήτου, κάτι το οποίο μεταφράζεται και σε αντικειμενικά έξτρα βάρος σε κιλά, αλλά και σε φορτίο του κινητήρα. Αποφεύγουμε να έχουμε περίσσια αντικείμενα στο αμάξι, αποφεύγουμε τη ρυμούλκυση αλλά και τη χρήση μεγάλης ταχύτητας στο κιβώτιο στις χαμηλές στροφές αφήνοντας τον κινητήρα να «κρεμάσει». Με αυτόν τον τρόπο ζορίζεται παραπάνω, καίει περισσότερη βενζίνη και ίσως και λάδι.
Κανείς δεν επιβάλλει το στρώσιμο του κινητήρα, όμως είναι κάτι το οποίο σίγουρα κάνει καλό σε ένα νέο αυτοκίνητο και σίγουρα βοηθάει στη μελλοντική εύρυθμη λειτουργία του.