Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Όλα τα diesel αυτοκίνητα διαθέτουν φίλτρο DPF, το οποίο επεξεργάζεται τα καυσαέρια και μειώνει την επικινδυνότητα τους. Για να γίνει όμως σωστά αυτή η διεργασία, υπάρχει μία απαραίτητη προϋπόθεση που εάν δεν τηρηθεί, τότε το φίλτρο θα μπουκώσει και απειλείται μέχρι και ο κινητήρας.
Το φίλτρο σωματιδίων που πρωτοεμφανίστηκε ως προαιρετικό εξάρτημα, έμελλε να είναι ο λόγος που τα diesel οχήματα τελικά δεν απαγορεύτηκαν. Ο σκοπός του DPF είναι να εγκλωβίζει την παραγόμενη από τον κινητήρα αιθάλη, και στη συνέχεια να την καίει σε ποσοστό που αγγίζει και το 99%, καθαρίζοντας τα καυσαέρια. Φανταστείτε ένα κεραμικό και δαιδαλώδες εσωτερικό στου οποίου τα τοιχώματα αποθηκεύεται η αιθάλη και όταν συμπληρωθεί ένα συγκεκριμένο ποσοστό, ενεργοποιείται από τον εγκέφαλο η αναγέννηση – καύση της.
Ένας αισθητήρας εντός του DPF παρέχει πληροφορίες για το ποσοστό της αιθάλης και όταν αναπτυχθεί η απαιτούμενη θερμοκρασία εντός του (500 βαθμοί κελσίου), τότε ξενικά η καύση. Η συγκεκριμένη διαδικασία διαρκεί περίπου 10 λεπτά και είναι σωτήρια ώστε να αδειάζει το φίλτρο και να είναι έτοιμο να υποδεχθεί τα επόμενα καυσαέρια. Μάλιστα σχεδόν όλα τα diesel αυτοκίνητα ενημερώνουν τον οδηγό και με ειδική λυχνία στο καντράν.
Οι ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων καλό είναι να πραγματοποιούν 30 με 40 χλμ. πορείας σε ανοικτό δρόμο και με σβέλτους ρυθμούς ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ώστε το φίλτρο να αναγεννιέται όπως πρέπει και οι υπόλοιποι να γλιτώσουν από τα μαύρα ντουμάνια.