Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 6.1% τον Σεπτέμβριο, σε σχέση με πέρυσι.

Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων (HEV) έχουν αυξηθεί στην Ε.Ε. τους τελευταίους μήνες, καθώς οι αγοραστές τα βλέπουν ως έναν προσιτό συμβιβασμό μεταξύ των αμιγώς ηλεκτροκίνητων και των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.

Οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών (PHEV) αυτοκινήτων έχουν αντίθετα επιβραδυνθεί φέτος, εν μέρει λόγω των πολιτικών για τα «πράσινα κίνητρα» μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, ενώ οι ρυθμιστικές αρχές έχουν επιβάλει υψηλούς δασμούς για να προσπαθήσουν να κρατήσουν μακριά τα φθηνά κινεζικά EV.

Οι πωλήσεις των υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 12,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ εκείνες των βενζινοκίνητων οχημάτων μειώθηκαν κατά 17,9%, με μερίδιο αγοράς 29,8% τον Σεπτέμβριο.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο αυξήθηκαν κατά 9,8% σε ετήσια βάση, αλλά ο όγκος των πωλήσεων από την αρχή του έτους έχει μειωθεί κατά 5,8%.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, τα κράτη μέλη της Ε.Ε. υποστήριξαν εισαγωγικούς δασμούς έως και 45% για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κινεζικής κατασκευής, με σκοπό να αντιμετωπιστούν οι άδικες, σύμφωνα με τις Βρυξέλλες, επιδοτήσεις του Πεκίνου προς τους κινέζους κατασκευαστές. Το Πεκίνο αρνείται τον αθέμιτο ανταγωνισμό και έχει απειλήσει με αντίμετρα.